ریشه کنی ساس ها تخصص ماست


از بین بردن ساس با خشکشویی

از بین بردن ساس با خشکشویی

از بین بردن ساس با خشکشویی امکان پذیر است؟

بسیاری از خشکشویی‌ها از پذیرش لباس‌هایی که در معرض آلودگی انواع مختلف ساس‌ها بوده‌اند خودداری می‌کنند. شرکت‌های پاک‌کننده درجه یک، خشکشویی های معروف شهرها و شاید دیگر خشکشویی ها نیز لباس‌های آلوده به انواع مختلف ساس‌ها را نمی‌پذیرند، چرا که پذیرش لباس‌های آلوده به انواع مختلف ساس‌ها بسیار خطرناک می‌باشد. اما ایا واقع از بین بردن ساس با خشکشویی امکان پذیر است؟

 

آیا بوسیله خشکشویی می توان از شر ساس ها خلاص شد؟

 

مدیران این خشکشویی ها می گویند غالباً کیسه ‌های حاوی لباس‌های آلوده به ‌ساس‌ها پاره می‌شوند، این آلودگی گسترش یافته و می‌تواند بسیار مشکل‌ساز باشد، این مغازه ها فقط در صورتی که مشتری لباس‌های آلوده به انواع مختلف ساس‌ها را در کیسه‌های پلاستیکی مخصوص قرار دهد، سفارش را قبول می‌کنند و این لباس ها را به بخش ویژه ای جهت شستشو منتقل خواهند کرد.

 

یک بازرس صنف خشکشویی در مورد کنترل آفت ساس اشاره میکند که بسیاری از ساس ها در هنگام عملیات پاک‌کنندگی از لباس‌ها خارج می‌شوند، بنابراین واحد خشکشویی لباس‌ها نیز در معرض آلودگی هستند و باید در این زمینه جانب احتیاط را رعایت نمایند چرا که ساس‌ها حشرات غیرقابل کنترلی می باشند.

 

صرف نظر از این که در بحث شسشوی لباس ها توسط بسیاری از خشکشویی ها محدودیت وجود دارد، خبر خوب اینکه، قرار دادن لباس‌های آلوده به ساس‌ها، در خشکشویی به مدت بیست دقیقه، تمام آلودگی را از بین خواهد برد. این نتایج از بررسی‌های اخیر چندین مرکز خشکشویی معتبر در ایران که در طی حدود 8 الی 10 سال گذشته، با مشکلات آلودگی بسیار وخیم به انواع مختلف ساس‌ها سروکار داشته‌اند، کشف شده‌است.

 

اولین توصیه‌ی کارکنان واحدهای خشکشویی به افرادی که به آلودگی انواع مختلف ساس‌ها مبتلاء شده‌اند این است که تمام لباس‌های خود را چه آلوده باشند و چه سالم، در داخل خشکشویی قرار دهید، زیرا گرمای ناشی از آن سبب از بین رفتن ساس‌ها در موراد مشکوک می‌شود. در مرحله بعد حتما لباس‌های گرم خارج شده از خشکشویی را در کیسه‌های پلاستیکی یا جعبه‌های پلاستیکی بگذارید، این روش سبب پاک‌سازی لباس‌هایتان از آلودگی ساس‌ها می‌شود و نیز از انتقال انواع مختلف ساس‌ها به مکان‌های دیگر جلوگیری می‌نماید، اما برخی از لباس‌ها وجود دارند که نمی‌توان آن‌ها را در داخل خشکشویی قرار داد و از این طریق آلودگی را از بین برد.

 

چه تضمینی برای از بین بردن ساس با واحد های خشکشویی وجود دارد؟

 

مواد شیمیایی موجود در خشکشویی‌ها انواع مختلف ساس‌ها را از بین می‌برند، اما به تدریج طرفداران محیط زیست، برخی مشاغل و ارگان ها استفاده از این مواد شیمیایی را ممنوع کردند، حال با توجه به اطلاعاتی که کسب کرده‌اید، سوال اصلی این است برای از بین بردن ساس‌ها چگونه می‌توان از خشکشویی استفاده نمود؟

 

همه خشک‌شویی‌ها یکسان نیستند.
قبل از اینکه به نحوه از بین بردن ساس با خشکشویی پرداخته شود، اجازه دهید ابتدا در مورد تفاوت‌های انواع مختلف خشکشویی برای از بین بردن این آفت خونخوار بپردازیم.

 

در طی سال‌ها، فشار زیادی از سوی طرفداران محیط زیست برای کاهش استفاده از مواد شیمیایی مورد استفاده در خشکشویی‌ها بر صاحبان این کسب و کار وارد شده‌است، بسیاری از این مشاغل که ملزم به رعایت قانون هستند به تدریج استفاده از مواد شیمیایی را در خشکشویی‌ها حذف نموده‌اند. این موضوع مطرح شده از سوی طرفدران محیط زیست، سبب عدم از بین رفتن ساس‌ها می‌شود، در حالت کلی شاید لازم باشد برای یافتن خشکشویی‌های قدیمی که از مواد شیمیایی برای از بین بردن ساس‌ها استفاده می‌کردند، مدت زمان زیادی صرف نمایید.

 

ذکر این نکته بسیار حائز اهمیت است که شما مجاز به منتقل کردن ساس‌های موجود بر روی لباس‌هایتان به خشکشویی‌ها، تنها به دلیل اینکه استفاده از مواد شیمیایی در خشک‌شویی‌ها سبب از بین رفتن ساس‌ها می‌شود، نیستید.

آیا امکانات تمام خشکشویی ها قادر به نابودی ساس ها هستند؟

 

نخست باید با صاحبان خشکشویی ارتباط برقرار کرده و آن‌ها را از میزان آلودگی مطلع نمایید، زیرا برخی از این واحد های خشکشویی، تمایلی به تمیز کردن آلودگی ناشی از ساس‌ها ندارند.

 

مهلک ترین ماده شیمیایی کشنده ساس چیست؟

 

نام این ماده شیمیایی پرکلورین است که اغلب در بازار های آمریکا با نام تجاری پیرس مشهور می‌باشد، این ماده شیمیایی که 85 درصد در ایالت متحده آمریکا مورد استفاده قرار می‌گیرد خشکشویی‌ها از این ماده برای مصارف دیگری نیز استفاده می‌نمایند.

 

در سال 2008 آژانس حفاظت از محیط زیست معروف به آی پی ای، طی ابلاغیه ای بیان کرد که ماده پیرس سرطانزا می‌باشد، این ماده بیشترین میزان تاثیر را بر روی سیستم عصب گذاشته و سبب آسیب های مغزی نیز می‌شود، استفاده طولانی مدت از این ماده شیمیایی سبب کاهش ایمنی بدن شده که این ها حتی تمام موارد خسارت‌ استفاده از ماده شیمیایی پیرس نیست.

 

این امر سبب شده‌است که برخی ایالت‌ها نظیر کالیفرنیا، قوانینی را تصویب نمایند که صاحبان خشکشویی را تا سال 2023 ملزم به عدم استفاده از ماده شیمیایی پیرس می‌کند، همچنین کالیفرنیا تا ژوئیه 2010 ملزم به حذف کلیه خشکشویی‌هایی با قدمت 15 سال بالاتر شده‌است، و از ماه ژوئیه سال 2010 خشکشویی‌های موجود در آپارتمان‌ها نباید از ماده شیمیایی پیرس استفاده نمایند.

 

چگونه می‌توان از خشکشویی‌ها برای از بین بردن انواع مختلف ساس‌ها استفاده نمود؟

 

این امر به آسانی امکان پذیر می‌باشد.
انواع مختلف ساس‌ها تمایل به پنهان شدن در لباس‌ها دارند، عملیات خشکشویی سبب از بین رفتن انواع ساس‌ها می‌شود. برای جلوگیری از آلوده شدن مجدد لباس‌ها به ساس، آن‌ها را درون کیسه‌های محکم و یا جعبه‌های خلاء قرار دهید. لباس‌هایی که برای قرار دادن در خشکشویی‌ها ظریف هستند باید از سایر تجهیزات برای پاکسازی آن‌ها استفاده شود. به یاد داشته باشید که خشکشویی‌ها برای پاکسازی وسایل کوچک و یا حتی ظریف نیز مناسب هستند.

 

  • عروسک
  • پتو
  • ملحفه
  • انواع پرده

 

بی شک کشتن ساس ها به این راحتی نخواهد بود.
برای ریشه‌کن کردن آلودگی شما به زمان، صبر و تلاشی زیادی نیاز دارید، خشکشویی‌ها به شما کمک می‌کنند تا لباس‌های خود را پاکسازی نمایید و آن‌ها را بدون ساس‌ها تحویل بگیرید، در این زمینه این تنها کاری است که این واحد ها می‌توانند برای شما انجام دهند.

 

صبر کنید! هنوز مشکل اصلی در خانه به قوت خود باقی مانده است.

 

در مورد وجود ساس در وسایلتان صادق باشید

 

ایده پاکسازی بوسیله خشک‌شویی‌ها سبب بروز یک مساله جدی می‌شود. شما قبل از اینکه بسته‌ی لباس‌های آلوده خود را به خشکشویی تحویل بدهید باید در مورد آلوده بودن لباس‌هایتان به ساس‌ها، به مسئولان خشکشویی اطلاع بدهید، اینکه بخواهید این مساله را از آنها پنهان کنید، نه تنها چاره ای برای رفع مشکل لباس های خودتان نخواهید کرد، بلکه دیگر لباس های موجود را نیز آلوده کرده و با این کار باعث گسترش تعداد ساس ها خواهید شد.

 

در واحد های لباسشویی عمومی مانند خوابگاه ها و... که مدیریت دستگاه با خود شماست، بهتر است لبا‌س‌های خود را درون کیسه‌های مخصوص نابودی ساس بسته‌بندی کرده و سپس در داخل دستگاه شستشو بیندازید و یا مسئول مربوطه را صدا کنید و به آن‌ها در مورد آلودگی ساس‌ موجود در لباس‌هایتان توضیح دهید.

 

توجه داشته باشید این لباس ها تا زمانی که آلودگی برطرف نشده باید از سایر لباس‌ها جدا نگه داشته شوند، برخی از شرکت‌های خشکشویی تمایلی به پاکسازی لباس‌ها از آلودگی ندارند اما قطعا تعدادی خشکشویی در این زمینه وجود دارند که لباس‌های آلوده شما را پذیرش خواهند کرد.

 

هنگام بروز آلودگی هرگز از خدمات شست‌وشو دسته‌جمعی و عمومی شهر ها استفاده ننمایید. متاسفانه این نوع شست و شو در برخی از شهر های بزرگ ایران نیز مرسوم است، اما به هیچ‌وجه استفاده از آن توصیه نمی‌شود، در این حالت خطر انتقال آلودگی ساس به کارگران خشکشویی و سایر افراد نیز بسیار زیاد می باشد.

 

اگر قصد اهدای لباسی به خیریه‌ها را دارید، حتما ابتدا آن‌ها را بوسیله فرایند خشکشویی شستشو داده و سپس خشک نمایید، این لباس ها را در کیسه‌های بسته‌بندی قرار دهید در این صورت آلودگی منتقل نمی‌شود.

 

استفاده از گرما در نابودی ساس ها

به خشکشویی دسترسی ندارید؟
نگران نباشید! اتو معجزه خواهد کرد.

اگر در محل زندگی شما هیچ واحد خشکشویی که مواد شیمیایی پیرس برای از بین بردن آلودگی‌ها استفاده کند، وجود ندارد، اصلا نگران نباشید، زیرا گزینه‌های دیگری نیز جهت مقابله و ریشه کنی آفت ساس وجود دارد، بهترین گزینه استفاده از اتو است.

 

وجود گرما انواع مختلف ساس‌ها را از بین می‌برد، استفاده از اتو بهترین گزینه برای رفع آلودگی ساس‌ها از لباس‌هایتان می‌باشد.
بیایید ساس‌ها را گوشمالی دهیم

 

زمانی که شما به یک شرکت سپمپاشی و یا کنترل آفات دسترسی دارید، به طور حتم از سموم شیمیایی جهت آفت زدایی استفاده خواهید کرد، در صورت عدم دسترسی به این شرکت ها، شست‌وشوی لباس و ملافه یک روش بسیار ساده و ارزان برای از بین بردن انواع مختلف ساس‌ها می‌باشد.

 

شست‌وشو سبب از بین رفتن ساس‌ها می‌شود.
گرمای خشکشویی نیز، سایر ساس‌ها را از بین خواهد برد، شما با استفاده از چندین روش ساده و آسان می‌توانید لباس‌هایتان را ضدعفونی کنید، نخست باید از بابت عدم وجود ساس‌ها در قسمت‌های دیگر خانه اطمینان حاصل شود، زیرا در غیر اینصورت تمامی وسایل‌ منزلتان به مخفی‌گاه ساس‌ها تبدیل خواهد شد.

 

نحوه شستن لباس ها جهت از بین بردن ساس با خشکشویی

 

مراحل اصلی شستن لباس‌ها برای کنترل انواع مختلف ساس‌ها، برای این منظور سه مرحله وجود دارد.
این مراحل عبارتند از:

 

  • طبقه‌بندی کردن لباس‌ها
  • شست ‌و شو و خشک کردن
  • مراقبت از لباس‌ها پس از شست ‌و شو

 

طبقه‌بندی لباس‌ها

 

در این مرحله که لباس‌های شما آلوده می‌باشد، لباس‌ها را دسته‌بندی نموده و هر دسته را درون کیسه پلاستیکی مخصوص قرار دهید، دستورالعمل شست‌وشوی لباس ها مانند جنس لباس، دمای قابل تحمل آن و ... را جدا گانه بر روی هر کیسه یادداشت نمایید، این امر امکان تعیین بالاترین درجه حرارت مجاز جهت شست‌ و شو لباس‌هایتان را فراهم می‌نماید.

 

لباس‌های تمیز را از لباس‌های آلوده جدا نمایید.
زیرا لباس‌های تمیز نباید شسته شوند، فقط در خشک‌کن قرار داده شوند کافیست.

 

قبل از انجام خشکشویی حتما درب کیسه مخصوص لباس‌های آلوده را محکم ببندید، این امر سبب می‌شود ساس‌ها به قسمت‌های مختلف منزل و یا ماشین لباسشویی شما راه نیابند.

 

شست و شو و خشک کردن

 

لباس‌ها را در بالاترین درجه حرارت خشکشویی، شست‌وشو داده و خشک نمایید. سایر لباس‌های تمیز که قادر به قرار گرفتن در خشک ‌کن نیستند را در دمای متوسط و حداقل به مدت 30 دقیقه در درون خشکشویی قرار دهید. خشکشویی لباس‌های تمیز و غیر آلوده را جهت اطمینان را به یک واحد حرفه‌ای تحویل دهید.

 

لباس‌های تمیز را طبقه‌بندی نمایید

 

لباس‌ها را به محض خارج نمودن از خشکشویی مرتب کرده و تا نموده، سپس در اولین فرصت بوسیله یک کیسه پلاستیکی تمیز بسته بندی نمایید، به هیچ عنوان لباس های تمیز را روی میز قرار ندهید مگر اینکه از پاکیزه بودن محیط اطمینان حاصل کرده باشید.

 

این لباس ها را تا زمانی که به محل تمیز مورد نظرتان برسید از داخل کیسه خارج نکنید، اگر هجوم ساس‌ها را کنترل نموده‌اید، لباس‌های شسته شده را از کیسه بیرون آورده و در جای مناسب قرار دهید، با اینکار از آلودگی مجدد لباس‌ها جلوگیری خواهد شد.

 

وجود ساس در محیط خشکشویی ممکن است به دلایل مختلفی باشد. ساس‌ها یا بدباگ‌ها اغلب در مکان‌هایی که انسان‌ها بخوابند، زندگی می‌کنند. این حشره خون‌خوار معمولاً در محل‌های پنهان مثل درزهای کوچک، پارچه‌های خواب، صندلی‌ها، و گاهی در سایر محیط‌های پنهانی مانند خشکشویی‌ها نیز پیدا می‌شوند.

برخی از دلایل ممکن برای وجود ساس در خشکشویی‌ها عبارتند از:

  1. انتقال از مکانی به مکان دیگر:

    • اگر در محلی که ساس‌ها وجود دارند، افراد آلوده به آنها باشند، ممکن است این حشرات به طور طبیعی به محیط‌های دیگر، از جمله خشکشویی، منتقل شوند.
  2. پنهان شدن در شیارها و درزها:

    • ساس‌ها معمولاً در شیارها، درزها، و جاهای پنهانی دیگر مخفی می‌شوند. اگر محیط خشکشویی دارای سطوح یا تجهیزات با شکافها یا درزهای کوچک باشد، ممکن است ساس‌ها در آنجا پنهان شده و زندگی کنند.
  3. حملات خون‌خواران به افراد:

    • اگر افراد آلوده به ساس به خشکشویی مراجعه کنند و حشرات به همراه آنها بیایند، ممکن است ساس‌ها در محیط خشکشویی حضور یابند، پس تقاضا میشود چنانچه از وجود حشره ساس در لباس های خود مطمئن هستید، متصدی خشکشویی را از این قضیه مطلع نمایید
  4. سم ساس کش بدباگ اوت

    خرید سم ساس - کلیک کنید


سفارش سم از طریق:
تلگرام
واتساپ
تماس