ریشه کنی ساس ها تخصص ماست


انتقال ساس از لباس ها امکانپذیر است؟

انتقال ساس از لباس امکانپذیر است؟

آیا ساس ها از طریق لباس ها منتقل می شوند؟

 

علیرغم تمام تلاش‌ها برای محافظت خانه و محل زندگیمان از ساس ها، گاهی ‌اوقات، این موجودات ریز مزاحم، راه خود را به خانه ما پیدا می‌کنند. زمانیکه این اتفاق رخ دهد، تعداد زیادی از ما با تعجب و شگفتی، به دنبال راهی موثر برای از بین‌بردن این آفت های خون خوار خواهیم بود. بیشتر متعجب خواهید شد اگر بدانید در صورت انتقال ساس از طریق لباس، پس از یک دور شستشو با ماشین لباسشویی باز هم ساس ها زنده خواهند ماند.

آیا محصول و راهکاری قطعی وجود دارد که بتوان ساس‌ها و تخم‌هایشان را در لباس ها از بین برد؟

اگر در حال حاضر، ساس‌ها در خانه شما وجود داشته‌ باشند، چقدر احتمال دارد که بتوانند در لباس‌های تا شده در کمد نیز پنهان شده باشند؟

بیایید برای پاسخگویی مناسب به بعضی سوالات رایج درباره این حشرات ریز مزاحم، واقعیت را از توهم و خیال جدا کنیم.

 

فکر می کنید ساس‌ها چه مدت می‌توانند در میان لباس‌ها زندگی کنند؟

 

ساس‌ها قادرند بیش از 2 تا 3 ماه را بدون تغذیه از خون زنده بمانند، اما در دماهای سردتر، این مدت افزایش پیدا می کند، ساس ها موجودات خونسردی بوده و متابولیسم بدنشان نیز کاهش پیدا میکند، به یاد داشته باشید ساس ها در شرایط طبیعی هر 5 تا 10 روز یکبار تغذیه می‌کنند.

ساس‌ها، حدود یک ساعت مانده به طلوع آفتاب، فعالیتشان افزایش می‌یابد. این در حالیست که این موجودات خونخوار در زمان گرسنگی، هر ساعتی از شبانه‌روز که باشد، تغذیه خود را انجام و به گزش پوست ادامه خواهند داد.

ساس‌ها به محض اینکه تغذیه کردند، که معمولا حدود  5 الی 10 دقیقه زمان می‌برد، به مخفیگاه خود بازخواهند گشت، ساس‌ها بر خلاف کنه ها و شپش ها، از چسبیدن به پوست شما خوششان نمی‌آید، در نتیجه روی بدن شما به مدت طولانی نخواهند ماند.

ساس ها، به احتمال زیاد از طریق کوله ‌پشتی، کیف دستی، کیف‌ پول، چمدان، تشک و یا مبلمان‌های دست‌دوم، راه خودشان را به خانه شما باز خواهندکرد، در موارد بیشتری ساس‌ها را از طریق لباس‌هایمان وارد خانه می کنیم.

حال اگر نگران و مشکوک به حمله ساس‌ها در منزلتان هستید، می‌توانید قبل از اینکه وسایلتان را وارد اتاق‌خوابتان کنید، آنها را با آب‌گرم شسته و در دمای بالا اتو کشیده و خشک کنید.

 

آیا ساس‌ها در ماشین لباسشویی زنده خواهند ماند؟

 

از نظر علمی، ساس‌ها می‌توانند از طریق چرخش در ماشین لباسشویی زنده بمانند، با اینکه ممکن است در حین شستشوی لباس‌ها یا پارچه‌های ضخیم، بیشتر ساس‌ها کشته شوند، ولی این گرمای حاصل از اتو کشیدن و خشک ‌کردن لباسهایتان است که تمام ساس‌های باقی‌مانده را از بین خواهد برد و به پروسه انتقال ساس از لباس خاتمه خواهد داد.

همانطور که در بالا به آن اشاره کردیم، ساس‌ها دمای بالا را نمی‌توانند تحمل کنند. حتی اگر یک حشره ساس بتواند از این چرخش جان سالم به در ببرد، شما میتوانید با رعایت موارد زیر، بعد از شستشوی لباس ها، تعداد این آفات را به حداقل برسانید.

 

  • دسته بندی لباس ها قبل از شستشو
  • شستن و خشک کردن
  • انتقال لباس ها بعد از شستشو به کمد

 

دسته بندی لباس‌ها قبل از شستشو

 

به محض اینکه مشاهده کردید لباس هایتان مورد هجوم ساس ها قرار گرفته، خونسری خودتان را حفظ کرده و در اولین قدم البسه ها را به همان روش طبیعی و مانند قبل طبقه‌بندی کنید.

بعنوان مثال، لباس‌هایتان را بر اساس رنگ‌هایشان، درجه روشنی و تیرگی، لطافت و غیره، دسته‌بندی کرده و سپس هر دسته را در کیسه پلاستیکی خودش قرار دهید و درب کیسه ها را تا زمان انتقال لباس ها به ماشین لباسشویی محکم گره بزنید و فقط در ثانیه های آخر و هنگام انتقال لباس ها به ماشین لباسشویی جهت شستشو درب کیسه ها را باز کنید، این کار از انتقال ساس از طریق لباس به سایر وسایل جلوگیری خواهد کرد.

قبل از شروع شستشو، حتما از این موضوع اطمینان حاصل کنید که دمای شستشو و خشک‌کننده برای هر دسته از لباس‌ها، تا جای ممکن باید بالا باشد. حواستان باشد، اگر شما یک ماشین لباسشویی دارید که فقط کار شستشو را انجام می‌دهد، باید آن لباس‌ها را بعد از شستشو در خشک‌کن قرار دهید و به خوبی خشک کنید.

 

شستن و خشک‌کردن

 

در ابتدای شستشو و خشک‌کردن، درجه‌حرارت را روی بالاترین درجه‌ای که بافت هر لباس قادر است آن را تحمل کند قرار دهید، برای خشک‌کردن همراه با بخار، لباس ها را بمدت 30 دقیقه در خشک‌کن با گرمای متوسط و یا بالا قراردهید.
شک نداشته باشید این دما به عمر ساس ها پایان خواهد داد.

 

انتقال لباس ها بعد از شستشو به کمد

 

به محض اینکه لباس های آلوده را شستشو داده و خشک کردید، فوراً آن ها را تا کرده و در کیسه‌های پلاستیکی تمیز قرار دهید، تا زمانیکه مطمئن نشده اید هجوم ساس‌ها کنترل شده و کامل از بین رفته‌ است، لباس‌های تمیز را در همان کمد قرار ندهید، در صورت اطمینان از تمیزی می‌توانید لباس‌هایتان را از بسته‌ها خارج کرده و به داخل قفسه یا کشوهای کمد برگردانید.

 

آیا ساس‌ها می‌توانند در آب زنده بمانند؟

 

در حقیقت، اینکه ساس‌ها در آب دوام می‌آوردند یا نه، بستگی به مدت زمانی دارد که در زیر آب قرار گرفته باشند، چنانچه ساس ها در روی آب شناور شوند، به دلیل دسترسی به هوا، هیچوقت غرق نخواهند شد، ولی اگر در زیر آب غوطه ور شده باشند در کمتر از 1 ساعت کشته خواهند شد.

محققان، در یک بررسی، لباس‌هایی که توسط ساس‌ها آلوده شده بودند را، بمدت 24 ساعت در در آب سرد بدون ماده شستشو، خیساندند، اگرچه تخم ساس‌ها دوام آوردند، اما نوزادان و ساس‌های بالغ به کلی از بین رفته بودند.

این موضوع را هم در نظر داشته‌ باشید، ساس‌هایی که قادرند روی آب شناور بمانند، عموما همان‌هایی هستند که تغذیه کافی نداشته اند و به این دلیل این توانایی را کسب می کنند. البته سبکی وزن تنها دلیل بر زنده ماندن ساس ها نخواهد بود، دمای آبی که در آن غوطه ور هستند نیز بسیار مهم است، چرا که در دمای نرمال یا سردتر ساس ها میتوانند مدت زمان های زیادی را زنده بمانند، بر خلاف این، در آب با دمای گرمتر در کمترین زمان شاهد کشته شدن ساس ها خواهید بود.

 

چگونه می توان بطور 100% ساس‌ها و تخم‌هایشان را از بین برد؟

 

اگر شما با مشکل ساس و هجوم آنها مواجه‌اید، برای کنترل این معضل خیلی سریع باید دست به کار شوید، قبل از در نظر گرفتن روش‌های زیادی که در منزل یا اینترنت، مجله ها و یا کتاب ها وجود دارد و شما میتوانید آنها را امتحان کنید، برای نخست ابتدا اطمینان حاصل کنید که تحقیقات شما از این راهکارها، موثر و کارامد بوده و اطلاعات کافی در مورد ساس ها داشته باشید.
در غیر اینصورت پول و وقت خودتان را هدر خواهید داد.

راهکارهای غیرموثر در درمان و نابودی ساس ها

 

حال چند نوع از راهکارهای درمانی ساده که برای رفع مشکل موثر نیستند را برای شما شرح می دهیم.

  • ورقه های خشک کن
  • قرص نفتالین
  • الکل
  • مه پاش

 

ورقه های خشک کن

 

ورقه ‌های خشک‌کن مخصوص نابودی ساس که در بازار به فروش میرسند، ساس‌ها را نخواهند کشت. برخلاف باور تعداد زیادی از مردم، جاسازی ورق‌های خشک‌کن روی مبلمان خانه و یا در کمد لباس‌هایتان، حقیقتا برای دفع ساس‌ها کارساز نخواهدبود، در ضمن وجود این ورقه ها می‌تواند تولید بوی نامطبوع و ناراحت‌کننده را به دلیل دارا بودن روغن های گیاهی نظیر پیراتروییدها نیز در پی داشته باشد.

 

قرص های نفتالین

 

قرص‌های نفتالین و ضد بید و دیگر محصولات پاکسازی خانگی، همه بی‌تاثیر هستند.

نتیجه منفی مطالعه دیگری در این راستا توسط همکاران ما گزارش شده است، این مطالعه نشان داده، بعد از یک هفته استفاده از قرص‌های نفتالین و ضد بید، کمتر از 50 درصد ساس‌های بالغ کشته شده بودند و کما اینکه این قرص‌ها هیچ تاثیری بر تخم‌های ساس نداشته اند.

 

الکل

 

همکاران ما در آزمایشگاه علاوه بر روی قرص‌های نفتالین، استفاده از الکل و دیگر تولیدات تمیزکننده خانگی را نیز امتحان کرده اند، اسپری و یا مالیدن مستقیم الکل روی مناطق مستعد هجوم این آفت ها، در حالت خیلی خوب فقط نیمی از ساس‌ها را توانست از بین ببرد، بعلاوه به دلیل قدرت اشتعال بالای الکل، بهتر است از اسپری کردن آن با هدف دفع و یا پیشگیری از هجوم ساس ها، خودداری شود.

 

مه پاش

 

نکته جالب اینکه، ساس‌ها حتی زمانی که توسط مواد پاک‌کننده خانگی تست شدند، ماندگاری بالاتری از خود نشان داده بودند، محققان ما، تعدادی از مواد ضدعفونی‌کننده بسیار قوی را نیز بر روی ساس ها امتحان کردند، ولی در کمال تعجب این آفات در برابر اسپری مستقیم این مواد هم دوام آوردند.

استفاه از دستگاه های سمپاشی دودزا و به اصطلاح فوگر ها و یا مه ساز ها هم در این زمینه کمک‌کننده نخواهند بود.

 

تعداد زیادی از مردم برای کنترل حشرات ریز داخلی، از دستگاه مه‌پاش کمک می‌گیرند، اما بر اساس تحقیق انجام گرفته توسط همکاران ما، این روش در پیشگیری و یا دفع ساس‌ها نه تنها موثر نخواهدبود، بلکه استفاده از دود و مه‌پاش می‌تواند شما را در معرض مشکلات دیگر همچون آتش‌سوزی، آسم و آلرژی در منزلتان قرار دهد. این روش ها در از بین بردن ساس و یا عدم انتقال ساس از طریق لباس موثر نخواهند بود.

 

راهکارهای موثر در درمان و نابودی ساس ها

 

حال که ما درباره متدها و روش‌های ناکارامد و معیوب صحبت کردیم و سازوکارهای پشت این روش‌ها را برملا کردیم، بیایید بعضی از روش‌های صاحبان موفق خانه‌هایی که با هجوم ساس ها روبرو بوده‌اند و نتیجه خوبی گرفته اند را بررسی کنیم.

 

شستشوی مداوم لباس ها

 

شستشوی مداوم و خشک‌کردن، می‌تواند ساس‌ها و تخم‌هایشان را نابود کند.
شستشو و خشک‌کردن لباس‌هایتان در آب داغ، یک روش مفید برای پیشگیری و یا از بین‌بردن ساس‌ها و تخم‌هایشان می‌باشد، همچنین بسیار مهم است که علاوه بر لباس‌هایتان، تمام پارچه‌های قابل شستشو در منزلتان، مانند ملافه‌های روی مبلمان را نیز بشویید و خشک‌کنید

 

قرار دادن لباس ها در مکان های مناسب

 

انبارسازی مناسب می‌تواند از گسترش ساس‌ها جلوگیری کند.


درحالیکه شما منزلتان را از ساس‌ها پاکسازی می‌کنید، یکی از راه‌های مفید برای دورکردن ساس‌ها و جلوگیری از گسترش این آفات در مکان یا تجهیزات دیگر، اینست که به محض انجام شستشو، لباس‌ها و پارچه‌هایی را که تمیز کرده اید، در کیسه‌های پلاستیکی بادوام و مناسب قرار داده و درب آنها را محکم ببندید.

 

استفاده از بخارشو

 

استفاده از دستگاه خشک‌کن یا بخار با دمای بالا میتواند نتایج مثبتی در پی داشته باشد.
همانطور که اشاره کردیم، ساس‌ها دمای بالا را دوست ندارند، بنابراین ایجاد دمای بالا، می‌تواند راهی موثر برای پیشگیری، دفع و یا کشتن ساس‌ها باشد.

 

اگر می‌خواهید روش گرمادهی و دمادهی بالا را امتحان کنید، می‌توانید مناطقی را که ساس‌ها ممکن است در آنجا پنهان شده باشند، مانند مبل‌، تشک تخت‌خواب، چهارچوب‌های تخت و مناطق پوشیده را هم با بخار آفت زدایی کنید، در حین انجام این کار حواستان باشد که گرمای بسیار زیاد می‌تواند به بافت‌ها و مواد سازنده بسیاری از وسایلتان آسیب بزند.

 

اگر در خانه شما ساس‌ وجود دارد، وسایلی مانند جاروبرقی می‌توانند ساس‌های زنده، مرده و پوست ‌ریزی‌هایشان را تمیز کنند، تمیزکردن شکاف‌ها، درزها، زیپ ‌های لباس، تمیز نگه‌داشتن تخت‌خواب، پوشاندن مبلمان با کاور های مخصوص و ملافه و هرجایی که فکر میکنید، راه را برای مخفی ماندن ساس ها دشوار خواهد کرد.

 

نکاتی درباره ساس‌ها در فروشگاه‌های لباس

 

از آنجاییکه ساس‌ها به تجدید فعالیت مداوم و تکثیر بیشمار خود ادامه می‌دهند، درنتیجه در مکان‌های زیادی مانند فروشگاه‌های لباس نیز خودنمایی می‌کنند، ساس‌ها می‌توانند به آسانی میان فروشندگان و خریداران یک فروشگاه لباس جابجا شوند.

 

نکات زیر را بخوانید تا از انتقال ساس‌ها از طریق لباس در فروشگاه های لباس دوری کنید و احتمال بردن ساس به خانه‌ را کاهش دهید.

 

در زمان پرو و امتحان‌ کردن لباس‌ها، حواستان به لکه های غیر عادی موجود بر روی لباس ها باشد، اینها می‌توانند نشانه‌های از مدفوع ساس ها و یا خونی باشند که از تغذیه ساس‌ها بر روی لباس به جای مانده است.

 

قبل از خرید لباس‌ها، آنها را بصورت چشمی و با دقت از جهت وجود ساس‌ بررسی کنید، حتی اگر جنس مورد نظر شما از یک لباس بسته بندی شده و ظاهراً بدون مشکل انتخاب شده باشد.

 

ساس‌ها همیشه این توانایی را دارند که راه خودشان را به لباس‌ های جدید و حتی نو و باز نشده پیدا کنند، پس به درزهای داخلی آن توجه ویژه داشته باشید، چنانچه هر نشانه‌ای از تخم‌های سفید چسبیده، پوست‌اندازی‌ها و یا خود ساس‌ها را مشاهده کردید، این مشاهدات را جدی بگیرید و حتماً مدیریت فروشگاه را از وجود ساس ها آگاه کنید.

 

قبل از امتحان‌کردن لباس، پشت آینه اتاق پرو و تعویض لباس که احتمال می‌دهید مکان مناسبی برای پنهان‌شدن ساس باشد، را بررسی کنید.

 

از آویختن لباس‌ها روی چوب‌لباسی ‌های اتاق پرو و قرار دادان آنها روی کوسن‌های مبل و یا روی کف فروشگاه و حتی چنانچه فرش شده باشد، خودداری کنید، اینها مکان‌های امن و عالی برای لم‌دادن ساس‌ها می‌باشد.

 

هنگام رسیدن به منزل از فروشگاه، لباس‌هایی را که از فروشگاه تهیه کردید را با دقت از کیسه ها خارج کنید، اجناسی که خرید کرده اید را قبل از انتقال به داخل اتاق، خانه و یا آپارتمان خود، بصورت کامل بتکانید.

 

در صورت مشاهده ساس بر روی لباس هایی که تازه خرید کرده اید، فورا لباس‌ها را در آب داغ بشویید، لباس‌های با بافت حساس‌تر را در دستگاه خشک‌کن تولید بخار با دمای بالا بیاندازید تا مانع از انتقال ساس از طریق لباس شوید.

 

و در آخر اگر به وجود ساس در خانه خود مشکوک شده‌اید، برای بررسی و نظارت سریع و قبل از اینکه مشکل شما دو چندان شود با ما تماس بگیرید.

 

سم ساس کش بدباگ اوت

خرید سم ساس - کلیک کنید


سفارش سم از طریق:
تلگرام
واتساپ
تماس