ریشه کنی ساس ها تخصص ماست


بایدها و نبایدهای سموم ساس کش

همه چیز در مورد استفاده از سموم ساس کش

باید ها و نبایدهای استفاده از سموم ساس کش چیست؟

 

خلاص شدن از شر آلودگی ساس می تواند پرهزینه باشد، اما لزوماً نباید خطری برای سلامتی شما ایجاد کند. سموم دفع آفات و حشره کش ها نظیر سموم ساس کش حاوی مواد شیمیایی سمی و راهی برای ریشه کن کردن آفات هستند، این مواد شیمیایی ممکن است سرطان زا باشد، اغلب این سموم حاوی ماده ای هستند که به طور مستقیم در ایجاد سرطان دخیل است، کلیه سموم دفع آفات شامل دو نوع ماده شیمیایی، فعال و بی اثر هستند، مواد فعال آفت را از بین می برد یا دفع می کند و از مواد شیمیایی بی اثر برای مقاصد دیگر از جمله جذب آفت یا افزایش ماندگاری استفاده می شود.

 

سازمان حفاظت از محیط زیست به شرکتهای فروش سموم دفع آفات و حشره کش ها نظارت مستقیم دارد تا مواد فعال موجود در بسته بندی آنها را فهرست کنند، ترکیبات بی اثر نیز ممکن است سمی باشند، به همین دلیل سازمان حفاظت از محیط زیست به شرکتها دستور میدهد که آنها را برچسب گذاری کنند.

 

هر یک از سموم دفع آفات باید یک علامت یا سیگنال یا هشداری برای توصیف میزان سمیت خود داشته باشند، که می توانید آن را در قسمت جلوی قوطی سموم دفع آفات پیدا کنید، برخی از این نوشته ها به شما می گوید که آفت کش کمی سمی است، هشدار معمولی نشان می دهد سمی بودن آفت متوسط است و خطر هشدار جدی نشان می دهد که این محصول بسیار سمی بوده و میتواند برای سلامتی شما خطرناک باشد.

 

خطرات ناشی از سموم ساس کش

 

حساسیت

 

سموم دفع آفات می توانند ناخواسته بلعیده، استنشاق شده و یا از طریق چشم و پوست جذب شوند، رایج ترین روش قرار گرفتن در معرض سموم دفع آفات از طریق پوست انسان است و در صورت جذب سموم دفع آفات از این طریق ممکن است یک واکنش حاد یا حساسیت را تجربه کنید.

 

خارش و تاول پوستی

 

باید انتظار داشته باشید که در 24 ساعت اول پس از مواجهه با سم، یک واکنش حاد را تجربه خواهید کرد. پوست شما ممکن است دچار خارش، تاول و یا حتی ترک خوردگی نیز شود.

 

ماندگاری طولانی مدت در بدن

 

بسیاری از بیماری هایی که در تماس با سم حاصل می شوند، میتوانند سال ها مخفی بمانند و بعد از گذشت مدت زمان طولانی اثرات منفی خود را بروز دهند، اندازه‌گیری تأخیر اثر گذاری برخی سموم دشوار است، اما شامل تومورهایی خواهد شد که ممکن است در آینده نه چندان دور منجر به سرطان شوند.

 

واکنش های آلرژیک به عنوان یک اثر جانبی بعد قرار گرفتن در معرض آفت کش ها که اکثر افراد آن را تجربه نمی کنند رخ می دهد، بعد از تماس مستقیم و یا قرار گرفتن در محیط های آلوده به سم، سیستم عصبی و یا پوست شما نا خود آگاه به آن حساسیت نشان داده و به محض استفاده از سموم دفع آفات برای بار دوم یا سوم، ممکن است واکنشهای آلرژیک دیگر مانند آسم ، تحریک پوست و گرفتگی یا سوزش بینی را تجربه کنید.

در بهترین حالت شما باید یک متخصص کنترل آفات استخدام کنید که در مراحل سمپاشی و ریشه کن کردن آفات، سموم سازگار با محیط زیست را به کار برده و متخصص این کار باشد.

 

جایگزین کردن روش های دیگر نابودی ساس

 

عملیات حرارتی یکی از دیگر گزینه های جایگزین برای خلاص شدن از آلودگی به ساس در خانه شماست. ثابت شده است که ساس ها در دمای حتی بیش از 113 درجه فارنهایت نیز زنده می مانند.

 

اگر هنگام مسافرت با ساس ها مواجه شده اید ، قبل از رفتن به منزل لباس خود را در داخل خشک کن بیاندازید، دمای دستگاه خشک کن لباس بیش از دمای لازم برای بقای ساس است و این می تواند از شیوع آلودگی جلوگیری کند.

 

اقدامات لازم برای استفاده از سموم ساس کش

 

اگر درگیر حشره ساس شده اید، احتمالاً می خواهید برای خلاص شدن از شر آنها، به استفاده از سموم شیمیایی روی آورید، اما مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری در مورد افزایش شدید صدمات ناشی از سوء استفاده از سموم دفع آفات برای کنترل ساس هشدار داده اند.

 

تأثیرات منفی استفاده از سموم نا بجا و تقلبی، در برخی مواقع به قدری جدی بوده است که از جمله گزارش حساسیت شدید و نهایتاً مرگ یک نفر را رقم زده است، دلیل اصلی فوت، استفاده غیر منطقی از سمومی می باشد که هیچ اثری بر روی ساس نداشته و این سموم غالباً برای دفع آفات فضای باز و پارک ها مورد استفاده قرار می گیرند.

 

اگر مجبور هستید از سموم دفع آفات استفاده کنید، این توصیه را از فروشگاه ما جدی بگیرید. تمام دستورالعمل های برچسب زده بر روی قوطی سم را مطالعه کنید، در داخل منزل از سموم دفع آفات غیر ضروری که روی آن هیچ اشاره ای برای نابودی ساس نشده استفاده نکنید.

 

در برخی موارد با استفاده بیش از حد از سموم نسبت به مقدار مجازی که برای نابودی ساس ها توصیه شده شاید بتوانید تعداد بیشتری از ساس ها را از بین ببرید ، اما ریسک ایجاد مریضی و حساسیت های مختلف به شدت بالا خواهد بود.

 

مراقب باشید چه کسی را برای سمپاشی استخدام  می کنید. از بین بردن ساس ها کار راحتی نیست، بنابراین کسی را استخدام کنید که تجربه کافی در این زمینه را دارد، مطمئن شوید هر شخصی که به خانه شما جهت سمپاشی مراجعه میکند، دارای مجوز استفاده از سموم دفع آفات است، فرد و یا شرکت سمپاشی ساس، کلیه دستور العمل هایی را که بعد از سمپاشی باید در محل سمپاشی شده در نظر بگیرید را موظف است با شما در میان گذاشته و بصورت کامل به شما توضیح دهد.

 

مطالعه دستورالعمل های برچسب زده شده بر روی قوطی سموم را فراموش نکنید، این امر در مورد هر شخصی که شما استخدام میکنید نیز صدق می کند و از او بخواهید که به هنگام اعمال سموم، دستورالعمل ها را خوانده و حتماً رعایت کنید.

 

آثار مسمومیت با سموم

 

علائم مسمومیت با سموم دفع آفات شامل سردرد، حالت تهوع ، استفراغ، اسهال، سرگیجه و لرزش عضلات همراه است، کودکان به ویژه نوزادان و افراد مسن در معرض خطر زیادی هستند، افراد خردسال ممکن است چیزهایی را در دهان خود قرار دهند که بر روی آن ها سم پاشیده شده است.

 

اگر کسی در خانه شما علائم فوق را از خود نشان داد، سریعاً از متخصصین بهداشت بخواهید که در این زمینه مشاوره و فرد مسموم را معالجه کنند و یا در کمترین زمان ممکن نزد پزشک معالج ببرید و از خود درمانی به جد پرهیز کنید.

 

حیوانات خانگی نیز از این خطرات مصون نیستند، ممکن است در سریعترین زمان آسیب ببینند و به دلیل کوچکتر بودن اندازه بدن آنها احتمال دارد این علائم را قبل از انسان ها از خود بروز دهند.

 

بنابراین اگر سگ یا گربه شما بعد از استفاده از سموم دفع آفات مریض به نظر میرسد و یا علایم غیر نرمالی داشت، بی شک اولین نشانه های مسمومیت در حال وقوع هستند و زودتر باید به فکر چاره باشید.

 

اسپری های حشره کش، خود نوعی سموم دفع آفات هستند و در برخی موارد اشتباهاً برای از بین بردن ساس استفاده می شوند، که متاسفانه استفاده از آنها رایج ترین و غلط ترین روش برای درمان حشرات میباشد، اما همان محصولاتی که برای حشرات سمی هستند می توانند برای انسان نیز سمی باشند، در هنگام استفاده از این نوع اسپری ها در داخل اتاق خواب و یا خانه نیز احتیاطات لازم را رعایت کنید.

 

قرار گرفتن در معرض محیط های غیر ایمن به هنگام سمپاشی، می تواند منجر به سردرد، سرگیجه، مشکل در تنفس یا استفراغ شود، سموم دفع آفات همچنین می تواند در هورمونهای شما اختلال ایجاد کرده و منجر به نقص هنگام تولد در کودکانتان شوند، بنابراین زنانی که باردار هستند باید احتیاط ویژه ای در این زمینه داشته باشند

 

مراکز کنترل و پیشگیری از بیماریها در مورد بیماری هایی که از حشره کش های اسپری برای کنترل ساس ها استفاده می کردند، تحقیق کرده و دریافتند که حدود 80 درصد از موارد حساسیت، شدید نیستند ، اگرچه یک نفر نیز در اثر این تماس فوت نموده است.

 

آنچه باید در مورد ایمنی به هنگام شروع روند سمپاشی بدانید

 

هر گونه سموم دفع آفات مورد استفاده در خانه یا محل کار شما باید در سازمان حفاظت از محیط زیست و یا شبکه بهداشتی کشورتان ثبت شده باشد.

 

جالب است بدانید که بیش از 300 محصول حشره کش وجود دارد که در سازمان حفاظت از محیط زیست برای استفاده در برابر ساس خانگی ثبت شده است، تصمیم به اینکه چه سمی را جهت خرید انتخاب کنید با شماست، سازمان بهداشت و یا حفاظت از محیط زیست تنها به معرفی این سم ها پرداخته و مشخصات آن را در سیستم خود ثبت کرده است، منتها این وظیفه خریدار است که باید نسبت به شدت و میزان نوع آلودگی، سم مورد نیاز و مناسب را خریداری و استفاده کند.

 

نکته مهمی که باید بدانید این است که وقتی از حشره کش ها به درستی و طبق برچسب استفاده می شود، آنها نباید خطری برای سلامتی شما، سایر افراد در خانواده یا حیوانات خانگی شما ایجاد کنند

 

مهمترین مساله که باید به آن توجه ویژه داشت، فقط و فقط استفاده صحیح از سموم ساس کش است.

 

حشره کش ها به صورت گرد و غبار، مایعات و ذرات معلق در هوا غوطه ور میشوند، حشره کش های دودزا و به اصطلاح فوگری از طریق دستگاه های مخصوص نیز در صورت استفاده صحیح می توانند برای از بین بردن ساس ها موثر باشند.

 

نکته مهم اینکه دود حاصل از این سمپاشی نباید در وسط اتاق بصورت متمرکز و انباشه قرار گیرد، زیرا دود نه تنها به همه محل های اختفای ساس ها نخواهد رسید، بلکه ماده شیمیایی سم را نیز هدر خواهید داد و برای سلامتی افراد ساکن آن محل نیز بعد از برگشت به خانه خطر آفرین خواهد بود.

 

با خاموش و روشن کردم مداوم دستگاه سمپاشی دودزا و چرخاندن آن در نقاط مختلف اتاق ها، میتوانید دود حاصل از سمپاشی را به صورت متعادل در تمام نقاط پراکنده کنید.

 

به هنگامی سمپاشی با دستگاه دودزا، حتماً نایلون تشک ها، میز ها و صندلی ها را از آنها جدا کنید تا دود به همه جای محیط آلوده برسد، در نظر داشته باشید چنانچه نایلون ها و پلاستیک های لوازم خانگی که بصورت آکبند هستند را از آنها جدا نکنید، نتیجه سمپاشی بسیار ضعیف خواهد بود، چون ساس ها تمایل شدیدی به مخفی شدن در داخل این نایلون ها به هنگام دودزایی خواهند داشت.

 

سم ساس کش بدباگ اوت

خرید سم ساس - کلیک کنید


سفارش سم از طریق:
تلگرام
واتساپ
تماس