ریشه کنی ساس ها تخصص ماست


بهترین روش های نابودی ساس

بهترین روش های نابودی ساس ها

برای نابودی ساس ها از چه روش هایی می توان بهره برد؟

آماده شدن برای نابودی ساس ها خسته کننده ولی مهم است، زمانی که آلودگی به ساس، شدید باشد و ساس ها در همه جا گسترش یافته باشند، تمهیدات پیشرفته ای نیاز خواهد بود.

 

ممکن است برای آلودگی های خفیف تر تمهیدات کمتری مورد نیاز باشد. چون در این سطح از آلودگی، ساس ها محدود به محل خواب هستند. قسمت هایی مثل تختخواب، کاناپه و غیره.

 

شرکت های کنترل آفات، سیاست ها و روش های مخصوص به خود را دارند، اگرچه رعایت روش های مورد نیاز این اقدامات ممکن است به روش درمان، بستگی داشته باشد.

 

برخی روش های در دسترس و ساده برای از بین بردن ساس

 

شستشو

 

قبل از هر کاری، هر گونه زباله و یا اشیایی که روی زمین به ویژه زیر تختخواب ها وجود دارد باید خارج شود، رختخواب و لباس ها، معمولاً باید شسته شده و در حرارت بالا و دمای حداقل 50 درجه سلسیوس خشک شود چون در این لوازم، نمی توان با حشره کش ها، ساس ها را از بین برد.

 

خشکشویی

 

یک راه مؤثر و مفید دیگر برای شستن این است که رختخواب، لباس ها، اسباب بازی ها، کفش، کوله پشتی و غیره را به مدت 10 الی 20 دقیقه در دستگاه خشک کن لباس قرار دهید و درجه آن را روی حرارت متوسط و یا حرارت بالا قرار دهید، این روش می تواند به جای شستن این لوازم، انجام شود و تمام ساس ها را در هر مرحله از سیکل زندگیشان، خواهد کشت.

 

بسیاری از لباس ها به گونه ای طراحی شده اند که فقط قابل خشکشویی هستند مثل کتان، پشم، ابریشم، پنبه ای و ریون و نایلونی، و برای اینکه این لباس ها آسیب نبییند، قبل از قرار دادن آن ها در خشک کن با دمای تنظیم شده، باید از خشک بودن آن ها مطمئن بود، فرایند خشکشویی ساس ها را خواهد کشت ولی زمانی که این آیتم های آلوده به ساس جداسازی و برچسب زده می شوند ریسک آلودگی مغازه و کارکنان خشکشویی وجود دارد.

 

قرار دادن در کیسه پلاستیکی به مدت طولانی

 

برای نابودی ساس ها در لوازمی که قابل شستشو یا خشکشویی نیستند، می توان آن ها را داخل کیسه پلاستیکی بسته بندی کرده و بیرون از خانه به مدت حداقل یک روز در محلی آفتابی و گرم قرار داد، برای مثال روی سنگفرش یا داخل یک وسیله نقلیه که جلوی آفتاب پارک شده است.

 

قرار دادن در معرض مستقیم نور آفتاب

 

در صورتی که وسایل را به صورت شل و آزاد و نامرتب داخل کیسه زباله قرار دهید و یا آن ها را روی زمین پخش کنید، نور خورشید، داخل آن ها بیشتر نفوذ خواهد کرد و کار ساس ها برای یافتن محلی خنک، سخت تر خواهد شد، استفاده از دماسنج یک اقدام احتیاطی برای اطمینان از این است که دما در هرجایی که ساس ها وجود دارند، به حداقل 50 درجه سلسیوس رسیده باشد.

 

قرار دادن وسایل در دمای زیر صفر درجه سانتیگراد

 

ساس ها همچنین در دماهای پایینتر از صفر درجه سانتیگراد از بین می روند؛ ولی این دمای انجماد باید تا مدت بیشتری حفظ شود، مثلاً برای یک یا دو هفته، در نتیجه استفاده از روش های گرمایی به نظر روش بهتری در اکثر کشورها  می باشد.

 

تلاش برای خلاص شدن از همه چیزهایی که ساس ها در آن ها وجود دارند، با افزایش و کاهش دما ناموفق خواهد بود؛ اگرچه شرکت های کنترل آفات قادر به دسترسی به دمای لازم برای از بین رفتن ساس ها به واسطه هیترها و مولد های گرمایی اضافی هستند.

 

بسته بندی و دور انداختن

 

اگرچه اکثراً نیازی نیست که مبلمان دور انداخته شود ولی در برخی موارد لازم است که این کار انجام شود، به ویژه این روش در موارد آلودگی شدید تختخواب، کاناپه و صندلی های تخت شو که ساس ها و تخم های آن ها در جاهایی که دسترسی به آن سخت است زندگی می کنند، به کار می رود.

 

در شرایط آلودگی شدید، گاهاً توصیه بر این است که  برای نابودی قطعی ساس این وسایل، دور انداخته شوند. وقتی وسایل آلوده را دور می اندازید، قرار دادن آن ها داخل کیسه و بسته بندی آن ها از خروج آن ها تا زمانی که وارد سطل زباله شوند پیشگیری می کند.

 

 

روکش دار کردن تشک ها

 

مقرون به صرفه ترین روش در مورد تختخواب، این است که تشک ها را داخل یک روکش قرار دهید، روکش دار کردن به ویژه در محافظت در برابر آلودگی به ساس کمک کننده می باشد. تشک هایی که کیفیت بالاتری دارند بادوام تر و برای خوابیدن راحتتر می باشند، وقتی که روی تشک ها روکش کشیده شد، هر حشره یا ساس که داخل این روکش به دام بیفتد در نهایت خواهد مرد.

 

این روکش ها همچنین به محافظت تشک ها و بالش هایی که به تازگی خریداری شده اند در برابر آلودگی به ساس ها کمک خواهد نمود و شناسایی و نابودی ساس موجود در سطوح بیرونی بالش و تشک را طی بررسی های بعدی آسانتر خواهد کرد، هرچند که این روکش ها نمی توانند جلوی ورود ساس ها به تخت و گزیده شدن فرد در خواب، توسط ساس را بگیرند.

 

جارو کشیدن، بخار شور کردن و منجمد کردن

 

اقدامات کلی که در خانه انجام می شود مثل جارو کشیدن کف و سطوح، به ندرت به قسمت هایی که ساس ها در آنجا پنهان شده اند دسترسی پیدا می کند، به این دلیل، استفاده مداوم از جاروبرقی ممکن است ارزش زحمتی را که می کشید نداشته باشد، به ویژه در مقایسه با سایر اقدامات مهم، جاروکشیدن مرتب و هدف دار ساس ها و قسمت های آلوده به ساس، اگرچه می تواند به دفع برخی از ساس ها قبل از اقدامات دیگر برای از بین بردن آن ها کمک کند، ولی بیرون راندن ساس ها و به ویژه تخم های آن ها می تواند کار بسیار سختی باشد.

 

بهترین نتایج در مورد نابودی ساس زمانی به دست خواهد آمد که با انتهای لوله جارو برقی تمام قسمت های آلوده مثل درزها، قسمت تا خورده و چین خورده رختخواب و روی مبل ها، لبه های فرش ها را جارو بکشید.

 

ساس ها می توانند در سرعت بالایی که داخل جاروبرقی حرکت می کنند زنده بمانند، پس بسیار مهم است که بعد از جارو کشیدن، محتویات جاروبرقی یا پاکت جاروبرقی را به دقت داخل یک کیسه زباله بدون درز و سربسته قرار دهید.

 

 

یک روش راحتتر این است که برای دور انداختن این زباله ها، استفاده ازیک جوراب ساق بلند و کش پلاستیکی می باشد. قسمت پنجه جوراب را داخل لوله جارو برقی نموده و بگذارید انتهای آن از لوله جاروبرقی بیرون بماند، سپس این قسمت اضافی که از انتهای لوله جاروبرقی بیرون افتاده است را به روی لوله برگردانده و با یک کش پلاستیکی محکم می کنیم، زمانی که جاروبرقی روشن شود ساس ها به داخل لوله کشیده می شوند و در داخل این جوراب به دام می افتند. پس از مدتی به دقت کش پلاستیکی را برداشته و جورابی که حالا پر از ساس شده است را بردارید،  انتهای جوراب را با کش پلاستیکی بسته و آن را دور بیندازید.

 

گاهی از بخار شور ها و تجهیزات منجمد کننده نیز برای پاکسازی قسمت هایی که ساس ها در آنجا وجود دارند و یا احتمال وجودشان در آنجا هست استفاده می شود. در صورت استفاده صحیح از این تجهیزات، ساس ها و تخم آن ها را به صورت تماسی از بین خواهند برد، ولی روشی مناسبی که برای محافظت در برابر ساس هایی که از پاکسازی در رفته اند نمی باشد.

 

تجهیزات مخصوص بخار دادن و منجمد کردن نیز توانایی محدود و کمی برای نفوذ به پارچه، چوب و ماده های دیگری دارد که ساس ها اغلب در آن ها زندگی می کنند.

 

نابودی ساس با تجهیزات گرمایی

 

این پروسه نیز شامل افزایش دمای وسایل یا محل آلوده به ساس تا دمایی است که برای ساس ها کشنده باشد، هیترهای قابل حمل و جابجایی و پنکه ها برای گرم شدن تدریجی هوا تا 50-55 دجه سانتیگراد استفاده می شود در حالی که با سنسورهای نصب شده به صورت اصولی در حال نظارت بر این دما هستند، با کنترل دقیق دما، ساس ها و تخم های آن ها در هر قسمتی که باشند از بین خواهند رفت، بدون اینکه به وسایل خانه آسیبی وارد شود.

 

برخی مقدمات نیز لازم است، مثل خارج کردن آیتم هایی که به گرما حساس هستند مثل اسپری ها، گیاهان و داروها، ولی به ندرت نیاز به روکش کردن، شستن و یا خشکشویی رختخواب و لباس ها وجود خواهد داشت چون این لوازم به همراه مبلمان و دیگر اشیا، در معرض گرما هستند.

 

مزیت دیگری که روش استفاده از گرما دارد این است که در این روش، آلودگی اغلب می تواند در یک روز از بین برود و نیازی به هفته ها و روزها درمان نباشد، از طرف دیگر، استفاده از روش گرمادهی به تنهایی، اثر طولانی مدت ندارد و ساس ها می توانند مجدداً در منزل شما برقرار شوند، در نتیجه گاهی توصیه می شود که به طور همزمان با استفاده از تجهیزات گرمایی از حشره کش ها نیز استفاده شود، برای به حداقل رساندن آلودگی مجدد ساس ها، توصیه می شود ساکنان منازل، هنگام اعمال روش گرمادهی، وسایل کمتری با خود ببرند.

 

روش گرمادهی نیاز به تخصص و تجهیزات ویژه ای دارد و اگر توسط شرکت های کنترل آفات انجام بگیرد، ممکن است هزینه برتر از روشهای دیگری باشد که بر پایه رعایت اصول انجام می شوند.

 

حشره کش ها

 

اگرچه روش هایی که ذکر شدند کمک کننده هستند، با این حال برای نابودی ساس ها این حشره کش ها هستند که به صورت وسیعی در حال استفاده می باشند، مواد بسیار متنوعی که توسط سازمان حفاظت محیط زیست ثبت شده اند، به صورت مایع، پودر یا گرد و آئروسل در دسترس می باشند.

 

طعمه ها که برای کنترل مورچه ها و سوسک ها استفاده می شوند در مورد ساس ها نیز مؤثر هستند چون ساس ها گاز می گیرند و از خون ما تغذیه می کنند، به یاد داشته باشید حشره کش های حرفه ای مؤثر تر از حشره کش هایی هستند که در خرده فروشی یافت می شوند، سفید کننده ها، الکل، فندک و غیره نباید برای از بین بردن ساس ها استفاده شوند، علاوه بر این که مؤثر نیستند، این کارها می تواند منجر به حریق و آتش سوزی و اتفاقات خطرناک دیگری شود.

 

به کار بردن حشره کش ها موجب نابودی ساس ها در تمام فضاهایی می شود که ساس ها در آنجا یافت می شوند یا احتمال پنهان شدنشان در آن فضا وجود دارد. این روش، تلاش و پیگیری زیادی را می طلبد، با استفاده از حشره کش ها به طور معمول تمام درزها، تاخوردگی ها و شکاف های تختخواب، رختخواب، کاناپه ها و صندلی های تخت شو، پاکسازی می شوند، اما معمولاً به کل محوطه و سطوح خوابیدن و نشستن، اسپری نمی شود.

 

 

همچنین بر روی ملحفه ها، پتوها یا لباس ها که باید با آب داغ شسته و در هوای آزاد خشک شوند، اسپری نمی شود.

 

روش دود یا بخور دادن، از یک گاز نفوذ کننده نیز راه دیگری برای پاکسازی منازل و مبلمان می باشد ولی این روش فقط توسط شرکت های کنترل آفات قابل انجام می باشد، فرایند فومیگاسیون پیچیده بوده و برای چند روز نیاز به تخلیه ساختمان می باشد، در این روش، ساختمان درزگیری شده و با یک گاز کشنده که معمولاً سولفوریل فلورید است پر می شود، از آنجا که کل ساختمان باید خالی شود، استفاده از این روش در آپارتمان های چند طبقه بسیار چالش برانگیزتر از استفاده در یک خانه مجزا می باشد.

 

سم ساس کش بدباگ اوت

خرید سم ساس - کلیک کنید


سفارش سم از طریق:
تلگرام
واتساپ
تماس