ریشه کنی ساس ها تخصص ماست


بوی ساس ها ناشی از چیست؟

آیا ساس ها بوی خاصی دارند؟

آیا ساس ها بوی خاصی دارند؟

 

بوی ساس ها اغلب بویی شبیه ترشیدگی یا گیشنیز دارد که اصلاً بوی خوشایندی نیست. این ماده از دهان ساس‌ها، ترشح شده و این رایحه را تولید می‌کند.

چنانچه شما با هجوم ساس‌ها مواجه شده‌اید، ممکن است این نوع بوها را حس کنید، حتی بویی شبیه به لباس های مرطوب و کپک زده.

اگر در محل زندگی خود با این نوع بو ها روبرو شدید، احتمال زیادی وجود دارد که محل شما درگیر آفت خونخوار ساس شده باشد.

 

طیف بوهای مختلف ناشی از ساس ها

 

درحالیکه تعداد زیادی از افراد که منزلشان آلوده به ساس بوده، بویی شبیه تمشک کپک ‌زده را در زمان هجوم این آفات گزارش داده‌اند، بعضی دیگر اما آن را، بویی شبیه به بوی گیاه گیشنیز توصیف کرده اند!  اگرچه، میان توصیفات افراد از بوی ساس تفاوت نظر وجود دارد، ولی به نظر می‌آید بوی گیاه گیشنیز، عمومیت بیشتری داشته باشد.

حتی گاهی ‌اوقات ممکن است که بویی شبیه به بوی بادام یا چیزی مثل کیک بادام را استشمام کرده‌اند، به هر حال توصیفات افرادی که با هجوم ساس‌ها روبرو شده‌اند، یکسان نیست و همه یک تجربه مشابه نداشته‌اند.

 

بوی ساس ها ناشی از چیست؟

 

عموما این تفکر غلط در بین مردم وجود دارد که این بو، از فضولات و مدفوع ساس بوجود می‌آید، بطور معمول زمانیکه جمعیت بزرگتری از ساس ها در محل وجود داشته باشد، این نوع بوها به مراتب بیشتر به مشام خواهد رسید.

شاید ماه ‌ها طول بکشد تا بوی ساس‌ به مشام شما برسد، گاهی‌اوقات بعد از یک حمله شدید که مدت زمان طولانی جریان داشته ‌است، بوی نعنا یا پونه هم ممکن است به آن اضافه شود، ساس‌های بالغ تمایل دارند که هنگام گزش بوی تندی را از خود بروز دهند که ناشی از فرومون جنسی آنها نیز می باشد.

 

تشخیص بوی ساس ها توسط سگ ها

 

این ویژگی یک برگ برنده برای ما خواهد بود که هرچه سریع تر هجوم زیاد ساس‌ها را تشخیص دهیم، بسیار از شرکت های سمپاشی وجود یک سگ و کمک گرفتن از آن را در محیط کار خود لازم می بینند، سگ‌های ردیاب ساس، برای ردیابی و یافتن ساس‌ها از طریق بوکشیدن، آموزش داده می‌شوند، این سگ‌ها قادرند ساس‌ها و هجوم آفات را به خوبی بو کشیده و تشخیص دهند. در حالی که حس بویایی انسان از این کار عاجز است.

جالب است بدانید سگ‌ها می‌توانند با احتمال 97 درصد موفقیت در تشخیص ساس‌ها پیش بروند. این در حالیست که انسان ها تنها توسط قدرت بینایی موفق به کشف ساس ها می باشند، سگ‌ها از قدرت بویایی قوی و مطمئنی در مقابله با ساس‌ها برخوردارند، عموما وجود یک سگ می‌تواند در عرض چند دقیقه جستجو، هجوم ساس‌ها را در یک مکان شناسایی کند، بدلیل قدرت بالا در یافتن مخفیگاه های ساس توسط سگ ها، در دهه‌های اخیر به شکل گسترده‌ای از آنها کمک گرفته شده است.

 

 از آنجاییکه حمله ساس‌ها و تکرار آن، مادام در حال افزایش است، سگ‌های متخصص در بو کشیدن و یافتن ساس‌ها، نسبت به سال‌های گذشته، در سطوح بالاتری در حال آموزش بوده‌اند.

 

شما می‌توانید حمله ساس‌ها را از روی علائمی همچون لکه‌های مدفوعی، نقاط خونی، و پوست‌های ریز ریخته‌شده تشخیص دهید.

 

آیا شما می‌توانید بوی ساس‌ها را تشخیص دهید؟

 

ساس‌ها گونه‌ای از آفات هستند که می‌توانند از خودشان بو تولید کنند، اگرچه ممکن است در تجربه خودتان از بوی ساس‌، با دیگران اختلاف نظر داشته باشید، ولی جالب است بدانید اغلب مردم این بو را با بوی چیزهایی دیگر مانند قرص نفتالین، چوب پوسیده، رطوبت و یا حتی تمشک مقایسه می‌کنند.

 

در بیشتر موارد از حمله‌های ساس، به دلیل وجود بوی شدیدتر، تشخیص این نوع بو راحت خواهد بود، و یا از روی بد شانسی ممکن است به بوی آنها عادت کرده باشید، اما اگر قبلا تجربه‌ای در این زمینه نداشته‌اید و به جایی بروید که ساس‌ها در آنجا حضور گسترده داشته باشند، به راحتی میتوانید به وجود بو های غیر معمول پی ببرید.

 

روش تشخیص ساس از طریق بو کشیدن، راهکاری مناسب برای کشف حمله ساس ها نمی‌باشد، اگر شما بتوانید حمله‌ای را با بو کشیدن شناسایی کنید، مطمئن باشید تا آن موقع به قدری تعداد ساس ها زیاد شده که تا بخواهید عملی در مقابل آنها انجام دهید، میبینید که دیگر کار از کار گذشته است، در این موقع چنانچه تشک خود را بالا بزنید، تعداد انبوهی از ساس ها را به وضوح خواهید دید.

 

چرا ساس‌ها بو دارند؟

 

ساس‌ها فقط برای دلایل خاصی بو میدهند، این آفات از بویی که خارج می‌کنند، برای راهیابی خودشان در محیط اطراف کمک می‌گیرند، ساس‌ها، هورمون‌هایی مانند هیستامین را از خود ترشح می‌کنند تا پناهگاه‌ها و لانه های خود را علامت‌گذاری کنند.

 

ماده هیستامین را در ادرار انسان نیز میتوانید بیابید، این بو به حشرات ساس کمک می‌کند تا بعد از تغذیه، راهشان را به خانه پیدا کنند.

 

بدون این علامت‌ها، آنها برای پیداکردن راهشان دچار مشکل شده و در نهایت گم خواهند شد، توجه داشته باشید که ساس ها در زمان احساس ترس و یا تهدید، بویی جداگانه و متفاوت از قبل، ترشح می‌کنند. برای مثال هنگامیکه شما تشک تخت‌خوابتان را بلند می‌کنید، ساس‌های زیر آن، ناچار به فرار و پنهان شدن هستند، درنتیجه زمانیکه با نور مستقیم تماس پیدا کنند و سطحی که روی آن قرار دارند جابجا شود، از خود بو و سیگنال‌های شیمیایی به بیرون می‌فرستند، این همان علائم شیمیایی است که آنها با بوی متفاوت از خود تولید می‌کنند.

 

ساس‌ها، بوها را چطور تولید می‌کنند؟

 

ساس‌ها عضو حشراتی در دسته نیم‌بالان هستند، نیم بالان طبقه‌ای مهم از حشرات می باشند که با عنوان (حشره‌های واقعی) نیز شناخته شده‌اند، همه اینها دارای قسمتی مکنده در نزدیکی دهان خود دارند.

 

جنس نر و ماده ساس، مجهز به غده هایی هستند که بوسیله این غده ها تولید بو می‌کنند، در نوزادان ساس، این غده‌ها در شکمشان قرار گرفته است و در ساس‌های بالغ، این غده‌ها در قفسه سینه جاسازی شده است که شبیه تنه آنها است.

 

ساس‌ها، این بو را در زمان ترس، تهدید و یا هر زمان که نیاز داشته باشند، آزاد خواهند کرد، درست مانند انسان ها که به هنگام هیجان آدرنالین در بدن شان ترشح می شود.

 

انواع بو هایی که توسط ساس ها تولید شده اند به شرح زیر است.

 

عمده مردم، وجود ساس‌ها را با بویی شبیه گیشنیز و برگ‌های گیاه گیشنیز توصیف کرده اند، نمونه بوهای دیگر گزارش شده از ساس ها، بوی کپکی شبیه خانه‌های نمدار، بویی شبیه چوب پوسیده، بوی شیرین و قندی شبیه توت‌ها، بوی بادام یا بادام سوخته، بویی شبیه دارچین، بویی مانند بوی بد حشرات و نهایتاً بویی شبیه مداد شمعی بوده است.

 

موضوع اینست که نوع بو تنها یک برداشت ذهنی است، شما می‌توانید با گرفتن عکسی از ساس، متوجه شوید که این حشره واقعاً ساس است یا خیر، اما راهی برای اینکه مطمئن شوید افراد دیگر هم درباره بوی ساس‌ها با شما هم عقیده هستند وجود ندارد.

 

شاید فکر کنید کل ساس‌ها یکی یا تعدادی از بو های ذکرشده در بالا را دارند، به هر حال این موضوع اهمیت زیادی ندارد، چون تشخیص ساس‌ها از طریق بویشان، راه مناسب، مطمئن و درستی نیست.

 

برای کشف حمله ساس‌ها، نشانه‌های دیگری وجود دارد که عبارتند از:

 

پوست‌ریزی‌های ساس‌های بالغ

وجود ساس‌های مرده

مدفوع به جای مانده از ساس‌ها

جای نیش‌زدگی بر روی پوست شما

هرکدام از این علائم در کشف ساس‌ها، بسیار ساده‌تر از تشخیص از طریق بوی آنها است.

 

آیا واقعاً ساس‌ها بویی شبیه به گیاه گیشنیز دارند؟

 

تهاجم ساس‌ها عمدتاً ممکن است بویی شبیه گیشنیز برای شما داشته باشند، اگر شما گیشنیز را بعنوان یک گیاه همیشگی و در قالب سبزی مرتباً مصرف می‌کنید، پس شناخت کافی با این بو خواهید داشت، و به محض هجوم ساس ها سریعاً موجودیت آن ها را تشخیص خواهید داد.

 

آیا ساس‌ها بویی شبیه قرص نفتالین دارند؟

 

بوی قرص نفتالین شبیه به بوی نفت می باشد، نفتالین نوعی از محصولات نفتی است که از زغال‌سنگ تقطیر شده است، چنانچه شخصی از این قرص ها در خانه به جهت دفع کردن ساس ها استفاده کرده باشد، تنها قادر به درک بوی نفتالین خواهد بود و نه بوی خود ساس ها.

ساس ها به همان شکل که گاز شهری می‌تواند بوی شیرین داشته باشد، عین همان بوی شیرین را گاهاً از خود منتشر می‌کنند، اما این بوها کمی با هم متفاوت است، این سردرگمی از جایی ناشی می‌شود که بعضی از مردم برای دفع ساس‌ها از قرص‌های نفتالین استفاده می‌کنند.

 

آیا ساس‌ها بویی شبیه ادرار دارند؟

 

جالب است بدانید حشرات زیادی بوی شبیه ادرار دارند، حتی موش‌ صحرایی و سایر موش‌ها هنگام رفت و آمد، در پشت سر خود قطره‌هایی از ادرار به جا می‌گذارند تا با بوی بدنشان مخلوط شده و به نوعی شکارچی را سر در گم کرده باشد.

 

ولی در مورد ساس ها این مورد صادق نیست، حشرات ساس به هیچ عنوان بویی شبیه ادرار ندارند، حداقل نه آن بوی ادرار انسان که به محض رفتن به دستشویی استشمام می‌شود، با این حال چنانچه تشک خواب شما بویی غیر طبیعی از خود بروز دهد، این بو میتواند نشان از آلودگی به ساس ها باشد.

 

ساس‌های مرده چه بویی دارند؟

 

این موضوع بستگی به این دارد که ساس چگونه مرده باشد، اگر شما ساس را له کرده باشید، بوهای متفاوتی وجود خواهد داشت که ممکن است توجه شما را به خود جلب کند، اولین بوی تولید شده مسلماً بوی فرمون هایی خواهد بود که توسط آنها آزاد می‌شود، که بسیار شبیه به بوی گیاه گیشنیز استاگر آنها اخیرا تغذیه کرده باشند و شما آنها را له کرده باشید،ممکن است بوی خون تند و یا آهن زنگ زده هم به مشامتان بخورد.

 

آیا مدفوع ساس‌ها بو دارد؟

 

مدفوع ساس ها بر خلاف انسان، چون تنها از خون تغذیه میکنند، بویی شبیه به آهن زنگ زده و یا بوی خود همان خون را خواهند داد، در انتظار بوی مدفوعی شبیه به مدفوع انسان نباشید.

 

اگر مقدار مدفوع دفع شده توسط ساس یک لکه و یا چند لکه کوچک باشد، این بو برای شما عجیب و قابل توجه نخواهد بود، اما اگر مقدار زیادی از مدفوع ساس در محیط وجود داشته باشد بی شک این بو را احساس خواهید کرد.

 

آیا ساس‌ها می‌توانند انسان‌ها را بو کنند و یا از طریق بو کردن میزبان خود را پیدا کنند؟

 

بله، ساس‌ها می‌توانند حضور انسان را از طریق بویشان تشخیص دهند، مضاف بر بو کردن آنها سه نشانه‌ دیگری که به انسان ختم می‌شود را در نیز در نظر می‌گیرند.

 

چگونگی تشخیص انسان توسط ساس ها

 

گرمایی که نا خواسته از بدنمان بیرون می‌آید راه تشخیص وجود ما در آن محل را برای ساس ها هموار تر میکند، حقیقت این است که دمای بدن ما به ویژه به هنگام خواب، همیشه نسبت به محیط اطرافمان گرمتر است و ساس ها به خوبی پی به این موضوع برده اند.

 

زمانیکه آنها قصد تغذیه دارند، به صورت غریزی به سمت نواحی حرکت می‌کنند که تراکم گاز دی‌اکسیدکربن در آن محل بالا باشد و به این دلیل که بازدم ما سرشار از دی‌اکسیدکربن است دلیل خوبی برای جذب ساس ها خواهد بود.

 

همچنین هوای محیط اطراف شخصی که خوابیده، عموما بیشترین میزان از این گاز را نسبت به محیط‌های دیگر دارد، ساس‌ها به بوی پوست انسان علاقمند هستند، مجله گزارشات علمی طی تحقیقاتی مفصل در مورد ساس ها، دریافته که این حشرات توسط لباس‌های کثیف بیشتر جذب می‌شوند تا انواع تمیز آن!  اگر شما لباس‌ها را بمدت 1 روز پوشیده باشید، آنها بوی شما را گرفته‌اند و ساس‌ها نیز به راحتی به این موضوع پی خواهند برد.

 

روش‌های تشخیص بوی ساس‌ در منزل

 

قبل از اینکه وجود ساس ها برای شما مشکل‌ساز شود، بهتر است آن ها را مکان یابی کنید، انجام این کار از طریق بو کشیدن خودتان، راهکار مناسبی نخواهد بود، چون تشخیص ساس از طریق بو کارایی و نتایج کمتری نسبت به سایر نشانه ‌ها خواهد داشت.

 

اما حیوانی وجود دارد که می‌تواند بوی ساس‌ها را به خوبی تشخیص دهد، سگ‌های مخصوص آموزش دیده جهت بو کشیدن و یافتن ساس، قادرند حتی یک یا دو ساس را هم با بوکشیدن پیدا کنند، آنها دقیقاً برای همین کار آموزش و تعلیم دیده اند.

 

ما پیشنهاد می‌کنیم قبل از اینکه به کسی پول بپردازید و یا اقدام دیگری انجام دهید، به دنبال پوست های ریخته شده کهنه، لکه‌های مدفوع، جای نیش‌زدگی و پناهگاه ساس ها باشید، به محض اینکه به وجود قطعی ساس ها پی بردید، با یک تماس ساده با همکاران ما از مشاوره رایگان در جهت نابود سازی قطعی ساس ها بهره ببرید.

 

سم ساس کش بدباگ اوت

خرید سم ساس - کلیک کنید


سفارش سم از طریق:
تلگرام
واتساپ
تماس