ریشه کنی ساس ها تخصص ماست


خطر ساس ها برای سلامت عمومی

خطر ساس ها برای سلامت عمومی و روانی جامعه

آیا وجود ساس ها تهدیدی برای سلامتی عموم جامعه است؟

 

آیا وجود ساس ها میتواند مشکل و تهدیدی برای سلامت عموم جامعه باشد یا خیر؟ خطر ساس ها چگونه است؟ برای توضیح این دیدگاه که حشره ساس یک مشکل بهداشت عمومی است تحقیقات زیادی انجام شده است. در مورد اینکه ساس ها میتوانند ناقل هر نوع بیماری از جمله بیماری های باکتریایی، انگلی، ویروس ها و ... باشند تا بحال هیچ گزارشی مثبتی ثبت نشده و جای نگرانی نیست.

 

آیا وجود ساس ها در یک جامعه، بهداشت آن جامعه را تهدید میکند؟

 

پیامدهای بهداشتی ضعیف برای همه افراد جامعه به خصوص افرادی که از نظر اقتصادی در حاشیه شهر ها زندگی میکنند میتواند بیشترین خطر را برای آنها داشته باشد، به عنوان مثال دسترسی به مسکن ارزان قیمت یک وضعیت خطرناک است که بر توانایی افراد در یک زندگی سالم تأثیر مستقیم می گذارد.

 

هنگامی که اکثر درآمد یک فرد صرف هزینه های نگهداری و یا اجاره مسکن شود، طبیعی است که بر جنبه های دیگر زندگی آن ها نیز تأثیر می گذارد، بدین معنا که این امر میتواند دلیل دسترسی افراد ساکن در آن خانه، به عوامل محیطی بهداشتی و ناسالم مانند رطوبت، آلودگی به آفات، ازدحام جمعیت، جنایت و خشونت در محله شود، به یاد داشته باشید وجود مسکن با کیفیت، زمینه را برای سلامت و هویت سالم یک فرد محیا میکند.

 

محرومیت اجتماعی از شاخص های مهم تعیین کننده سلامتی است. گروه هایی در جامعه که نوعی از محرومیت اجتماعی را تجربه می کنند دارای وضعیت سلامتی ضعیف تری هستند و خطرات بهداشتی بالاتری را محتمل می شوند.

 

خطر ساس و ارتباط آن با شرایط اقتصادی

 

محققان در مورد پیامدهای منفی بهداشتی در رابطه با محرومیت اجتماعی و فقر معتقدند که نابرابری های اجتماعی میتواند سبب بروز مشکلات روانشناختی نیز شود، این امر به طور جدی در طولانی مدت به سلامتی فرد یا افراد آسیب می رساند. بی شک اضطراب مزمن، ناامنی، اعتماد به نفس پایین، انزوای اجتماعی و عدم کنترل بهداشت خانه و محل کار باعث تضعیف سلامت روح و جسم خواهد شد.

 

 

بهتر است بدانید که بدن انسان برای واکنش به شرایط اضطراری تکامل یافته است، این واکنش طیف وسیعی از هورمونهای استرس زا را ایجاد می کند که بر روی سیستم های قلبی عروقی و سیستم ایمنی نیز تأثیر منفی می گذارند. چنانچه  سیستم زیستی واکنش به استرس بیش از حد و به مدت طولانی تحریک شود، مانند اغلب افرادی که در فقر زندگی می کنند، این امر می تواند آسیب های قابل توجهی به سلامتی آنها وارد کند.

 

جالب است بدانید دولت مردان و قانون کلی بهداشت و رفاه و آسایش در بسیاری از کشور های مختلف، کمترین توجه به تأثیرات اجتماعی آلودگی به حشره ساس بر سلامت و رفاه افراد را دارند.

 

خطر ساس یک مشکل بهداشت عمومی است

 

تحقیقات بسیار جامع و معتبری در زمینه تأثیرات قابل توجه استرس و کمبود خواب بر توانایی افراد در انجام فعالیت های روزانه وجود دارد، مانند فعالیت هایی چون رفتن به مدرسه و پرورش خانواده که در نتیجه استرس می تواند سلامتی افراد را به خطر بیاندازد.

 

این دو عامل بی شک به هم مرتبط هستند، استرس می تواند تأثیری قابل توجه بر مدت زمان خواب داشته باشد و مدت زمان خواب نیز بر روی استرس اثر مستقیم دارد.

 

کمبود خواب ناشی از خطر ساس و اثر آن بر سلامت جسمی

 

کمبود خواب با گروهی از مشکلات سلامتی از جمله شرایط عدم کارکرد صحیح قلب قلب، گردش خون، فشار خون بالا ، افزایش وزن، دیابت، مشکلات روانی و سیستم ایمنی ضعیف در ارتباط است.

 

محققین دریافتند مکان هایی که توسط ساس ها آلوده شده اند و باعث بی خوابی و استرس میشوند، عمدتاً محیط هایی هستند که دارای تشک های آلوده، تخت های کثیف، شکاف های مختلف در دیوارها و ... می باشند و روند پاکسازی ساس ها بعد از شناسایی یک خانه، بسیار پر زحمت، هزینه بر و استرس زا نیز هست.

 

 

به یاد داشته باشید که

 

در طی فرایند پاکسازی محل از خطر ساس ها، کلیه مبلمان و وسایلی که این آفات در آن پنهان شده اند باید مورد بررسی قرار بگیرند و پس از پاکسازی نیز با بخار گرم تمیز شده و سیر وسایل مشکوک به وجود ساس، در پلاستیک درب بسته، بسته بندی شوند.

 

کلیه ملافه ها، لباس ها و سایر پارچه های قابل شستشو باید به کیسه های پلاستیکی منتقل شده و سپس حداقل بیست دقیقه در بالاترین دمای دستگاه خشک کن قرار بگیرند، تمامی مناطق مسکونی باید کاملاً تخلیه شود و تمامی وسایل به وسیله کیسه هایی مخصوص پیچیده شده و تا اطلاع ثانوی، مورد استفاده قرار نگیرند.

 

عوارض مالی پس از نابودی ساس ها

 

هزینه های مالی به وجود آمده از فرایند پاکسازی ساس ها، شامل تمیز کردن لوازم، تعویض وسایل، عوض کردن روکش تشک و سایر وسایل، جهت جلوگیری از تهاجم مجدد آن ها و خطر ناشی از ساس ها می باشد، بعلاوه افراد ساکن آن محل، در هنگام پروسه پاکسازی باید در مکان های جایگزین مستقر شوند و این در حالیست که تمامی این هزینه ها و موارد اشاره شده، یک بار مالی سنگین برای این افراد خواهد بود.

 

با توجه به عدم وجود توان مالی مناسب این افراد، تحقق این امر ممکن نخواهد شد، افراد آلوده با وجود ساس در محیط زندگیشان به ناچار مورد گزش ساس ها قرار گرفته و از این رو بی خوابی بسیاری را تجربه خواهند کرد که یکی از شایع ترین عوارض ناشی از خطر ساس ها خواهد بود.

 

با بیان این موضوع که خواب ناکافی یکی از مشکلات مهم بهداشت عمومی است، بنابراین اگر کمبود خواب یک مشکل بزرگ بهداشت عمومی باشد و ساس به میزان قابل توجهی بر میزان خواب افراد تأثیر گذار باشد پس میتوان نتیجه گرفت خطر ساس در رختخواب را باید یک مشکل مهم و بهداشت عمومی دانست.

 

عوارض کمبود خواب ناشی از ساس در خانه

 

استرس ناشی از کمبود خواب پیامدهایی مشابهی دارد که به ویژه بر مشکلات قلبی و گردش خون تاثیر گذار است.

 

افرادی که از نظر اقتصادی ضعیف هستند از سطح استرس مزمن بالاتری رنج می برند که این امر بر سلامتی آنها نیز تأثیر گذار می باشد، علاوه بر این تجربه وجود ساس در کنار زندگی پر استرس، شرایط زندگی برای این افراد را سخت تر کرده است.

 

به کمک استفاده از نتیجه تحقیقات برای حل خطر ساس که تهدیدی برای سلامت عمومی است و بر خلاف تصور قبلی، اینکه ( وجود ساس ها یک مساله شخصی برای هر فرد بوده بوده و  یک مشکل بهداشتی شخصی است)، محققان یک روش جامع برای مقابله با این مشکل عمومی ارائه داده اند و در تلاش هستند تا این پیشنهاد را به تصویب سیاست مداران نیز برسانند تا سطح کیفیت بهداشت عمومی کشور و جامعه ای که در آن زندگی میکنند به بهتر از آنچه که تا کنون بوده است، تبدیل شود.

 

وجود آفت ساس یک مساله و مشکل جهانی بوده و باید بصورت گسترده و نا محدود به آن پرداخت.

 

با توجه به نظریه تحقیق گروه محققیق بهداشت جهانی و با توجه به استانداردهای زندگی یک فرد سالم، باید پذیرفت که ساس ها تهدیدی برای سلامت عمومی محسوب می شوند.

 

هر فردی می تواند در معرض خطر آلودگی ساس قرار بگیرد، ولی تأثیرات اجتماعی ساس به خصوص برای افراد کم درآمد جامعه ویران کننده است.

 

این افراد به دلیل عدم دسترسی به منبع مالی مناسب و با اتکا به خرید مبلمان و پوشاک دست دوم و با زندگی در یک مسکن نه چندان مناسب با معیار های بهداشتی، در نتیجه تمام این شرایط باعث میشوند که افراد کم درآمد یک جامعه در برابر آلودگی آسیب پذیر بوده و پس از آلوده شدن، هزینه های مربوط به درمان و مدیریت پاکسازی را نخواهند داشت، بدون شک این افراد به بیماری هایی مانند بیخوابی و گاهاً انزوا نیز دچار خواهند شد.

 

 

نتیجه تحقیقات نشان میدهد، تقریباً همه افراد اظهار داشتند از فشار روانی و کمبود خواب در اثر وجود ساس در خانه رنج می برند، تحقیقات بسیار جامعی وجود دارد که تأثیرات قابل توجه استرس و کمبود خواب بر توانایی افراد در انجام فعالیتهای روزمره را اثبات می کند.

 

نظریه گروهی از محققین برای حل این مشکل ارائه روشی جامع برای مقابله با مشکلات آلودگی ساس است که باید پس از تدوین سیاست ها، شیوه های مؤثری برای پاسخ به آفت گسترده ساس ترتیب داده شود. این نظریه متذکر میشود برای افراد و اقشاری که نسبت به این مشکل آسیب پذیر تر هستند باید منابع و امداد رسانی ویژه از سمت دولت در نظر گرفته شود.

 

با وجود اینکه تا کنون هیچ گزارشی نسبت به انتقال بیماری از طریق ساس ها نشده است، با این حال باید این معضل را یک مشکل در زمینه بهداشت عمومی تلقی کرد.

 

ساس ها ناقل بیماری نیستند

 

ساس ها عامل انتقال بیماری نیستند ولی واکنش های آلرژیک به گزش های ساس و حساسیت به نیش آنها میتواند شدید باشد، از اثرات مختلف نیش ساس، در برخی موارد نادر میتوان به آلرژی و بیماری آنافیلاکسی، عفونتهای پس از گزش پوست مانند سوزش، اگزما و لنفانژیت اشاره کرد که واکنشی شدید در کل بدن است.

 

تأثیرات بهداشت روانی نیز بر افرادی که در خانه های آلوده زندگی می کنند اینگونه گزارش شده که شامل اضطراب، بی خوابی و واکنش های سیستمیک می باشد.

 

سم ساس کش بدباگ اوت

خرید سم ساس - کلیک کنید


سفارش سم از طریق:
تلگرام
واتساپ
تماس