ریشه کنی ساس ها تخصص ماست


ریشه کن کردن ساس و تخم ساس

روش های ریشه کن کردن تخم ساس

بهترین روش های خلاصی از ساس و تخم ساس

 معمولا کسانی که برای بار اول با ساس و تخم ساس روبرو میشوند، خیلی دیر متوجه حضور و تهاجم آن ها شده و برای مقابله با این آفات خونخوار آمادگی کامل ندارند. بنابراین ممکن است تا مدت ها درگیر امتحان کردن روش های مختلف برای از بین بردن ساس ها بوده که معمولا نتایج قابل توجهی نیز دربر نخواهد داشت. برای ریشه کنی این آفات بهتر است از روش هایی استفاده شود که علاوه بر از بین بردن ساس های بالغ، تخم ساس را نیز به خوبی از بین ببرد.

 

بررسی روش های نابود سازی و ریشه کنی 100% ساس و تخم ساس تختخوابی

 

تماس با یک شرکت سمپاشی تاییدشده

 

آماده سازی شرایط قبل از نابودی

 

پاکسازی پارچه ها و اشیا

 

توصیه های پس از نابودسازی

 

زمانی که در خانه تان ساس تختخواب کشف می کنید، باید سریعا اقدام کرده تا از پخش و گسترش آن جلوگیری کنید، بهترین راه برای مطمئن شدن از اینکه فرآیند نابودسازی طبق استاندارد انجام می شود، تماس با یک نابودگر تاییدشده است.

 

از به کاربردن انواع آفت کش ها با نظر خودتان اجتناب کنید چرا که این محصولات اگر به غلط استفاده شوند برای سلامتی شما مضر هستند، همچنین باعث می شوند که ساس ها به پاکسازی مقاوم تر شوند.

 

تماس با یک نابودگر تاییدشده

 

اگر در خانه یا آپارتمانی که مالک آن هستید، ساس تختخواب کشف شد، باید فورا با یک شرکت نابودگر تماس بگیرید، بهتراست که با نابودگری تماس بگیرید که شرکت آن دارنده ی مجوز نابودی بوده و کارکنان آن مدرک نابودگری بهداشتی دارند.

 

اگر در منزل فعلی تان مستاجر هستید، باید سریعا به صاحبخانه در مورد ساس ها اطلاع دهید تا با یک نابودگر تماس بگیرد یا اگر مستاجر شرکت های مختلف هستید باید محل مورد نظر را آگاه کنید.

 

آماده سازی شرایط قبل از نابودی ساس و تخم ساس

 

کشوها و کمدهای اتاق های آلوده را خالی کرده و فرش و پرده ها را دور بیاندازید.

 

پارچه ها، ملافه ها، لباس ها و دیگر موارد آلوده را طبق این نکات پاکسازی کنید: وضعیت تشک، روتختی و مبلمان و وسایل را بررسی کنید.

 

اگر وسایل ساس زده، آسیب دیده اند، با قیچی یا چاقو آن ها را پاره و غیرقابل استفاده کنید سپس آن ها را تا کرده و در پاکت های پلاستیکی قرار دهید درب پاکت را محکم ببندید تا چیزی نتواند وارد یا خارج شود.

 

آفات را کامل تحت کنترل بگیرید تا به وسایل دیگر منتقل نشوند.

 

اگر وسایل آسیب ندیده اند، آن ها را به وسیله ی بخار داغ از طریق این مراحل  بدون استفاده از ماشین لباسشویی یا خشک کن پاک کنید، ملافه ها و رویه های تخت را پس از پاکسازی در پوشش ضد ساس و مطمئن قرار دهید.

 

اتاق آلوده را جاروبرقی بکشید، جاروکشیدن تعداد ساس ها را کاهش می دهد اما تمام آن ها را از بین نمی برد، هر بار که از جاروبرقی استفاده می کنید، فورا تمام محتویات جارو یا کیسه آن را را مهر و موم کرده و درون سطل زباله ای در بیرون از محیط بیاندازید.

 

پاکسازی پارچه ها و اشیا از تخم ساس

 

پارچه ها جنس های متفاوتی داشته و تشکیل دهنده ی لباس ها، روتختی ها، پرده ها و ... هستند، ممکن است روش های تمیز کردن مختلفی برای پارچه ها و اشیای آلوده شده با ساس اتخاذ شود.

 

پاکسازی در خشک کن

 

پاکسازی در خشک کن یکی از بهترین راه هایی است که تضمین می دهد ساس ها حذف شده اند، پارچه ها و لوازم آلوده تان را مستقیما در خشک کن قرار دهید دستگاه را روشن کرده و حداقل به مدت 30 دقیقه در دمای بالا قرار دهید.

 

پاکسازی تخم ساس در ماشین لباسشویی

 

اگر خشک کن ندارید یا اینکه پارچه ها کثیف هستند و باید قبل از خشک کردن شسته شوند، می توانید آن ها را بشویید، حتما تمام شرایط زیر را رعایت کنید تا از حذف ساس های تختخواب و تخم هایشان مطمئن شوید.

 

از آب بسیار داغ استفاده کنید دمای آب باید به حدود 60 درجه سانتی گراد (140درجه فارنهایت) برسد.

 

 

تمام قسمت ها باید در آب غوطه ور باشند.

 

یک دور شستشو را کامل کنید.

 

اگر یک ماشین لباسشویی دارید، حجم آبی را که می تواند در خود جای دهد را بررسی کنید، اگر حجم آب ماشین لباسشویی برای پوشاندن تمام لباس ها کافی نیست، از روش های دیگر هم مثل پاکسازی در خشک کن استفاده کنید.

 

پاکسازی بدون استفاده از ماشین لباسشویی یا خشک کن

 

اگر استفاده از شستشو یا خشک کردن برای تمیز کردن پاچه ها ممکن نیست، یک یا تعداد بیشتری از موارد زیر را به کار ببرید.

 

پاکسازی با بخار داغ

 

پارچه ها و اشیای منزلتان را با یک بخارشوی پاکسازی کنید، تمام وسایلی را که باید پاکسازی شوند در اتاق آلوده جمع آوری کرده و همه را همزمان تمیز کرده تا آلودگی به نواحی دیگر پخش نشود، دمای بخار باید به 100درجه سانتی گراد (212درجه فارنهایت) برسد مراقب باشید که بخارشوی را به آرامی در بالای لوازم حرکت داده تا منافذ عمیق هم پاکسازی شوند.

 

پاکسازی سرد

 

پارچه ها و وسایلتان را در فریزر در دمای کمتر از 18- درجه سانتی گراد (0.4 درجه فارنهایت) قرار دهید، پارچه ها را بدون روکش و به مدت حداقل 3 روز و نیم در فریزر بگذارید.

 

احتیاط:

 

بعضی از فریزرهای خانگی به اندازه ی کافی سرد نیستند در ابتدا مطمئن شوید که دمای فریزر مورد استفاده حداقل 18- درجه سانتی گراد (0.4 درجه فارنهایت) می باشد این دما وسایل را فورا سرد می کند، پایین بردن دمای محل اختفای ساس ها باید سریعا انجام شود تا از سازگار شدنشان با دما و زنده ماندن جلوگیری شود.

 

اقدامات پس از پاکسازی

 

پس از پاکسازی پارچه ها و وسایل منزل این کارها را انجام دهید

 

یک:

لوازم را در کیسه های پلاستیکی قرار دهید.

 

دو:

کیسه ها را کاملا ببندید.

 

سه:

کیسه های پلاستیکی را تا اتمام نابودی تمام ساس ها در محلی دور از اتاق های آلوده قرار دهید.

 

توصیه های پس از نابودسازی و پس از دفع آفت

 

قبل از بازگشت به خانه به زمان مورد نیازی که نابودگران خواسته اند، توجه نمایید.

 

اتاق های پاکسازی شده را تهویه کنید.

 

حداقل تا 48 ساعت پس از پاکسازی در اتاق ها پابرهنه راه نروید.

 

بطور منظم محل های پاکسازی شده را از نظر وجود ساس دوباره بررسی کنید.

 

پس از اینکه تمام ساس های تختخواب ریشه کن شدند، می توانید وسایل و لوازم را به اتاق های پاکسازی شده برگردانید.

 

دوره انتظار قبل از بازگشت به محل اقامت

 

تمام افراد و حیوانات خانگی برای پاکسازی باید محل را تخلیه کنند، پس از نابودسازی، برای بازگشت به خانه حداقل باید  6 ساعت صبر کنید.

 

این زمان برای افراد زیر به 12ساعت افزایش می یابد.

 

افراد با مشکلات تنفسی

 

افراد با آلرژی

 

کودکان

 

این زمان برای افراد زیر به 24 ساعت افزایش می یابد

 

نوزادان 0 تا 12 ماه

 

کودکانی که هنوز راه رفتن بلد نیستند

 

زنان باردار

 

چگونه یک متخصص کنترل آفات بیابیم؟

 

از طریق تماس با همین سایت می توانید اطلاعات متخصصین کنترل آفات را به دست آورید.

 

روش های کنترل فیزیکی

 

در مورد ساس ها بیشتر بدانید

 

آن ها چه هستند؟

 

چگونه از یک آلودگی می توانم جلوگیری کنم؟

 

چگونه مطمئن شوم که آن ها دوباره باز نمی گردند؟

 

چگونه از انتقال آن ها جلوگیری کنم؟

 

برای اطلاعات بیشتر به کجا مراجعه کنم؟

 

روش های فیزیکی کنترل ساس تختخواب شامل تمیزکردن با بخار، جارو برقی، حرارت دادن، فریزکردن، شستن و دورانداختن وسایل است، استفاده از بخار باید قبل از کشیدن جاروبرقی انجام شود چرا که بخار باعث حساس شدن ساس ها و نه کشته شدن آن ها می شود پاکسازی با حرارت باید برعهده ی متخصصین گذاشته شود.

 

 

بخارشویی، شسشتشو با آب و دور انداختن وسایل

 

تشک، وسایل و رختخواب های آلوده قابل شستن با آب و مواد شوینده نیستند و حتما باید با بخار تمیز شوند، ساس های تختخواب در 50 درجه سانتی گراد می میرند و بخارشوها معمولا بخاری در دمای حداقل 100درجه سانتی گراد تولید می کنند، بخارشوهای خشک یا با کم رطوبت تر بهتر هستند چرا که رطوبت کمتری بر جای می گذارند.

 

بخار ساس های در نقاط عمیق تر را نمی کشد بنابراین بخارشو را به آرامی حرکت دهید تا اثر آن بیشتر شود، از ایجاد رطوبت بالا جلوگیری کنید چرا که ممکن است باعث رشد قارچ و کپک ها شود.

 

قرار دادن وسایل کوچکتر در فریزر و بیرون از خانه راه حلی موثر است بهرحال، دمای فریزر باید به مدت طولانی پایین بماند (4 روز بطور متوالی در دمای 19-درجه سانتی گراد) و پس از این هم ممکن است تمام ساس ها نمیرند.

 

وسایل کوچک و غیرقابل شستشو را در یک خشک کن داغ به مدت 30 دقیقه یا بیشتر قرار دهید.

 

رویه های تشک، ملافه، روتختی، لباس ها و پرده های آلوده را بشویید.

 

وسایل کوچک و غیرقابل شستشو و لوازم خشک و تمیز را در داخل یک خشک کن به مدت حداقل 30 دقیقه قرار دهید.

 

رویه ها، ملافه ها، لباس های آلوده، پرده ها و ... را در آب داغ شسته و در داغ ترین حالت خشک کن قرار دهید، وسایل تمیز و خشک را در پلاستیک های محکم قرار داده و درب آن ها را محکم ببندید تا آلودگی دوباره به آن ها منتقل نشود.

 

هر وسیله ای که قابلیت شستشو، حرارت دادن یا بخارشویی را ندارد دور بیاندازید.

 

دستورالعمل استفاده از جارو برقی برای دفع ساس و تخم ساس

 

جاروهای دستی، جاروهای با کیسه پارچه ای و جاروهای لوله دار گزینه های مناسبی برای پاکسازی ساس تختخواب نیستند، چرا که احتمال آلودگی آن ها بالاست.

 

برای خانواده هایی که فردی در آن مبتلا به آسم یا آلرژی است، بهترین روش استفاده از جاروهایی با فیلتر اچ.ای.پی.ای برای جلوگیری از برگشت حشرات و ذرات آلرژن به محیط است.

 

ساس های تختخواب به چوب و پارچه چسبیده و تخم آن ها به محلی که در ابتدا گذاشته شده اند، با استحکام متصل می شوند، با استفاده از یک برس زبر و حرکات عقب و جلو روی سطح بالشت، یک نازل لوله ای برای درزها و شکاف ها و جاروزدن تمام محل به دقت، می توان ساس ها و تخم آن ها را حذف کرد این کار باید روی بالشت ها، ملافه ها، کاور تشک ها چهارچوب تخت، کوسن های غیرقابل شتستشوی مبل، تمام فرش ها و موکت ها، اطراف دستگاه های گرمایشی و زیر تمام کشوها و مبلمان انجام شود.

 

اجازه دهید که جارو به مدت بیشتری روشن بماند تا مطمئن شوید که تمام ساس ها و تخم  های ساس  به درون آن مکیده شده اند، سپس کیسه ی جارو را در یک پلاستیک سفید قرار داده (پلاستیک سفید باعث می شود ساس ها راحت تر دیده شوند) و آن را مهر و موم کرده و داخل سطل زباله ی سرپوش دار بیندازید.

 

یک لوله ی خالی دستمال توالت را در انتهای لوله ی جاروبرقی قرار داده و آن را به چسب آغشته کنید تا هیچ ساس تختخوابی نتواند فرار کند.

 

تمام قطعات جاروبرقی را با آب گرم و موادشوینده بشویید.

 

جارو را در یک پلاستیک بزرگ قرار داده و درب آن را ببندید.

 

اگر جارویتان بدون کیسه است، دستورالعمل های بالا را دنبال کنید جز اینکه محفظه ی جارو را در پاکت زباله خالی کرده، درب آن را بسته و دور بیاندازید و محفظه را با آب گرم و مواد شوینده تمیز کنید.

 

استفاده از آفت کش و محصولات کنترل آفت

 

اداره بهداشت و سلامت، آفت کش ها را در ایران تنظیم می کند، ما بررسی می کنیم که هر آفت کش تایید شده با استانداردهای بالای ایمنی سلامت و محیط زیستی ایران منطبق باشد و محصول بر اساس آنچه که روی برچسب ادعا شده است کارآیی داشته باشد.

 

هر آفت کش تایید شده ای با جزئیاتی روی برچسب وارد بازار می شود که به ما توضیح می دهد محصول را چگونه استفاده کنیم، برای کنترل چه آفتی مناسب است، کجا و روی چه مناطقی قابل استفاده می باشد و چگونه آن را به روش صحیح به کار بگیریم.

 

برای دانستن اینکه یک آفت کش برای استفاده در ایران تایید شده است یا خیر، روی برچسب محصول به دنبال شماره ی تاییدیه (پی.سی.پی) بگردید اگر محصول شماره ی پی.سی.پی ندارد، آن را خریداری و استفاده ننمایید، آفت کش های تاییدنشده، در ایران غیرقانونی بوده و ایمنی و موثربودن ان ها توسط اراده بهداشت و سلامت بازرسی نشده است.

 

 

هنگام استفاده از آفت کش ها این اقدامات احتیاطی را رعایت کنید

 

قبل از خرید یا استفاده از محصول، برچسب محصول را به دقت بخوانید تا متوجه شوید که طرز استفاده ی ایمن آن چگونه بوده و همچنین کدام محصول برای شرایط شما بهتر است.

 

فقط از آفت کش هایی که توسط اداره بهداشت و سلامت ایران تایید شده و بطور مستقیم روی برچسب اشاره شده است، استفاده نمایید

 

هیچ کدام از روش های پاکسازی را روی افراد، حیوانات خانگی یا تشک و بالشت به کار نبرید مگر اینکه روی خود آفت کش به طور مستقیم اشاره کرده باشد، مثلا: آفت کش های برای استفاده روی چهارچوب تخت را نمی توان روی ملافه یا تشک استفاده کرد.

 

از آفت کش ها روی وسایل و اسباب بازی های کودکان استفاده نکنید.

 

از آفت کش های دست ساز و ترکیبی موجود در عطاری ها استفاده نکنید، شاید به نظر مقرون به صرفه،ارزان و بی ضرر باشند اما دستورالعمل بیشتر آن ها هم برای تولید و هم استفاده خطرناک است، آن ها می توانند به سلامت شما و خانواده تان آسیب بزنند.

 

برای اطلاعات بیشتر در مورد استفاده از آفت کش ها، با ما تماس بگیرید تا بهترین راه کار را جهت نابودی قطعی ساس و تخم ساس به شما توضیح دهیم.

 

بدون درنظر گرفتن اینکه شما صاحبخانه یا مستاجر هستید، با دقت دستورالعمل های نابودگر را برای حذف آفت ساس دنبال کنید، همچنین توصیه ها را در طی فرآیند و پس از آن رعایت نمایید.

 

رعایت تمامی مراحل لازم و ضروری است تا ریشه کنی موثر واقع شده و از سلامت شما محافظت شود.

 

آماده سازی شرایط قبل از نابودی

 

قبل از اینکه نابودگر به محل برسد، تمام اتاق ها را تمیز کنید هیچ لباس یا وسیله ای نباید روی زمین مانده باشد تا محل های اختفای ساس ها به حداقل برسد.

 

سم ساس کش بدباگ اوت

خرید سم ساس - کلیک کنید


سفارش سم از طریق:
تلگرام
واتساپ
تماس