ریشه کنی ساس ها تخصص ماست


زندگی حشره ساس روی بدن میزبان چگونه است؟

نحوه زندگی ساس روی بدن میزبان

بررسی زندگی حشره ساس

 

اگر شما نگران آلودگی به حشره ساس هستید، بهتر است آن را زود هنگام، قبل از ایجاد درگیری یا شیوع آن پیدا کنید، با اینکه درمان آلودگی جزئی هم زمانبر است، منتها پس از گسترده شدن آلودگی، رفع و درمان آن بسیار پر هزینه تر و سخت تر از قبل خواهد بود.

 

با این حال، پیدا کردن محل صحیح آلودگی های سطح پایین نیز برای کسانی که آشنایی کامل با این آفت ندارند بسیار چالش برانگیز است. سایر حشرات مانند سوسک های ریز را می توان به راحتی با مورد ساس ها اشتباه گرفت، اگر آلودگی به ساس ها را اشتباه تشخیص دهید، بهترین فرصت برای ساس ها خواهد بود تا آلودگی را گسترده تر کرده و قلمرو خود را وسیع تر کنند.

 

در مورد شناسایی ساس ها بیاموزید

 

وجود گزش و نیش روی پوست یک علامت شاخص از آلودگی به ساس در منزل است، نیش های حفره مانند بوجود آمده توسط گزش ساس، می تواند با جای نیش سایر حشرات مانند پشه ها یا قارچ ها، جوش ها، اگزما یا عفونت های قارچی و ... یا حتی ورم و کهیر اشتباه گرفته شود، باشد، این در حالیست که پوست برخی از افراد به هیچ وجه نسبت به نیش ساس حتی واکنش نمی دهند.

 

با ما در ادامه مقاله همراه باشید تا ساس ها را به راحتی آب خوردن تشخیص دهید.

 

به دنبال نشانه هایی از ساس ها باشید

 

یک روش دقیق تر برای شناسایی آلودگی احتمالی، جستجوی علائم و نشانه های جسمی و فیزیکی در مورد ساس ها است، هنگام تمیز کردن و یا تعویض ملافه یا برگشت از مسافرت، جستجو برای لکه های مایل به قرمز، طلایی زنگ زده و موارد مشابه روی تختخواب یا تشک ها و بالش ها را شروع کنید، این لکه ها از باقی مانده تخم ساس هایی که به تازگی هچ شده و تبدیل به نوزاد شده و یا اثرات لکه خونی که خورده اند ناشی می شود.

 

لکه های تیره در اندازه های کوچک و گاهاً میلیمتری یافت میشوند، که قطعاً نشانه ای از وجود ساس هستند و می توانند بر روی پارچه های رو تختی مشاهده شوند.

 

به دنبال تخم و پوسته تخم، که بسیار ریز هستند (در حدود 1 میلی متر) و پوسته های زرد کمرنگ نیز باشید، حتماً این سر نخ شما را به مخفیگاه ساس های زنده دیگر هدایت خواهد کرد.

 

جایی که حشره ساس مخفی می شوند را بشناسید

 

به هنگام تغذیه، ساس ها در مکان های مختلف پنهان می شوند، هر جایی که فکرش را بکنید، در اطراف تختخواب، در نزدیکی لوله کشی های آب یا گاز، درزها و برچسب های تشک و فنر مارپیچ تختخواب و در ترک های روی قاب تختخواب و صندوقچه میتوان آنها را پیدا کرد.

 

اگر اتاق به شدت آلوده باشد، ممکن است ساس هایی را مشاهده کنید که بدون ترس از شما، به راحتی در حال تردد روی وسایل هستند.

 

درزهای صندلی ها و نیمکت ها، بین بالشتک ها، چین های پرده ها، اتصالات کشو، ظروف و وسایل برقی، زیر کاغذ دیواری و آویزه های دیوار، در محل اتصال بین دیوار و سقف و حتی در سر پیچ و جای لامپ نیز میتوان آن ها را یافت! از آنجایی که حشره ساس از لحاظ اندازه و ضخامت همچون کارت اعتباری بانکی است، می تواند به راحتی در نقاط بسیار کوچکی مخفی شود.

 

جالب است بدانید حتی اگر یک کیف کوچک کارت اعتباری را نزد خود نگه داشته باشد، می تواند لانه یک ساس در آن باشد.

 

رفتار و عادات ساس

 

درک رفتار ساس ها (نحوه غذا خوردن، زندگی و تولید مثل) به شما در یافتن آفت، قبل از اینکه باعث ایجاد مشکل جدی شود کمک می کند و چنانچه هنوز به این آفت دچار نشده اید، شناخت کامل این آفت میتواند زندگی شما را از شر آن مصون بدارد.

 

 

در مورد تغذیه ساس ها چه میدانید؟

 

ساس ها ترجیح می دهند از خون انسان تغذیه کنند، اما 3 الی 5 متر فاصله مخفیگاه خود را با شما حفظ میکنند و به هنگام شب این مسافت کم را جهت گزش و تغذیه طی میکنند.

 

اگر چه آنها در درجه اول در شب فعال هستند، ولی چنانچه گرسنه باشند در نور روز هم به دنبال میزبان میگردند، تغذیه حشره ساس می تواند 3 تا 12 دقیقه طول بکشد.

 

وجود لکه های زنگ زده قهوه ای و یا قرمز کم رنگ که روی تختخواب یا در محل های مخفی ساس یافت میشوند به خاطر این است که 20 درصد ساس های بزرگسال و ساس های تازه بالغ شده و نسبتاً بزرگ که در حال تغذیه هستند باقی مانده وعده غذایی قبل را دفع می کنند، جالب است بدانید، ساس ها مضاف بر انسان از دیگر پستانداران و پرندگان نیز تغذیه میکنند.

 

مراحل زندگی و جفت گیری حشره ساس

 

قبل از اینکه ساس ها 6 مرحله مهم از زندگی خود را سپری کنند تا به بلوغ برسند، باید حداقل دسترسی به یک وعده غذایی خونی داشته باشند، این آفت های خونخوار می توانند حتی بیش از یک وعده غذایی تغذیه کنند و در هر مرحله امکان ریختن پوست به جهت رشد نیز وجود دارد.

 

برای ادامه جفت گیری و تولید تخم، هر دو جنس نر و ماده باید حداقل هر 14 روز یک بار از خون میزبان تغذیه کنند، هر ساس ماده ممکن است بین 1 تا 3 تخم در روز و یا 200 الی 500 تخم در طول عمر خود که بین 6 تا 12 ماه است بگذارد، هچ شدن و تبدیل شدن تخم ها به نوزاد در بهترین شرایط ممکن و در دما و رطوبت مطلوب کمتر از 2 هفته زمانبر خواهد بود.

 

شرایط زندگی ساس چگونه است؟

 

جالب است بدانید ساس ها می توانند در دماهای کمتر از 7 درجه سانتیگراد زنده بمانند ، اما دمای 45 درجه سانتیگراد و بالاتر حتماً آنها را خواهد کشت.

 

برای از بین بردن ساس ها به وسیله دما ، اتاق باید به قدری گرم شود تا این آفات از گرمای پایدار بمیرند، متاسفانه ایجاد گرما اثری بر روی تخم ها و یا ساس هایی که در مکان های امن پنهان شده اند اثر چندانی نخواهد گذاشت.

 

ساس های معمولی تقریباً در هر جایی که میزبان آنها بتواند زندگی کند پیدا میشوند.

 

ساس های گرمسیری (سیمکس هرپیتروس) به دمای متوسط بالاتر از ساس معمولی نیاز دارند و در مناطق گرمسیری و نیمه گرمسیری یافت می شوند.

 

ساس ها کجا مخفی می شوند؟

 

اینکه فکر میکنید حشره ساس بین محیط های تمیز، کثیف، مرتب و یا حتی فضاهای عمومی و شخصی تمایزی قائل میشود سخت در اشتباهید.

 

با این حال، محیط های درهم ریخته با مکان های مخفی متعدد می توانند یافتن و کنترل ساس ها را مشکل تر کنند، ساس ها را می توان با نگهداری از میزبانان مهره دار خونگرم مختلف، مانند جوندگان، سگ ها، گربه ها و ... به خانه جذب کرد، فراموش نکنید که در این بین، انسان میزبان ارجح است.

 

ساس ها در محیط های متنوعی مرتبط با انسان زندگی می کنند، این حشرات به گرما، رطوبت بدن و گاز دی اکسیدکربن جذب می شوند و می توانند میزبانی را که این نشانه ها را داراست از فاصله تقریبی سه متر و حتی دورتر نیز تشخیص دهند.

 

جایی که ساس ها پنهان می شود ارتباط مستیم با در دسترس بودن میزبان و خون دارد و بسیار نیز در این زمینه فرصت طلب هستند.

 

 

بیایید به متداول ترین سؤالات مربوط به مکانهایی که ساس ها پنهان می شوند نگاهی بیندازیم

 

حشره ساس در طول روز کجا مخفی می شود؟

 

ساس ها شبانه و عمدتا در شب فعال هستند، بنابراین میتوان حدس زد به هنگام غروب خورشید چه اتفاقی روی خواهد داد! ساس ها معمولاً برای مسافت های طولانی نمی خزند و بال ندارند، از این رو تمایل شدید به ماندن در نزدیکی میزبان که انسان است دارند.

 

شواهدی مبنی بر اینکه آلودگی های ساس می تواند در اتاق خواب پیدا شود شامل موارد زیر است

 

قاب تختخواب، تشک و فنر مارپیچ تختخواب بهترین جا برای مخفی شدن ساس هاست، به یاد داشته باشید ساس ها فقط هنگام تغذیه به بدن میزبان متصل می شوند، حتی در بین وعده های غذایی ساس ها را می توانید در نزدیکی مبلمان، پشت کاغذ دیواری و زیر لبه فرش نیز پیدا کنید.

 

شکل صاف و ضخامت کم به آنها کمک میکند که به راحتی در ترک و شکاف از جمله دیوارها، کف چوبی، پریز برق و سایر نقاط باریک داخل و خارج از منزل یا مناطق دیگر پنهان شوند، در حالی که اتاق خواب ها بیشتر از سایر مکان های خانگی مستعد حضور و حمله حشره ساس هستند، باید توجه داشت که می توانند در هر جایی که انسان ها تمایل به خوابیدن و استراحت دارند مخفی شده باشند.

 

نمونه هایی از دیگر نقاطی که ممکن است ساس ها در آن مخفی شده باشند عبارتند از:

 

تشک های موجود در سینما و هواپیما، صندلی های اتوبوس ها و کابین ها، صندلی های موجود در اتاق های استراحت، انباری ها، دفاتر یا سالن هایی که به مبلمان و اثاثیه یا لوازم داخلی مجهز شده اند.

 

برای به حداقل رساندن خطر ابتلا به آلودگی به حشره ساس باید حد الامکان اقدامات احتیاطی را رعایت کنید، از قرار دادن کیف پول خود در لباس مطمئن شوید، و هرگز آن را در اماکن عمومی مانند فرودگاه رها نکنید، از قرار دادن چمدان یا کیف در کف اتاق هتل، حمام و یا بر روی یک مکان عمومی که روزانه چندین نفر به آنجا رفت و آمد دارند و یا محل هایی که مستعد آلودگی است اجتناب کنید. ملافه ها، بالش ها و فرش های اتاقهای هتل را تا زمانی که بازرسی چشمی نکرده اید استفاده نکنید.

 

ساس ها می توانند بر روی بدن افرادی که عمدتاً تحرک زیادی ندارند و ساکن هستند مانند نوزادان و سالمندان و افرادی که تمایل زیادی به خوابیدن دارند حساب ویژه ای باز کنند، این افراد تأمین کننده وعده غذایی خون بسیار خوبی برای ساس ها خواهند بود.

 

ساس ها به مدت طولانی روی بدن شما باقی نخواهند ماند، بر خلاف حشره کنه، ساس ها خود را به میزبان خود که در بسیار اوقات انسان ها هستند نمی چسبانند، اما می توانند در وسایلی که روزمره مورد استفاده قرار می گیرند مانند کت، چمدان یا مبلمان مخفی شده باشند، و پس از استقرار به فعالیت خود ادامه دهند.

 

روند تغذیه خون معمولاً سه تا 10 دقیقه طول می کشد، اکثر مردم به دلیل ترشح ماده ای از دهان ساس که حکم بی حسی را دارد، متوجه تغذیه و گزش ساس نخواهند بود، نیش ساس می تواند منجر به ایجاد جوش های خارشی ناشی از ترشح بزاق توسط ساس شود و این حساسیت و خارش تا بیش از 1 هفته ادامه خواهد داشت.

 

پس از اتمام تغذیه، حشره ساس برای هضم خون به نقاط مخفی خود باز خواهند گشت، ساس های نر و ماده جهت رشد و رسیدن به مرحله بلوغ جنسی، نیاز مکرر به تغذیه از خون میزبان خواهند داشت، پس از رسیدن به مرحله بلوغ و بزرگسالی، ساس های ماده که از خون تغذیه کرده اند، بوسیله پروتئین موجود در خون برای رشد تخم ها پس از جفت گیری استفاده می خواهند کرد.

 

در شرایط مطلوب با دسترسی مرتب به میزبان و وعده های غذایی خون، زمان گزش نیز فرق خواهد کرد، ساس هایی که هم اکنون بالغ شده اند، معمولاً بین 5 تا 15 روز نیازی به تغذیه نخواهند داشت، ماده ها نیز در این زمان می توانند تعداد 10 الی 50 تخم در هر بار از خود بجای بگذارند، یافتن ساس های بالغ به مراتب آسانتر از یافتن ساس های نوزاد و یا حتی تخم ساس است.

چرا که اندازه ساس هایی که به بلوغ رسیده اند همانند دانه سیب بوده و به خوبی قابل مشاهده هستند.

 

حشره ساس تخم هایش را کجا پنهان می کند؟

 

پس از جفت گیری، ساس های ماده بالغ، تخمهای خود را در مکانهایی که یافتن آن ها بسیار دشوار است مخفی می کنند، ساس ها سعی می کنند تا حد الامکان به یک منبع غذایی نزدیک باشند و به دنبال ترک و شکاف، حتی درز تشک، برچسب تشک و سایر مناطق دشوار نیز هستند.

 

یک ساس ماده، ماده ای چسبنده از خود ترشح میکند و به کمک آن تخم هایی که گذاشته را به خود چسبانده و به راحتی جابجا میکند، هر ساس ماده به طور بالقوه می تواند صدها تخم در طول عمر خود تولید و جابجا کند.

 

 

تخم های ساس، ریز و سفید هستند، مطمئن باشید مشاهده آنها از نزدیک بدون ذره بین و بزرگنمایی حتماً دشوار خواهد بود، هنگامی که درجه حرارت محیط بالاتر از 70 درجه فارنهایت باشد، تخم ها قادر خواهند بود در 7 الی 10 روز تبدیل به نوزاد شوند، این روند در دماهای پایین تر به مراتب بیشتر زمان خواهد برد، نوزاد های تازه متولد شده یا همان ساس های نابالغ، در بدو تولد، بلافاصله در جستجوی یک وعده غذایی خون خواهند بود.

 

دست یافتن به مکانی که ساس ها تخم های خود را در آن پنهان می کنند، می تواند به شما در جهت جلوگیری از شیوع هر چه بیشتر این آفت کمک شایانی بکند.

 

دست روی دست گذاشته و منتظر نباشید تا بدانید که حشره ساس ممکن است در کدام قسمت خانه شما مخفی شده باشند، اگر 1% امکان وجود ساس در محیط زندگی خود را میدهید، سریع دست به کار شوید و یا با ما تماس بگیرید.

 

سم ساس کش بدباگ اوت

خرید سم ساس - کلیک کنید


سفارش سم از طریق:
تلگرام
واتساپ
تماس