ریشه کنی ساس ها تخصص ماست


ساس‌ ها از دروغ تا واقعیت

ساس ها از دروغ تا واقعیت

‌چه حقایق و شایعاتی در مورد ساس‌‌‌ ها وجود دارد؟

 

بالاخره، بعد از چندین سال تحقیق کامل در مورد ساس‌ ها موفق شدیم همه حقایق و دروغ های مربوط به این آفت خونخوار را در این مقاله جای دهیم، این راهنما به مرور زمان تکمیل تر می شود و همواره سعی بر آن خواهیم کرد که اطلاعات موجود در این مقاله را بروز نگه داریم.

 

مطالبی که در این مقاله به آن پرداخته شده شامل موارد زیر است.

 

یک: واقعیت ها و دروغ های متداول در مورد زندگی ساس ها

 

دو: واقعیت ها و دروغ های متداول در مورد نیش و گزش ساس ها

 

سه: واقعیت ها و دروغ های متداول در درمان و ریشه کنی کلی ساس ها

 

اولین دروغ درباره ساس‌ ها  _ در شب فعال تر هستند.

 

درست است که ساس ها معمولاً زیر تشک شما می خزند و زمانیکه شما خواب هستید در تاریکی به شما حمله خواهند کرد، با این حال این حشرات کثیف و خونخوار در صورت احساس امنیت، در طول روز نیز تغذیه می کنند.

 

دومین دروغ درباره ساس ها _ تخم ها و پوسته های ریخته شده نشان از آلودگی قطعی محیط به ساس می باشد.

 

در بسیاری از مقالات به این اشاره شده که شکل تخم های ساس بصورت برجسته و حفره مانند می باشند، اما با این حال این امکان وجود دارد که نتوانید آنها را به درستی تشخیص دهید و یا حتی آنها را با تخم دیگر حشرات مانند سوسک ها اشتباه بگیرید! رؤیت کردن پوسته های ریخته شده شاید نشان از وجود ساس‌ ها باشد اما تنها در صورتی میتوان به آنها استناد کرد که این پوسته ها بصورت کامل و دست نخورده در محیط باقی مانده باشند.

 

توجه داشته باشید تنها ترین و قطعی ترین نشانه واقعی وجود آلودگی به ساس، دیدن ساس های زنده در آن محیط است.

 

سومین دروغ درباره ساس ها _ ساس ها فقط در لباس ها زندگی می کنند.

 

باید این واقعیت را قبول کنید که ساس ها داخل لباس شما صرفاً جهت جابجایی از مکانی به مکانی دیگر مخفی می شوند، به غیر از لباس، در داخل چمدان ها و هر جایی که به فکر شما نرسد نیز میتوانند به مدت های بسیار طولانی به زندگی ادامه دهند.

 

چهارمین دروغ درباره ساس ها _ ساس‌ ها لکه های تیره خون روی ملافه های شما باقی می گذارند.

 

لکه های موجود روی ملحفه ها نه به دلیل خونخواری بلکه به دلیل مدفوع ساس ها می باشند، ساس ها چنین نشانه هایی را در هر جای اتاق، بخصوص روی ملافه ها باقی میگذارند، این حشرات نه تنها روی ملافه ها بلکه بر روی پارچه های روتختی، بالش ها و پرده ها نیز لکه های مشابه خواهند گذاشت

 

پنجمین دروغ درباره ساس‌ ها _ ساس ها می توانند یک سال بدون غذا زنده بمانند.

 

این ادعا کاملا غلط است، این دروغ بسیار بزرگ را در هر کجای اینترنت میتوانید مشاهده کنید، در مقالات دروغین مشابه نیز ادعا شده یک ساس در صورت بالغ بودن قادر به زنده ماندن است و کل 1 سال را در دمای 10 درجه سانتیگراد می گذراند، که از لحاظ علمی نیز غیر ممکن است.

 

باید بدانید در اتاقی که مطلوب ترین دما را برای ساس ها داشته باشد، تنها 100 روز بدون غذا زنده خواهند ماند.

 

ششمین دروغ درباره ساس ها _ بهترین راه ممکن جهت نابودی تشک آلوده به ساس این است که آن را دور بیاندازید.

 

این ادعا نیز كه از شر تشك خود خلاص شوید زیرا نمی توان با حشره كش ها ساس را درمان كرد صحیح نیست، شما می توانید با استفاده از سموم مختلف و یا ایجاد گرما توسط دستگاه بخار شوی برای از بین بردن ساس‌ ها اقدام کنید

 

هفتمین دروغ درباره ساس ها _ ساس ها از نور می ترسند.

 

این موضوع نیز حقیقت نداشته، چرا که ساس ها حتی اگر چراغ ها روشن باشند از مخفیگاه خود بیرون آمده و شما را خواهند گزید.

 

گرما و دی اکسید کربنی که هنگام خواب از بدن و دهان انسان ساطع می شود، برای ساس ها همیشه جذاب خواهد بود، وجود نور، تاثیر منفی در فعالیت آنها نخواهد گذاشت، بخصوص اگر ساس ها گرسنه باشند.

 

هشتمین دروغ درباره ساس ها _ با جارو کشیدن و مرتب کردن وسایل نمی توان از شر ساس ها خلاص شد.

 

بر خلاف ادعای برخی از مقالات و نوشته های موجود، باید توجه داشت که ساس ها از درهم و برهمی و شلختگی وسایل برای پنهان شدن استفاده می کنند و این امر شناسایی و نابودی آنها را سخت تر می کند، حال اگر شلوغی محیط را به حداقل برسانید، این کار قطعاً باعث جلوگیری از تولید مثل و تکثیر ساس ها خواهد شد و به نوعی جزو اقدامات احتیاطی محسوب میشود.

 

نهمین دروغ درباره ساس ها – ساس ها فقط در شهرهای بزرگ زندگی می کنند.

 

مطابق نظرسنجی (وجود ساس ها در آمریکا) که توسط سازمان نپما انجام شده، این حشرات موذی در 50 ایالت این کشور به ندرت مشاهده شده اند، در کشور انگلستان که از نظر وسعت کوچکتر از آمریکا است، وجود ساس‌ ها به مراتب بیشتر از خود آمریکا گزارش شده است، پس نتیجه میگیریم وسعت و بزرگی یک منطقه ربطی به آلودگی آن منطقه نخواهد داشت.

 

دهمین دروغ درباره ساس ها - ساس‌ ها می توانند در دمای منفی 50 درجه سانتی گراد زنده بمانند.

 

از لحاظ علمی در این دما، گونه های بسیاری از حشرات از جمله ساس ها بسیار سریع تر از بقیه گونه ها میمیرند، طبق گفته های اخبار علمی، این ادعا قبلاً آزمایش شده و دانشمندان با آزمایشاتی که روی ساس ها در دمای پایین انجام داده اند مشخص شد که کمترین دما جهت زنده ماندن ساس ها، منفی 25 درجه سانتی گراد بوده که در آن شراط نیز نه یک ساس بالغ بلکه فقط یک تخم زنده مانده است.

 

یازدهمین دروغ درباره ساس ها _ ساس ها بال دارند و پرواز می کنند.

 

این ادعا نسبت به دیگر ادعاهای دروغین، بسیار خنده دار است، اینکه ساس ها بال دارند اصلا واقعیت ندارد، هنوز هم افراد زیادی هستند که می پرسند آیا ساس ها می توانند پرواز کنند؟ باید بدانید که ساس ها نه تنها قادر به پرواز نیستند، بلکه حتی نمی توانند مانند کک ها پرش داشته باشند، تنها راه جابجایی ساس ها، خزیدن است، البته ساس ها هم دارای بال هستند که به عنوان لایه های همیلترا شناخته می شوند، اما هیچ بال پشتی جهت پرواز بر روی بدن خود ندارند.

 

دوازدهمین دروغ درباره ساس ها _ شما نمیتوانید ساس‌ ها را در وسایل آشپزخانه پیدا کنید.

 

همانطور که قبلاً نیز اشاره کردیم، ساس ها توسط تاریکی و گرما جذب می شوند، اجاق گازی که اخیراً خاموش شده است میتواند محرک خوبی برای جذب ساس باشد، اگر متوجه ساسی در حال خارج شدن از وسایل آشپزخانه شدید، استرس نداشته باشید، سعی کنید تشخیص دهید که آیا این حشره یک ساس است یا نه؟

 

 

سیزدهمین دروغ درباره ساس ها _ دور نگه داشتن چمدان ها از محیط آلوده به شما در دفع ساس ها کمک نخواهد کرد.

 

بر خلاف ادعا، حتی به هنگام شب و اقامت در هتل توصیه می شود تا چمدان های خود را از کف و تختخواب دور نگه دارید، بدین منظور از یک قفسه یا بالای کمد استفاده کنید، دستیابی به این مکان ها برای ساس‌‌ ها سخت تر خواهد بود

 

اولین واقعیت درباره ساس ها - ساس ها می توانند در هر جایی از خانه شما زندگی کنند نه فقط در تشک.

 

در این باره نظرات زیادی وجود ندارد، بنابراین بیشتر شبیه به یک واقعیت است که ساس ها ممکن است در هر مکانی که تاریک است زندگی کنند و نوعی مخفیگاه و لانه را برای خود فراهم کنند.

 

آنها می توانند در ترک دیوارها یا درز اسباب منزل و یا در چمدان ها زندگی کنند، و حتی مهم نیست که اسباب و چمدان های شما باز بوده و یا بصورت کامل بسته بندی شده باشند.

 

دومین واقعیت درباره ساس ها - ساس ها بالغ ممکن است به طول بیش از 7 میلی متر برسند.

 

این امر بسیار مهیب خواهد بود اما غیرممکن نیست، معمولاً اندازه یک ساس بالغ حدود 6 میلی متر است، اما هنگامی که از خون تغذیه می کند ممکن است حتی بیشتر نیز رشد کند، حداکثر طول معمولی یک ساس حدود 5 الی 6 میلی متر خواهد بود.

 

سومین واقعیت درباره ساس ها - مناسب ترین دما برای ساس‌ ها دمای 80 الی 70 درجه فارنهایت یعنی (21 - 26 درجه سانتیگراد) است.

 

ساس ها در این دما بهترین شرایط تولید مثل را دارند، همچنین مهم است بدانید که دمای 56 درجه سانتیگراد (132 فارنهایت) یا بیشتر از آن باعث مرگ ساس در هر مرحله از زندگی اش می شود، این دقیقا دمایی است که هنگام انجام عملیات گرمایشی برای نابودی ساس ها به کار میرود، که یکی از موثرترین راه ها برای از بین بردن ساس ها است.

 

چهارمین واقعیت درباره ساس ها - ساس ها قابل پیش بینی هستند.

 

این موضوع فقط در مورد عادات غذایی آنها صدق می کند، یک ساس به طور معمول، ترجیح می دهد بیش از 10 دقیقه را صرف تغذیه از میزبان خود نکند، یکی دیگر از ویژگی های بارز ساس این است که این حشره در حد ممکن نزدیک قربانی خود زندگی می کند، به همین دلیل ساس ها معمولاً زیر تشک مخفی شده تا به قربانی نزدیکتر باشند.

 

پنجمین واقعیت درباره ساس ها - یک ساس ماده بالغ، حدود 200 الی 500 تخم می گذارد.

 

یک ساس ماده بالغ قادر است روزانه 1 الی 5 تخم بگذارد که در طول کل عمرش حدود 200 الی 500 تخم خواهد بود، طول عمر ساس ها یک عامل بسیار مهم در تولید مثل بوده و در شرایط مطلوب نزدیک به 300 روز یا بیشتر عمر میکنند.

 

ششمین واقعیت درباره ساس‌ ها - ساس ها می توانند مسافتی به طول 30 متر را جهت گزیدن طی کنند

 

اگرچه ساس ها ترجیح می دهند در نزدیکی قربانیان خود زندگی کنند، اما وقتی این امکان برای آنها محیا نباشد، ساس ها اراده قوی و جدی برای طی کردن مسافتی اضافی را جهت دستیابی به خون خواهند داشت.

 

هفتمین واقعیت درباره ساس‌ ها – حشره ساس از طریق دگردیسی یا تغییر شکل پیش می رود.

 

ما تمام مراحل درباره اندازه ی ساس ها را در این صفحه و مقالات دیگر سایت با دقت توضیح داده ایم، حقیقت این است که یک ساس مراحل بسیاری را پشت سر می گذارد تا به بلوغ کامل و نهایتاً قدرت توانایی تکثیر برسد، که اکثر آنها برای موفقیت آمیز بودن همواره نیاز به یک وعده غذایی خون خواهند داشت.

 

هشتمین واقعیت درباره ساس‌ ها - نرها شکم بزرگتری دارند.

 

این یک ترفند کارآمد است که به شما کمک میکند به سادگی تشخیص دهید که یک حشره ساس را که پیدا کردید جنس نر است یا ماده، به یاد داشته باشید که نر ها شمک پهن تر و چسبناک تری دارند.

 

نهمین واقعیت درباره نیش ساس ها - نیش ساس ها بدون درد است.

 

متاسفانه این مساله حقیقت دارد، اکثر مردم از این گزش واکنشی نشان نمی دهند، دلیل این امر وجود ماده ای در بزاق ساس است، این ماده حاوی مواد بی حس کننده است و جریان خون را نیز در محل گزش افزایش می دهد، دفعه بعد که از خواب بیدار می شوید و توسط ساس گزیده شده بودید، تعجب نکنید که چرا متوجه گزش ساس‌ ها نشده اید.

 

دهمین واقعیت در مورد نیش ساس‌ ها - نیش ساس ها خطرناک نیست.

 

خوشبختانه شما حتی پس از گزیده شدن به معالجه احتیاج ندارید، چون ساس ها به هیچ عنوان ناقل بیماری نیستند، اما اگر جای گزش بیش از حد دردناک بود، می توانید به پزشک مراجعه کنید تا با تجویز پماد مخصوص و استفاده از آن، درد و خارش ناشی از گزش ساس را التیام بخشید.

 

تنها نکته در مورد نیش ساس ها، ایجاد یک واکنش آلرژیک خواهد بود، که اگر این اتفاق افتاد، از خاراندن و خراشیدن آن خودداری کنید.

 

یازدهمین واقعیت نیش ساس‌ ها - گزش ساس ها قابل تشخیص نیست.

 

متاسفانه بدلیل شباهت جای نیش ساس ها با نیش کنه، کک یا نیش پشه، این محل های گزش اشتباه گرفته می شوند به هیچ وجه نمی توان فهمید که آیا این گزش حاصل گزیدگی یک حشره ساس بوده و یا دیگر حشرات، منتها چنانچه جای گزش بصورت زنجیره ای و پیوسته کنار هم بود، به احتمال خیلی زیاد نشان از آلودگی محیط به ساس ها می باشد.

 

 

دوازدهمین واقعیت درمان ساس‌‌ ها – ساس ها نسبت به سموم و مواد شیمیایی مقاوم هستند.

 

مطابق مطالعه‌ای که در گزارش علمی انجام شده است، پیرتیروئید که در بسیاری از سموم کشنده ساس به کار میرود و یکی از ترکیبات ارگانیکی است که در حال حاضر ساس ها به آن مقاوم هستند، پیشنهاد می کنیم در صورت تمایل به کسب اطلاعات بیشتر در مورد تکامل ساس ها، دیگر مقالات مفید درج شده در سایت را مطالعه فرمایید.

 

سیزدهمین واقعیت درمان ساس ها - ساس ها در دمای 50 درجه سانتی گراد می میرند.

 

ساس ها در دمای 50 درجه سانتی گراد احساس راحتی نخواهند کرد، قرار گرفتن طولانی در معرض این گرما، زندگی آن را به پایان می رساند، اما ما طی آزمایشی این دما را تا 56 درجه سانتیگراد و بالاتر نیز بردیم تا مطمئن شویم که این حشره در کدام مرحله بصورت قطعی نابود خواهد شد، نتیجه ازمایش نشان داد در کمتر از 5 دقیقه حتی ساس های درشت و بالغ نیز قادر به ادامه حیات نبودند.

 

روشهای معروف و تکراری جهت ریشه کنی ساس‌ ها اغلب مورد نیاز است، مگر اینکه از ابتدا یک عملیات حرارتی حرفه ای انجام دهید، در صورت استفاده از سموم دفع آفات ، ممکن است تنها یک روش درمانی کافی نباشد، بعضی از افراد برای از بین بردن آلودگی، مجدداً سم هایی را استفاده میکنند که قبلاً از آن نتیجه ای نگرفته اند.

 

در بیشتر موارد، استفاده از دستگاه های خشک کننده، مثل خشک کن های موجود در خانه، معمولاً چاره مناسبی برای درمان ساس خواهند بود، قبل از استفاده از دستگاه های خشک کن، یکبار از سموم دفع کننده ای استفاده کنید که به عنوان سموم مختص دفع آفات در بازار موجود هستند، در غیر اینصورت وقت و هزینه خود را هدر خواهید داد.

 

سم ساس کش بدباگ اوت

خرید سم ساس - کلیک کنید


سفارش سم از طریق:
تلگرام
واتساپ
تماس