ریشه کنی ساس ها تخصص ماست


ساس تا چه مدت بدون تغذیه زنده می ماند؟

ساس ها بدون خون زنده می مانند؟

تغذیه ساس‌ها چیست و چقدر می‌توانند بدون غذا زنده بمانند؟

 

اگر شما فکر می‌کنید با تخلیه منزل و یا وقت‌گذرانی با دوستانتان در یک هفته میتوانید از طریق عدم تغذیه ساس ها از خون و گرسنگی دادن به ساس ها از شر آن ها خلاص شوید، سخت در اشتباهید، مطمئن باشید در این صورت نیاز به سمپاشی کل ساختمان خواهید داشت.

 

در این مقاله نگاهی می اندازیم به اینکه ساس‌ها بدون تغذیه، تا چه اندازه می‌توانند زنده بمانند؟

 

شما احتمالا در طول زندگی با این حشرات مواجه نشده اید، اما حالا به ناچار باید با آن ها مقابله کنید، برای شروع، نخست باید دشمن خود را بیشتر بشناسید، در پایان این مقاله، تمام مواردی را که درباره طول عمر و عادت‌های غذایی ساس‌ها است خواهید دانست.

 

ساس‌ها بطور میانگین چقدر عمر می‌کنند؟

 

ممکن است فکر کنید ساس مدت زیادی زنده نخواهد ماند، ولی متاسفانه ساس‌ها طول عمری به درازای 1 سال و یا 18 ماه دارند. این دلیل به تنهایی کافیست تا نتیجه بگیریم که چرا افزایش این هجوم‌ها به‌سرعت می‌توانند از کنترل خارج شوند.

 

ساس‌ها مدت نسبتاً زیادی زنده می‌مانند و در این مدت می‌توانند تخم‌های زیادی نیز تولید کنند ساس ماده بطور متوسط می‌تواند در هر مکانی بعد از خوردن هر وعده‌غذایی، روزانه یک تا 7 عدد تخم بگذارد.

 

یک ساس ماده در طول دوران زندگی خود اگر روزانه مرتبا از خون انسان تغذیه کند، می‌تواند بیش از 250 عدد تخم بگذارد، چون تمام نوزادانی که متولد می‌شوند، هرکدام به ‌نوبه ‌خود تکثیر خواهند شد، هر یک ساس ماده می‌تواند تنها در یک بازه 6 ماهه، به جمعیتی بالغ بر 5000 ساس برسد. به همین دلیل بسیار واجب است که کوچکترین نشانه از ساس را جدی بگیرید، چون در یک چشم به‌هم زدن، با یک هجوم شدید روبرو خواهید شد.

 

ساس‌ها در سرتاسر عمر خود مراحل متعددی را طی می‌کنند اما تحت شرایط مطلوب، آنها پس از طی 37 روز و یا کمی بیشتر، از یک تخم به نوزاد و بعد از آن به یک حشره بالغ تبدیل می شوند، نوزادهای ساس قبل از بالغ‌شدن، 5 بار پوست‌اندازی می‌کنند، سرعت بلوغ ساس‌ها، در آب ‌و ‌هوای گرم و معتدل، سریعتر صورت می‌گیرد.

 

تغذیه ساس‌ها معمولا هر چند وقت یکبار اتفاق می افتد؟

 

ساس‌ها تا هر زمان که بتوانند، دوست دارند بطور منظم تغذیه کنند، اگر منبع تغذیه در دسترس باشد، آنها تمایل دارند هر هفته سر وقت غذا بخورند و اگر آنها در یک خانه مشغول به زندگی باشند، اغلب با مشکلی در زمینه غذا روبرو نخواهندشد چون منبع تغذیه آنها، همان کسانی هستند که در خانه زندگی می‌کنند اما اگر شما دو هفته به همراه حیوان خانگی خود و به دور از خانه در تعطیلات باشید، در این مدت ساس ها را دندان تیزتر از همیشه خواهید یافت.

برای خارج‌شدن از مرحله نوزادی، ساس‌ها باید تغذیه شوند، این نوزادها برای هر بار پوست اندازی نیاز مبرم به تغذیه از خون دارند، چرا که بدون تغذیه به بلوغ کامل نخواهند رسید.

 

در صورت عدم تغذیه ساس‌ها تا چه مدت می‌توانند زنده بمانند؟

 

ساس ها تمام مدت در محل زندگی شما صبر میکنند تا به فرصت طلایی که همان خواب عمیق شماست دست یابند، حشره ساس بر خلاف دیگر حشرات و جانداران، میتوانند به مدت های طولانی بدون تغذیه نیز زنده بمانند، این را میتوان یک امتیاز بزرگ و شگرد برای بقای ساس نامید، پس نتیجه میگیریم که حتی پوشاندن صحیح و کامل بستری که به ساس آلوده شده برای هفته های متوالی، راه صحیحی برای از بین بردن ساس ها نخواهد بود.

 

وقتی که هوا سردتر می‌شود، ساس ها به دلیل کاهش سطح فعالیت، بیشتر از قبل می‌توانند بدون تغذیه دوام بیاورند.

 

در شرایط آب‌ و هوایی سردتر، حشرات ساس به میزان خیلی کمتر از تغذیه عادی و مطلوب یکبار درهفته‌شان، نیاز به غذا خواهند داشت، اگر دما به زیر 60 درجه فارنهایت کاهش پیداکند، ساس‌ها فعالیتشان نسبت به زمانیکه درجه حرارت بالاتر بوده، کمتر خواهد شد و این بدان معناست که نیازهایشان هم کاهش خواهدیافت.

 

آفت خونخوار ساس در محیط بیرون هم به خوبی محیط داخل به زندگی ادامه خواهند داد، حتی در ماه‌های سردتر سال مانند زمستان!

 

همانطور که توضیح دادیم دراکولاهای واقعی (ساس ها) می‌توانند بدون تغذیه از خون یک فرد بالغ، چندین ماه زنده بمانند، نوزادان ساس نیز اگرچه بدون تغذیه رشد نخواهندکرد، اما می‌توانند حدود سه ماه بدون غذا به زندگی خود ادامه دهند.

 

نتیجه یک آزمایش مشخص کرده، ساس‌ها می‌توانند حتی خیلی بیشتر از روز هایی که توضیح دادیم  هم بدون غذا زنده بمانند، در شرایط رطوبتی پایین و دماهای کمتر از 44 درجه فارنهایت این حشرات حدود 560 روز را با یک وعده‌غذایی درشرایط آزمایشگاهی دوام آورده‌اند.

 

در کل در فصول سردتر و با دمای پایین، شما نمی‌توانید مدت زیادی را بیرون از منزلتان سپری کنید و به این هدف فکر کنید که ساس‌ها را با روش قطع منبع تغذیه از بین ببرید، چون آنها می‌توانند مدت زمان طولانی، بدون تغذیه از خون شما، به زندگی ادامه دهند و شما نمی‌توانید آنقدر از منزلتان بیرون بمانید به امید آنکه ساس‌ها نابود شوند.

 

در این شرایط ساس ها سطح فعالیتشان را کاهش خواهندداد، تا زمانیکه شما به خانه بازگردید و بتوانند دوباره از شما تغذیه کنند، اگر شما در یک واحد آپارتمانی زندگی می‌کنید، آنها ممکن است زمانیکه نیاز مبرم به غذا دارند و واحد شما را بمدت دو هفته خالی از سکنه بیابند، نزدیک‌ترین همسایه شما را انتخاب کنند، اما این روش یک راه حل مناسب و جالبی نیست، این شما هستید که برای دفع آفات قرار است کاری انجام دهید، نه اینکه همسایه دیوار به دیوار را با مشکل ساس‌های خودتان درگیر کنید.

 

عوامل موثر در تغذیه ساس ها

 

دوست داشته شدن از طرف کسی همیشه حس خوبی به انسان میدهد، مگراینکه مخاطب شما ساس‌ها باشند! هیچوقت نه برای خود و نه برای دیگری آرزوی دوست داشته شدن توسط ساس ها را نداشته باشید، اما این واقعیت وجود دارد که انسان‌ها، یک منبع غذایی مطلوب برای ساس‌ها می‌باشند،  چرا که آنها به دی‌اکسیدکربن و گرمایی که شما از دهانتان می‌دهید، علاقه بسیار دارند.

همانطور که ما نفسمان را به بیرون می‌دهیم، دی‌اکسیدکربنی که از دهان ما خارج میشود و با توجه به اینکه، ما موجودات نسبتا بزرگی هستیم، مخصوصا برای یک ساس، حجم بالایی از دی‌اکسیدکربن را تولید می‌کنیم.

 

این از دلایل اولیه‌ای است که نشان می‌دهد، چرا ساس‌ها به سمت ما جذب می‌شوند، بله! بدلیل همین خروجی‌های زیاد دی‌اکسیدکربن، اما از آنجاییکه ساس‌ها از گرما هم لذت می‌برند و در شرایط گرمایی رشد می‌کنند، می‌توان گفت این دلیل هم می‌تواند آنها را به سمت ما جذب کند، این موضوع مخصوصا وقتی ما در رخت‌خواب و زیر پتو هستیم و یا حتی لباس‌های گرم می‌پوشیم، بیشتر صدق میکند و اگر دو نفر در یک تخت‌خواب وجود داشته باشند، شرایط برای گزش توسط ساس ها حتی بهتر هم خواهدبود، چون گرمای بدن بیشتر شده و این گرما برای ساس ها محیطی مطلوب را ایجاد می‌کند.

 

آیا تغذیه ساس ها از حیوانات دیگر نیز انجام خواهد شد؟

 

اگرچه ما وعده‌غذایی مطلوب و دلچسب آنها هستیم، ولی ساس‌ها در زمانی که به شرایط سخت تغذیه‌ای دچار شوند، هر منبع غذایی که در دسترس آنها باشد را شکار می‌کنند، این موضوع شامل حیواناتی که در خانه شما نگهداری می‌شوند مانند گربه‌ها، پرندگان و سگ‌ها هم خواهدشد.

 

اما قبل از اینکه بخواهید نگران سلامت حیوان خانگیتان شوید، آگاه باشید که برای ساس‌ها، تغذیه از آنها تا حد زیادی دشوار است، آنها پشم و پرز و موی زیادی دارند، که همین موضوع ساس‌ها را دچار مشکل در دستیابی به تغذیه خون می‌کند، در این حین تلاش زیادی لازم دارند تا به پوست آنها دست یابند ، و ترجیح می‌دهند از حیوانات خانگی صرف نظر کرده و مستقیم به سمت ما بیایند.

 

حشرات ساس به دلیل وجود موی ضخیم و پشم حیوانات خانگی شما، بر خلاف حشرات موذی دیگر مانند کک، آمادگی و توانایی ماندن و تغذیه در آن محیط را ندارند.

 

اگر شما با دیدن ساس در حیوانات خانگی خود، دچار نگرانی و استرس شدید، می‌توانید مکان خواب آنها را به بیرون از خانه انتقال دهید و آنها را با دستگاه خشک‌کن و بوسیله گرما بمدت 30 دقیقه خشک کنید. مطمئن شوید که دستگاه شما بر روی دمای بالا تنظیم شده ‌است، در صورت تمایل می‌توانید ابتدا مکان خواب حیوانتان را بشویید، اما آنچه که ساس‌ها را از بین خواهد برد، گرمای دستگاه خشک‌کن است و نه شستشو.

 

بعد از تمیزکردن مکان خواب حیوان خانگی، شما به‌ هیچ ‌وجه نباید آنرا به اتاق خواب خودتان بازگردانید، تا زمانیکه مطمئن شوید، به وسیله سمپاشی مشکل ساس‌ها را به طور کامل حل کرده اید.

 

حیوانات خانگی آلوده به ساس را حتماً باید از تخت‌ها، نیمکت‌ها و یا صندلی‌های اتاق دور نگه‌دارید، ساس‌ها اگرچه تمایل دارند در ملحفه‌های تخت‌خوابتان جا خوش کنند، اما می‌توانند در درزها و شکاف‌های تخت‌ها و صندلی‌های اتاق نشیمن پنهان شده و دوباره انتشار یابند، حال چنانچه مکان خواب حیوان خانگی شما نزدیک به این موارد باشد، به سادگی میتوانند هدف‌ ساس‌ها باشند، هرچند پوست و بدن این حیوانات برای زندگی و تغذیه ساس ها به اندازه انسان مطلوب وخوشایند نخواهد بود.

 

آیا ساس‌ها بدون تغذیه توانایی تکثیر خواهند داشت؟

 

ساس‌ها برای هر کاری که انجام می‌دهند، به ویژه برای رشد و صد البته برای تکثیر و اهداف مربوط به آن، نیاز به تغذیه از خون دارند.

 

پیش از اینکه ساس‌ها، بالغ و مستعد تکثیر شوند، باید ابتدا چندین وعده‌غذایی خونی داشته باشند، اگر آنها تغذیه کافی و لازم را نداشته باشند، بالغ نخواهند شد، ساس ها در حالت نوزاد باقی خواهند ماند، تا زمانیکه 5 وعده‌غذایی را پشت سر بگذارند.

 

 

بعد از طی مرحله بلوغ، ساس‌های ماده چنانچه نیاز باشد که بر روی تخم‌ها بخوابند، باید به خوبی تغذیه شوند، چنانچه شما منبع تغذیه ساس را قطع کنید، آنها قادر به تکثیر نخواهند بود و این خود راه خوبی برای پیشگیری از تکثیر تعداد ساس ها می‌باشد، اما متاسفانه اگر هجوم ساس‌ها وسیع و زیاد شده‌باشد، این روش برای شما کارساز نخواهد بود.

با قطع تغذیه، ساس‌ها دیگر نمیتوانند به صورت مرتب تغذیه شده و حملات گسترده تری علیه میزبان داشته باشند، با این حال پیدا کردن روشی برای قطع منبع تغذیه ساس ها حقیقتا کار دشواری است.

 

خلاصه مطلب در مورد تغذیه ساس

 

با مطالعه این مقاله به این موضوع پی میبرید که ساس‌ها چطور بدون غذا می‌توانند زنده بمانند، و این آگاهی جدید، دید شما را نسبت به آنها عوض کرده و شما را در جهت نابودی آنها مصمم تر خواهد کرد.

 

حشره های ساس می‌توانند شرایط سخت و دشواری همچون گرسنگی و درجه حرارت پایین را دوام بیاورند، زمانیکه شما این سرعت و مهارت‌های پنهانی بزرگ آنها را در نظر می‌گیرید، جای تعجبی ندارد که ریشه‌کن کردن ساس‌ها کار بسیار دشواری برای شما خواهد بود.

 

اگر دچار مشکل ساس‌ها شدید، قبل از اینکه تصمیم به رفع مشکل توسط خودتان بگیرید، میتوانید با یکی از متخصصان ما در این زمینه مشورت کنید، این افراد با علم کامل به این موضوع بارها و بارها با ساس‌ها روبرو شده‌اند و می‌دانند با چه روش هایی میتوان به طور 100% ساس ها را از بین برد، وجود ساس در منزل همانند وجود سوسک و دیگر آفات موذی نیست، همین دلیل کافیست تا در سریع ترین موقع دست به کار شده و جهت مقابله با این دراکولای واقعی اقدام کنید.

 

سم ساس کش بدباگ اوت

خرید سم ساس - کلیک کنید


سفارش سم از طریق:
تلگرام
واتساپ
تماس