ریشه کنی ساس ها تخصص ماست


ساس‌ها چطور می‌توانند باعث کم ‌خونی شوند؟

ساس ها چه ارتباطی با کم خونی دارند؟

رابطه ساس ها با کم خونی

 

در حالیکه متخصصان نیز با این موضوع موافقند که ساس‌ها بیماری را انتقال نخواهند داد، با این حال این حشرات میتوانند میزبان و زمینه‌ای برای مشکلات دیگر نظیر آلرژی، کم خونی و ... باشند.

 

ساس ها با گزش، نه‌ تنها جای نیش‌ خارش‌د‌ار و عجیب روی پوست شما به جای می‌گذارند، بلکه افرادی که با ساس مواجه‌اند، از نظر احساسی دچار ناراحتی و کمبود خواب نیز خواهند شد.

 

در سال‌های اخیر، پزشکان کشف کرده‌اند که ساس‌ها همچنین می‌توانند منجر به کم‌خونی شدید شوند، خصوصا در گروه‌های پرخطر.

 

در یکی از نمونه‌های گزارش شده توسط ان وای اچ، مردی 60 ساله بعد از چندین ماه خستگی و بیحالی شدید، توسط پزشکی معاینه شد، در میان مشکلات دیگر آن مرد تاریخچه‌ای از افسردگی، دیابت، سوء‌مصرف مواد مخدر و اعتیاد به الکل نیز به چشم میخورد.

 

در محل اقامت این مرد نشانه هایی از وجود ساس بصورت انبوه مشاهده شد، حمله ساس‌ها به قدری شدید بود که پزشک در طول آن روز، خزیدن ساس‌ها روی پوست مرد را شخصاً مشاهده کرده بود، اگرچه آن مرد، هیچ علائمی از خونریزی معده و یا ناراحتی‌های روده از خود نشان نداده بود ولی تست‌های آزمایشگاهی، میزان غیرمعمولی و شدیدی از کاهش آهن را در بدن او نشان می دادند.

 

پزشک ابتدا با مکمل‌های ویتامینی درمانش را بر روی بیمار آغاز کرد، اما آن بیمار هنوز هم در طول چندین هفته بعد، با مشکل کم‌خونی نزد پزشک خود بازگشته بود در این مورد، او حتی به درمان بیمارستانی و واحد سلول‌های خونی نیز نیاز پیدا کرد.

 

با درنظر گرفتن احتمال پایین دیگر عوامل، پزشک او به ساس‌ها و دخالت آنها در این موضوع مشکوک شده و کارشناسان توانستند از یک سم حرفه‌ای مختص ریشه کنی ساس کمک بگیرند، ماه‌های بعد، کم‌خونی آن مرد بازگشته و نتیجه کار غیر قابل باور بود.

 

گروه‌های پرخطر در معرض کم خونی ناشی از ساس

 

دلیل اصلی اینکه ساس‌ها باعث کم‌خونی می‌شوند، اینست که آنها از خون به تعداد و دفعات بالا تغذیه می‌کنند، این مرد بیمار بارها توسط ساس‌ها گزیده شده بود، تا جائیکه بدن او نمی‌توانست به پر کردن دوباره ذخیره‌های خونی بویژه آهن ادامه دهد.

 

اگرچه این مورد توسط یک حمله شدید ساس ها اتفاق افتاده بود، با این حال گروه‌هایی مانند ناتوانان و سالخوردگان و بویژه کودکان ممکن است احتمال خطر بیشتری در مقابل حمله ‌های ساس حتی بصورت متوسط از خود نشان دهند.

 

چرا افرادی که نام بردیم در معرض خطر بیشتری نسبت به گزش ساس هستند؟

 

اولا، سالخوردگان، با مدت زمان حفظ سطح آهن بدنشان در حالت عادی مشکل دارند، در نتیجه ایجاد احتمال خطر کم‌خونی با هجوم ساس‌ها بالاتر می‌رود.

 

همگام با آن، سالخوردگان، کودکان و کسانی که ناتوان هستند، خصوصا اگر بستری باشند و یا توانایی مقابله با این مشکل را نداشته باشند، ممکن است خیلی بیشتر تحت‌تاثیر حمله ساس ها قرار بگیرند.

 

 

حال، اگر این سالخوردگان و ناتوانان در آسایشگاه‌ یا خانه‌های سالمندان مشغول به زندگی باشند، احتمال این خطر بیشتر و اوضاع بدتر خواهد بود، چرا که ساس‌ها دوست دارند در مکان‌های مسکونی انسان زندگی کنند تا به آسانی بتوانند میزبان خود را در آنجا پیدا کنند.

 

آسایشگاه‌ها، آپارتمان‌های مسکونی، پناهگاه‌های بی‌خانمان‌ها، مکان‌های توریستی و پر از مسافر و شهرهای بزرگ، همه و همه از مکان‌های ایده‌ال برای زندگی ساس ها می باشد‎.

 

نتیجه میگیریم، افرادی که از افسردگی، استفاده از دارو و یا نوشیدن الکل رنج می‌برند، مدام در تهدید این خطر هستند که از هجوم‌های شدید ساس، به کم‌خونی دچار شوند.

 

این گروه‌ها اغلب کسانی هستند که برای تمیزی، منظم نگه داشتن و بهداشت خانه و مکان زندگیشان ،زمان کافی و توجه لازم را اختصاص نمیدهند.

 

اگرچه ساس‌ها به پاکیزگی اهمیت زیادی نمی‌دهند، ولی یک خانه کثیف، مکان‌های زیادی را برای پنهان شدن ساس‌ها فراهم می‌کند، که این امر خلاصی از شر ساس‌ها و حل مشکل را به تاخیر می‌اندازد.

 

نشانه‌های کم‌خونی

 

اگر شما به وجود ساس در منزل خودتان یا کسی که دوستش دارید مشکوک شده‌اید، باید نگاهی هم به کم‌خونی آن فرد بیاندازید.

 

نشانه‌ها کم خونی شامل موارد زیر است

 

خستگی و کسلی، ضعف، سرگیجه، سبکی سر، پوست رنگ‌پریده یا زرد، ضربان قلب نامنظم، تنفس کوتاه و مقطعی و احساس سرمای زیاد.

 

در ابتدا، هر کدام از این علائم ممکن است نادیده گرفته شود، خصوصا علائم مبهمی مثل خستگی و بیحالی، در این مدت شاید تنها چیزهایی که توجه شما را جلب ‌کنند، کوتاهی غیرعادی تنفس و یا ضربان قلب سریع حین فعالیت و تمرین باشد.

 

اما بعد از مدتی، این علائم تشدید خواهند شد، در صورت برخورد با هریک از علائم نشان‌دهنده کم‌خونی، بهتر است سریعا به دنبال درمان‌های پزشکی و دارویی باشید.

 

درمان کم خونی ناشی از ساس

 

در زمان درمان کم‌خونی مرتبط با ساس، باید بیشتر مراقب سلامتی خود و خانواده‌تان باشید هرکدام از اهالی خانه باید توسط یک پزشک ارزیابی و بررسی شوند.

 

پزشک شما برای تعیین میزان آهن بدنتان، تست آزمایشگاهی مخصوصی را انجام خواهد داد و به احتمال زیاد، مکمل‌ها و غذاهای مشخصی را برای شما تجویز خواهد کرد.

 

 

در موارد شدیدتر و حاد، پزشک ممکن است درمان‌های بیمارستانی نظیر واحدهای خونی را پیشنهاد کند تا به تجدید خون بدن شما در این مدت کمک شود.

 

سپس، همانگونه که ممکن است حدس زده باشید، درمان قطعی این کم‌خونی و خوب شدن شما، به این معنا خواهد بود که ساس‌ها در خانه شما نابود شده‌ باشند.

 

متخصصان ما تاکید دارند که شما بهتر است از سم مختص ریشه کنی ساس استفاده کنید تا هر کارایی و اثر گذاری این سم بر روی تخم های ساس بسیار مهم است و سلامتی شما در گرو نابودی کامل ساس ها خواهد بود.

 

بعد از سمپاشی، چه اقداماتی باید انجام دهیم؟

 

به محض اینکه فرایند سمپاشی به اتمام رسید، لازم است تمام لباس‌ها و تخت‌خوابتان را که مورد هجوم ساس‌ها بوده، با آب داغ بشویید و در دمای بالای دستگاه لباسشویی و خشک کن، خشک کنید، داخل تشک خواب و چهارچوب ‌های تخت را قبل از جاروبرقی کردن، کاملا تمیز کنید تا هرگونه تخم ساس را که ممکن است در آن اطراف باشد، از بین برود.

 

سپس، سرتاسر خانه را جاروبرقی بکشید و کیسه آن را در انتهای کار، فورا دور بیاندازید، با تمیزکاری سرتاسری و کمک حرفه‌ای، شما قادر خواهید بود، مشکلات را حل کنید و از برگشت دوباره ساس ها جلوگیری کنید.

 

درحالیکه ساس‌ها در انتقال بیماری‌ها معروف نیستند، اما می‌توانند زمینه‌ساز استرس و نگرانی زیادی باشند، در بعضی موارد وجود ساس ها می‌تواند باعث کم‌خونی شود، خصوصا برای گروه های پرخطر مانند سالخوردگان و آنهایی که ناتوانند باشد، به یاد داشته باشید که خانه خود را همواره بطور منظم از جهت این موجودات ریز و مزاحم زیر نظر داشته و مراقب نشانه‌های کم‌خونی نیز باشید.

 

آیا ساس‌ها واقعاً باعث کم‌خونی فرد در اثر گزش می‌شوند؟

 

سوال اصلی می‌تواند این باشد، آیا ساس‌ها عامل کم‌خونی هستند؟ در یک نگاه به این سوال، اجازه دهید بگویم بله، ممکن است، درباره این موضوع در ابتدای این مقاله موضوع توضیح دادیم که کم‌خونی چیست، چطور آن را تشخیص دهیم؟ چطور این موضوع را درمان کنیم و حتی به اینکه چطور این مکنده‌های خونی انگلی باعث کم‌خونی نیز شرح دادیم.

 

در این قسمت، پیش‌زمینه کوچکی از گونه معروف ساس‌، (لکتولاریوس سیمکس) آورده شده است، آنها بعنوان انگل‌هایی شناخته شده‌اند که برای تغذیه خود از یک میزبان استفاده می‌کنند تا زنده بمانند و تکثیر شوند.

 

ساس‌ها معمولا از خون انسان تغذیه می‌کنند، به عبارت دیگر انسان‌هایی که میزبانش بودند.

 

این مکنده‌های خونی کوچک، چرخه زندگی‌ ای دارند که با 7 مرحله مجزا و مشخص پیش می‌رود.

 

در مرحله اول، ساس معمولا تخمی است که توسط مادر جدیدش محافظت می‌شود، این چرخه تخم 12 روز طول می‌کشد، و سپس نوزاد انگل به دنیا می‌آید، چرخه دوم در زندگی (لکتولاریوس سیمکس)، به اولین مرحله نوزادی و کرم حشره اشاره می‌کند.

 

در این مرحله، حشره تازه متولد شده کارش پیدا کردن یک میزبان انسان، تغذیه از خون او، پوست انداختن و تا تغذیه بعدی به خواب زمستانی رفتن است.

 

در این زمان، حشره در حدود 1.5 میلیمتر درازا دارد، مرحله سوم زندگی ساس، اشاره به دومین مرحله نوزاد حشره دارد، این مکنده خونی هم وظیفه‌اش یک چیز است، از خون انسان تغذیه کند، پوست بیاندازد و به خواب زمستانی برود.

 

واقعیت مراحل چهارم، پنجم و ششم زندگی (لکتولاریوس سیمکس) مانند دو مرحله آخر است درواقع، همان تغذیه از سلول‌های خونی انسان، رشد و پوست‌اندازی طبیعی و یا به خواب زمستانی، توجه کنید که رفتن به مرحله هفتم حیاتی‌ترین چرخه زندگی ساس‌هاست.

 

در این مرحله ویژه، ساس‌های ماده روی تخم‌هایشان می‌خوابند و تکثیر می‌شوند، یک ساس ماده می‌تواند روی 200 تخم در طول زندگیش بخوابد.

 

تنها 30 روز زمان لازم است یک تخم ساس به یک ساس بالغ تبدیل شود، همانطور که خواهید دید، دو ساس می‌توانند با سرعت بالایی به یک حمله شدید ساس یا به بیانی دیگر، حمله شدید انگل‌های مکنده خون تبدیل شوند، که می‌توانند موجب کم‌خونی شوند.

 

کم‌خونی چیست، چگونه قابل تشخیص است و چطور درمان می‌شود؟

 

اساسا، راه تشخیص بیماری کم‌خونی، سطح پایین گلبول‌های قرمز خون در وضعیت نرمال خون بدن شماست که سطح هموگلوبین فعلی خونتان نام دارد، سطوح هموگلوبین در افراد متفاوت است، معمولا در تمام سنین، سطح هموگلوبین خون مردها، کمی بالاتر از زن‌ها است سطح نرمال و طبیعی هموگلوبین خون، بالای 13.5 گرم در 100 میلی‌لیتر است، سطح طبیعی هموگلوبین در زن‌ها، بیشتر از 12 گرم در 100 میلی‌لیتر است، هر عدد دیگری پایینتر از این ارقام، نشان از علائم کم‌خونی دارد.

 

 

اگر کم‌خونی دارید، راه تشخیص آن چیست؟

 

تعدادی از علائم شامل خستگی بیش از حد، به آسانی بیحال و خسته شدن حتی بدون هیچ فعالیتی و یا ممکن است ضربان قلبتان افزایش یافته باشد، کم‌خونی مشکلی است که اگر درمان نشود، می‌تواند باعث بروز مشکلات پزشکی حادتری شود.

 

حال ما می‌دانیم که کم‌خونی چیست و راه تشخیص آن کدام است، اما چه چیز باعث این موضوع می‌شود؟

 

دو عامل اصلی و مهم، پشت این بیماری قرار دارد یکی، کمبود تولید گلبول‌های قرمز خون شما، به اندازه‌ شخصی است که کمبود خون مداوم دارد، دلایل دیگر ناشی از استفاده از از الکل بصورت زیاد (اعتیاد به الکل داشتن) و گیاهخواری شدید می باشد که باعث می‌شود شما در غذای روزانه خود، به اندازه کافی آهن دریافت نکنید.

برای دانستن اینکه چطور ساس‌ها را به طور کامل از بین ببرید، حتما با ما تماس بگیرید

 

حال، اگر فکر می‌کنید کم‌خونی دارید، چطور می‌توانید آن را درمان کنید؟

 

پزشک ممکن است در تغذیه شما و سبک زندگیتان تغییر کوچکی ایجاد کند، مانند، مصرف غذاهای پر از آهن، قرص‌های آهن، و متوقف کردن مصرف الکل در موارد شدیدتر.

 

در برخی موارد ممکن است به انتقال خون نیاز داشته باشید، اگر کم‌خونی به دلیل نیش‌ آزاردهنده ساس‌ها ایجاد شده باشد، پس لازم است، به این مشکل به دقت بررسی و آن را از بین ببرید.

 

برای آن دسته از افرادی که با حمله شدید تعداد زیادی از ساس ها دچار کم خونی میشوند، این امر باعث نگرانی ‌هایی در سلامتی آن ها خواهد بود، بنابراین جواب سوال اینکه آیا ساس‌ها می‌توانند عامل بالقوه کم‌خونی باشند، مثبت است.

 

سم ساس کش بدباگ اوت

خرید سم ساس - کلیک کنید


سفارش سم از طریق:
تلگرام
واتساپ
تماس