ریشه کنی ساس ها تخصص ماست


نحوه مقابله با ساس در مرغداری

بررسی حل مشکل ساس در مرغداری

با مشکل ساس در مرغداری چه باید کرد؟

 

ساس ها در کشورهای در حال توسعه ناپدید و نسبتاً ریشه کن شده اند، اما تجدید حیات اخیر آنها باعث ایجاد مشکلات جدی شده است، وجود این انگل های خون خوار در مکان هایی که انسان ها وجود دارند مانند هتل ها و خوابگاه ها گزارش شده است. همچنین گزارش هایی از وجود ساس در مرغداری و مراکز پرورش طیور نیز وجود دارد.

 

حشره ساس پرواز نمیکند و برای انتقال به حمل و نقلی منفعل نیاز دارد تا از محلی به محلی دیگر منتقل شود این حشرات را نا خواسته می توان در جعبه، کیف، چمدان، لباس، کفش، وسایل نقلیه، جعبه سایر تجهیزات و ملزومات یا وسایل شخصی جابجا کرد.

 

نتیجه میگیریم که از بین بردن این موجود کاری بس دشوار خواهد بود، از آنجا که حشره ساس در برابر سموم دفع تیروئید نه تنها کشته نمیشوند بلکه مقاوم تر از قبل هم میشوند، مرغ ها، بلدرچین ها، بوقلمون، شترمرغ، غاز، اردک، کبک، قرقاول و دیگر گونه های ماکیان نیز منبع خوبی برای گزش توسط ساس ها هستند که این امر باعث ایجاد مشکل در بستر های پرورش طیور شده است، برای جلوگیری از رشد وسیع این آفت، دقت کافی و لازم به جزئیات و کشف زود هنگام نیاز خواهد بود.

 

تاثیر ساس بر روی مرغ

 

ساس ها ناقل بیماری نیستند، و فقط خونخوار هستند، با این حال با افزایش جمعیت ساس در مرغداری و ایجاد استرس در طیور و آلودگی های شدید ممکن است منجر به ریزش پرها، ایجاد ضایعات پوستی، سوزش های خلط آور و کم خونی در آن ها شود، در نتیجه مصرف دان توسط مرغ افزایش یافته و تولید نیز کاهش می یابد.

 

اگر لکه های مدفوع ساس روی تخم مرغ ها مشاهده شود، طبیعتاً از ارزش پولی تخم مرغ نیز کاسته خواهد شد.

 

روش کنترل مرغداری آلوده به ساس چگونه است؟

 

کنترل حشرات در طیور نیازمند عملکردهای ایمنی پایدار در محیط می باشد و چالش اصلی آن، پیشگیری از وقوع آلودگی ها قبل از افزایش جمعیت ساس ها است.

 

کنترل و مراقبت مداوم از محل نگه داری مرغ ها

 

یکی از این موارد، نظارت دقیق بر محل نگهداری طیور است، توجه به رفت و آمد انسان ها و دیگر طیور مانع بزرگی در ورود آفت ساس به مزرعه و محل پرورش و نگهداری مرغ ها خواهد بود، با یاد داشته باشید حشره ساس را در روز روی پرندگان پیدا نخواهید کرد، به هنگام جستجوی این آفات، به مکان نشیمن گاه پرنده و لانه مرغ ها بروید که مرغ ها در آنجا جمع میشوند.

 

مکانهای دیگر که ساس ها در مرغداری ها در آن مخفی میشوند شامل ریل های اسلات سیستم لانه ها و زیر لانه ها است، پنل های اسلات به راحتی از هم جدا می شوند، پس با بلند کردن آنها می توان حشرات مخفی در بین اسلات ها و میله نگهدارنده را به وضوح مشاهده کرد.

 

 

از یک چراغ قوه برای شناسایی ساس کمک بگیرید

 

لانه ها را باید بلند کرد تا حشرات مخفی در گوشه های جعبه را بتوان به راحتی جستجو کرد، آفت ساس میتواند در کنار قاب های درب آبخوری، آستانه های پنجره و هرگونه ترک و شکاف در دیوارها مخفی شده باشد، با افزایش جمعیت ساس ها در مرغداری لکه های تیره در دیوارها و مناطق تجمع آنها دیده خواهد شد، این حشرات می توانند در عایق دیوار و سقف و یا در هر دو طرف قرار گیرند.

 

نمای بیرونی واحد مرغداری و پرورش طیور را نیز بازرسی کنید، هر گونه لانه پرنده در اطراف محل تاسیسات را برداشته و از ساخت لانه پرنده در نزدیکی ساختمان جلوگیری بعمل آورید و برای عدم ورود جوندگان به محیط در نزدیکی ساختمان تمام چمن ها را کوتاه نگه دارید.

 

با پیشرفت آلودگی منطقه ممکن است با لکه های به رنگ تیره بر روی پوست تخم مرغ ها روبرو شوید، این لکه ها نشانه هایی از مدفوع و یا پوست اندازی ساس ها می باشد.

 

تمام قسمت های ساختمان و محل پورش طیور، پناهگاهی برای ساس ها است، از جمله محل نگهداری کود دامی و اتاق های نگهداری تخم مرغ، محفظه مواد بسته بندی شده و سایر مواد نگهدارنده خشک باید مورد بازرسی قرار گیرد، جعبه های متحرک و حیوانات موجود در اطراف واحد پرورش را به دقت بررسی کنید، هر بازدید کننده از واحد مرغداری شما چه انسان و چه حیوان میتواند حامل ساس باشد، بنابراین کنترل و بررسی دقیق ورود و خروج امری بسیار ضروری جهت جلوگیری از ورود ساس ها به محل می باشد.

 

برایی جلوگیری از ورود ساس در مرغداری و یا توقف شیوع آفت، هر کارگر و تولید کننده باید به نوبه خود در زمینه تجسس و یافتن ساس ها کوشا باشد، اگر ساس ها پیدا شدند باید به سرعت روش های کنترلی را پیش بگیرید که بسیار لازم و مهم می باشد.

 

ساس ها می توانند از مزرعه ای به مزرعه ای دیگر، بر روی تجهیزات، تخم مرغها و مواد مرتبط، پوشاک و کفش و حتی در کود پخش شده، انتقال یابند، به همین دلیل به راحتی پخش شده و تعداد آنها بیش از پیش خواهد بود، در صورت مشاهده ساس و پی بردن قطعی به وجود آفت در مزرعه، باید این موضوع را بلافاصله با مراجعین از جمله کارکنان تحویل خوراک، دامپزشکان و مشاوران در میان گذاشت.

 

بهداشت

 

تمیز کردن و ضد عفونی منظم لانه ها و اسلات ها یا سایر وسایل قابل جابجایی نه تنها به یافتن ساس های مخفی شده در مرغداری کمک نمیکند بلکه با این کار تعداد بیشتری از آنها را نابود خواهید کرد.

 

 

در صورت وجود ساس ها، باید یک بازرسی کامل از کارگران و لباس و کفش آنها انجام شود، جعبه، کیف، کیف دستی، بطری، یا وسایل دیگر نباید از یک محیط آلوده به یک محیط غیر آلوده منتقل شوند، کارمندان ممکن است هر بار پس از کار نیاز به تغییر لباس و کفش در مناطق آلوده داشته باشند.

 

همه افراد باید قبل از ورود با هر وسیله نقلیه، از لباس های یکبار مصرف و کفش های تعویض شده و کیف مجزا استفاده کنند، هر نوع لباس و دستکشی را که دوباره استفاده خواهد شد داخل کیسه مخصوص گذاشته، تمام لباسهای مذکور را نیز جهت استفاده مجدد با آب داغ شستشو دهید، گرمای بیش از 130 درجه فارنهایت ساس ها و تخم آنها را از بین خواهد برد، در مورد خودرو ها حتماً کفی ها و لبه های زیر پایی را برداشته و هر از گاهی به جهت یافتن ساس ها آن را بررسی کنید، صندلی و میز های چرخدار وکیوم شده و آکبند، نیز باید به دقت بررسی شوند.

 

کنترل فیزیکی / مکانیکی

 

با استفاده از روش های توضیح داده شده در بالا در مورد حذف ساس، می توان تا حدی بهره برد و با انجام این کار ها میتوانید موجب عدم ورود آفت به داخل و حتی باعث کندی رشد آن ها شوید، اصلاح ترک ها و شکاف ها روی دیوار و سقف و همچنین از بین بردن وسایل غیر ضروری در داخل و اطراف خانه باعث کاهش زباله ها میشود، به یاد داشته باشید در صورت استفاده از حشره کش های شیمیایی غیر مجاز، با مشکلات بیشتری روبروی خواهید بود.

 

با توجه به اینکه گرما می تواند ساس ها را از بین ببرد، با این حال، گرمای تولید شده و خسارت آن به لوله ها و سایر مصالح ساختمانی حساس می تواند گرمایش کل محیط را مختل سازد.

 

علاوه بر این، ایجاد گرمای پایدار با دمای 130 درجه فارنهایت و بیشتر از آن، در همه مناطقی که ساس ها مخفی شده اند دشوار است و به محض پایین آمدن دما، ساس هایی که در مکان های امن مخفی شده بودند، به محیط آلوده بازگشته و دوباره مساله ساز خواهند شد، برای پاکسازی لکه های بوجود آمده از مدفوع یا خون ساس ها برو روی تخم مرغ، میتوان از پاک کننده های بخار شوی استفاده کرد، این سیستم پاک کننده و آفت زدا را بر روی کلاف ها، جعبه ها و تریلرها نیز میتوان استفاده کرد

 

دقت داشته باشید اجسام و موادی که با بخار گرم در حال ضد عفونی و پاکسازی آنها از اثرات ساس هستید، باید بتوانند در مقابل حرارت بخار مقاومت کنند، برای مثال سطوح رنگ شده با تکرار پاکسازی بوسیله بخار ممکن است باعث ایجاد خرابی در آن محیط شود.

 

کنترل شیمیایی

 

در صورت شناسایی زود هنگام ساس ها با تماس مستقیم حشره کش های مایع و سمومی که بصورت گرد و غبار هستند میتوان محل اسکان ساس ها را از بین برد، اسپری های موجود در بازار ممکن است همیشه خوب عمل نکنند و در مناطقی اعمال شوند که در آنجا ساس وجود ندارد، علاوه بر این بسیاری از ساس ها در برابر برخی ترکیبات سموم مانند سیفلوترین و پرمترین مقاوم هستند.

 

آفت کش های غیر پیریروئیدی مانند دوراشیلد کلریپیفیوس یا راوآپ کلروپیفیوس پلاس ممکن است در مرغداری ها مؤثرتر باشد، راوآپ در هنگام حضور پرندگان مورد استفاده قرار میگیرد اما دوراشیلد را نمی توان به همان منظور استفاده کرد و باید با ترکیبی از یک آفت کش مجاز اعمال شود، بهترین راه جهت تهیه سم مختص ساس، استفاده از سمومی است که کارشناسان ما تجویز میکنند، شما میتوانید در هر ساعت از شبانه روز با ما در تماس باشید.

 

 

بهتر است قبل از انتخاب و استفاده از حشره کش ها به راهنماها و مقررات شهری در همه موارد توجه کنید، به هنگام اعمال، سم را حتماً در تمام گوشه ها، ترک ها، شکاف ها و مناطق دیگر که امکان مخفی شدن ساس وجود دارد اسپری کنید، برای پاکسازی نقاط مخفی ساس ها کفه های تخته سنگی و پد های لانه را بردارید، از آنجا که ممکن است تخم ها در طول پاکسازی از بین نروند، بعد از حدود دو هفته دوباره محلول سم را اسپری کنید تا حذف آفات مطمئن شوید، همه لانه ها، خانه های محل سکونت کارگران و ...  باید به طور همزمان پاکسازی شوند.

 

همچنین برای جلوگیری از نزدیک شدن و ورود دوباره ساس، از یک محلول و یا سم پاکسازی محیطی و دافع قوی ساس در اطراف مزرعه و واحد پرورشی استفاده کنید.

 

قرنطینه و پوشش کامل مرغداری و سپس گاز دهی، آخرین چاره کنترل و نابود سازی حشره ساس است، دقت داشته باشید که این کار فقط توسط پیمانکاران کنترل آفات مجاز انجام می شود و برای حیوانات و انسان ها بسیار خطر آفرین است، وسایل نقلیه نیز ممکن است آلوده به ساس باشند، بدین منظور کل وسیله نقلیه را بعد از سمپاشی بصورت کامل چادر زده تا زمانی که از نابودی آفت موجود در آن مطمئن شوید چادر را جدا نکنید.

 

برچسب های آفت کش ها و برگه های ایمنی را قبل استفاده از محصول در مرغداری کاملاً بخوانید و مطمئن شوید ضرری به واحد پرورش طیور شما نخواهد زد، چنانچه اطلاعات کافی در این زمینه ندارید، قبل از استفاده حتماً با یک واحد آفت شناسی در تماس باشید، پیشنهاد میکنیم با ما تماس بگیرید تا بهترین و سریع ترین راهکار را به شما آموزش دهیم.

 

سم ساس کش بدباگ اوت

خرید سم ساس - کلیک کنید


سفارش سم از طریق:
تلگرام
واتساپ
تماس