ریشه کنی ساس ها تخصص ماست


نشانه های گویای گزش ساس در مقابل گزش کک

مقایسه گزش ساس و کک

نشانه های گویای گزش ساس در مقابل گزش کک

برآمدگی های قرمز خارش دار با التهاب خیلی کم در سراسر بدن، قطعا آزار دهنده است. تلاش برای فهمیدن اینکه این برآمدگی ها مربوط به نیش کدام حشره است، وضعیت سخت و نا امید کننده ای خواهد بود. بدون آگاهی دقیق از حشره ای که شما را نیش زده است، یافتن درمان مناسب و انجام تدابیر کنترلی مناسب تا حدودی چالش برانگیز است.

بیشتر حشرات از جمله پشه ها، انواع کنه و مورچه های آتشین، تقریباً آثار گزش یکسانی را به جا می گذارند. با این حال، تشخیص نیش هیچ حشره ای سخت تر از تشخیص نیش ساس در مقابل نیش کک نیست.

برای کمک به شما در اجرای استراتژی های مناسب کنترل آفات خانه و درمان هرگونه عفونت پوستی ناشی از نیش حشره، اجازه دهید تفاوت های اصلی بین گزش کک و گزش ساس را مورد بحث قرار دهیم.

گزش ساس و کک چقدر شبیه به هم هستند؟

نیش های هر دو حشره به صورت خوشه ای و به صورت برجستگی های قرمز کوچک روی پوست ظاهر می شوند. معمولاً محل آسیب دیده، حدود 2 ساعت پس از گزش شروع به خارش می کند.

زمانی که ساس ها و کک ها تغذیه می کنند، بزاق حاوی مواد ضد انعقاد و آنتی هیستامین را به خون شما تزریق می کنند. این عوامل بیوشیمیایی به حشرات این امکان را می دهند که بدون ایجاد خارش و تحریکی، به سرعت و بی کم و کاست از خون شما تغذیه کنند. هنگامی که آنتی هیستامین ها در اطراف محل گزش کاهش می یابد، آن ناحیه شروع به خارش می کند.

کک ها از همان ابتدا با انتقال عوامل بیماری زا در طول تغذیه از خون، باعث ایجاد بیماری می شوند. ولی در مورد ساس ها، عفونت ثانویه پوست به دلیل خاراندن بیش از حد، تنها حالت شناخته شده موارد مرتبط با بیماری است.

علایم گزش ساس در مقابل گزش کک

اگر می خواهید بدانید حشره ای که از خون شما تغذیه می کند ساس است یا کک، موارد زیر را بررسی کنید.

  • محل گزش
  • اندازه و رنگ جای نیش
  • زمان تغذیه

محل گزش حشرات

بخش‌هایی از بدن که بیشترین آثار گزش در آن ظاهر می‌شود می‌تواند نشان دهد که گزش ساس است یا گزش کک؟ معمولا، ساس‌ها در طول وعده‌های تغذیه خون، اندام های فوقانی بدن و دست ها را هدف قرار می‌دهند، در حالی که کک‌ها اندام تحتانی بدن به‌ویژه پاها را ترجیح می‌دهند.

تفاوت در محل گزش این حشرات با مکان های مخفی آنها در خانه مرتبط است. مثلا، ساس ها تمایل دارند لانه های خود را در داخل و اطراف رختخواب مانند تشک ها یا لحاف ها بسازند. محل های اتصال تختخواب نیز زمینه مناسبی برای پرورش این حشرات خونخوار فراهم می کند.

در بیشتر موارد، ساس‌ها در سمت بالای تخت لانه می‌کنند، و بالاتنه و اندام‌های فوقانی را راحت‌ترین محل تغذیه خود می‌سازند.

از طرفی، حیوانات خانگی مانند گربه و سگ حاملان اصلی کک ها هستند. کک ها به دلیل خز داشتن به راحتی روی حیوانات خانگی پیشروی و از آنها تغذیه می کنند. احتمال افتادن این حشرات از زیر شکم سگ یا گربه شما روی زمین یا فرش، زیاد است.

از آنجایی که کک ها فقط می توانند تا ارتفاع متوسط ​​13 اینچ بپرند، هدف های اصلی آنها نزدیک ترین قسمت های بدن به زمین است. از این رو، اندام های تحتانی انسان محل اصلی نیش کک ها است.

اندازه و رنگ جای نیش

در حالی که تشخیص نیش ساس و نیش کک ممکن است در نگاه اول دشوار باشد، نگاه دقیق به محل های آسیب دیده تفاوت های چشمگیری را نشان می دهد.

کک‌ها علائم گزش قرمز روشن‌،کوچک‌ و اغلب نزدیک به هم  در اطراف پاها ایجاد می‌کنند. برعکس، نیش ساس برجسته‌تر و قرمز پررنگ تر و بدون هیچ طراحی پیچیده ای است.

چینش خطی نیش ها یا الگوی زیگزاگی نیش ها، بیشتر نشان دهنده گزش ساس ها است.

زمان تغذیه

حشرات بیشتر در طول وعده های تغذیه خون، نیش می زنند. ساس ها حشرات شبانه ای هستند که در روز پنهان می شوند و شب ها برای تغذیه بیرون می آیند. برعکس ساس، کک ها می توانند در هر زمانی از روز نیش بزنند و تغذیه کنند، اما انسان ها هرگز هدف اصلی آنها نیستند.

هر زمان که کک ها منابع غذایی جدیدی می خواهند، از روی زمین به نزدیک ترین میزبان، یا پاهای انسان یا حیوانات خانگی می پرند. از آنجایی که کک‌ها الگوی تغذیه دقیقی ندارند، احتمالاً آنها را در طول روز روی پوست خود مشاهده کنید که نشان‌دهنده آلودگی به کک است.

به همین دلیل، اگر با چندین برجستگی قرمز روی بدن خود از خواب بیدار می شوید، ساس باید اولین حشره ای باشد که به آن مشکوک باشید.

خطرات گزش ساس در مقابل گزش کک چیست؟

اولا کک می تواند یک واکنش آلرژیک ایجاد کند که با بثورات یا کهیر در افراد حساس ظاهر می شود. معمولاً نواحی آسیب دیده متورم می شوند و تاول هایی تشکیل می دهند که اغلب ترکیده وپخش می شوند و شما را مستعد ابتلا به عفونت می کنند.

علاوه بر این، کک ها خطر ابتلا به tungiasis (نوعی انگل پوستی) را دارند، وضعیتی که پس از پیشروی و پنهان شدن در زیر پوست شما ایجاد می شود. حشرات برای تغذیه پنهان می شوند اما در عرض دو هفته می میرند و اغلب باعث عفونت شدید پوست می شوند.

ساس‌ها نیز مانند کک‌ها ممکن است باعث واکنش‌های آلرژیک شوند که متورم می‌شوند و به دلیل خراشیدگی، باعث عفونت ثانویه پوست می‌شوند. به گفته مرکز کنترل بیماری ها، ساس ها علیرغم اینکه ناقل چندین پاتوژن هستند، هیچ بیماری شناخته شده ای را منتقل نمی کنند.

چگونه با گزش ساس و کک مقابله کنیم؟

اگر نیش حشرات ناشی از کک یا ساس است، می توانید:

• نواحی آسیب دیده را از نظر علائم واکنش آلرژیک و عفونت پوست بررسی کنید.

• برای جلوگیری از التهاب و کاهش خارش، از کرم ضد خارش موضعی استفاده کنید.

• اگر خارش یا تورم ظرف چند هفته برطرف نشد، با یک پزشک متخصص مشورت کنید.

توجه داشته باشید که این سه اقدام، کوتاه مدت هستند. اگر می خواهید حشرات گزنده را از کل خانه خود ریشه کن کنید، یک متخصص حرفه ای کنترل آفات را مدنظر داشته باشید.

 

 

سم ساس کش بدباگ اوت

خرید سم ساس - کلیک کنید


سفارش سم از طریق:
تلگرام
واتساپ
تماس