ریشه کنی ساس ها تخصص ماست


نیش ساس و راه های درمان آن

درمان عوارض نیش ساس

تشخیص جای نیش ساس و چگونگی درمان آن

 

تمام مواردی که شما باید در مورد نیش ساس ها بدانید عبارتند از: تصاویر گزش، علائم بعد از گزش، رفع علایم، درمان اصلی محل نیش زدگی، درمان های خانگی جهت تسکین گاز گرفتگی ساس، تاثیرات نیش ساس روی کودک و حیوانات خانگی و در نهایت تشخیص جای نیش ساس در مقابل نیش کک ها، پشه ها، کنه ها،عنکبوت و ...

 

بررسی اجمالی حشره دراکولا - ساس خون خوار

 

ساس ها حشرات کوچکی هستند که از خون انسان یا حیوان تغذیه می کنند، آنها می توانند در رختخواب، مبلمان ، فرش، لباس و سایر وسایل شما زندگی کنند، ساس ها شب ها فعال تر هستند و هنگامی که افراد خواب هستند از آنها تغذیه می کنند.

 

حشرات خونخوار ساس می توانند از 1 تا 7 میلی متر طول داشته باشند آنها دارای بدنی صاف ، بیضی شکل و قهوه ای مایل به قرمز هستند.

 

ساس ها بال ندارند ، بنابراین به حیوانات یا انسانها تکیه می کنند تا بوسیله آنها از یک مکان به مکان دیگر نقل مکان کنند.

 

اگرچه نیش ساس ها به ندرت خطرناک هستند ، اما می توانند باعث خارش شدید شوند در بعضی موارد ، نیش آنها آلوده بوده  و باعث ایجاد حساسیت نیز می شوند.

 

اگر گمان می کنید که تعدادی ساس در خانه شما زندگی می کنند ، خلاص شدن از شر آنها کار بسیار مهمی است.

 

 

نیش ساس ها چگونه است؟

 

بعضی از افراد علائم قابل توجهی در مورد نیش ساس ها نشان نمی دهند، هنگامی که علائم نیش بروز می کنند ، به این شکل هستند.

 

قرمز و متورم ، با یک نقطه تاریک در مرکز هر نیش

 

به صورت خطوط یا خوشه های بهم وصل شده که چندین نیش در کنار هم قرار گرفته اند

 

محل گزیدگی موجب خارش می شود

 

ساس ها می توانند هر بخشی از بدن شما را گاز بگیرند، اما آنها معمولاً مناطقی از پوست را که در هنگام خواب در معرض هستند، مانند صورت، گردن، بازوها و دست های شما را نیش خواهند زد، در بعضی موارد ممکن است نیش به تاول های پر از مایع تبدیل شود.

 

علائم نیش ساس ها چیست؟

 

اگر ساس شما را نیش بزند ، شما آن را فوراً احساس نخواهید کرد زیرا این ساس ها قبل از تغذیه از افراد مقادیر کمی بی حس کننده را روی محل مورد نظر دفع می کنند، بعضی اوقات ممکن است چند روز طول بکشد تا علائم گزش ساس ایجاد شود.

 

نیش های ساس اغلب به طرز چشمگیری قرمز و متورم می شوند، ممکن است نیش های متعدد در یک خط یا به صورت خوشه ای در ناحیه کوچکی از بدن شما ظاهر شوند، محل های گزش خارش داشته و ممکن است باعث احساس سوزش نیز شوند.

 

اگر در خانه ساس دارید ، ممکن است هر شب تغذیه نکنند در واقع، آنها می توانند چندین روز را بدون غذا خوردن سپری کنند و این پروسه چند هفته طول بکشد تا اینکه بعد از گزش متوجه حضور آنها شوید.

 

خراشیدن جای نیش های ساس می تواند باعث خونریزی و آلوده شدن آنها شود، در ادامه مقاله درباره علائم گزش ساس آلوده بیشتر توضیح خواهیم داد.

 

چگونه می توان از شر ساس ها خلاص شد؟

 

اگر گمان می کنید در خانه شما ساس وجود دارد، به دنبال نشانه هایی از آنها در رختخواب خود و مناطق دیگر باشید به عنوان مثال ، آنها اغلب در چنین مکان هایی مخفی می شوند. تشک، فنرهای درون تختخواب، چهارچوب های تختخواب، هدبند، بالش و ملافه، ترک یا درز مبلمان، فرش اطراف پایه های تختخواب، فاصله پشت کلیدهای چراغ و صفحات پریز برق، پرده و لباس ها.

 

ممکن است خودتان ساس ها را ببینید، حتی  ممکن است در رختخواب خود قطره های خون یا نقاط سیاه کوچک و لکه های ساس را مشاهده کنید، اگر ساسی را پیدا کردید ، با صاحب خانه یا با ما تماس بگیرید تا بهترین راه کار را به شما پیشنهاد دهیم.

 

روش های از بین بردن ساسها

 

برای مهار و از بین بردن آلودگی، میتوانید به طریق زیر اقدام کنید.

 

کف ، تشک ، مبلمان و وسایل خود را با استفاده از حرارت و بخار بالا تمیز کنید.

 

با استفاده از گرمترین تنظیمات ماشین لباسشویی و خشک کن، ملافه، پارچه و لباس خود را بشویید.

 

وسایلی را که نمی توانید در کیسه های پلاستیکی مهر و موم کنید، شستشو دهید و آنها را برای چند روز در دمای 0 درجه سانتیگراد (-17 درجه سانتیگراد) یا برای چند ماه در دمای گرمتر ذخیره کنید.

 

وسایلی را که می توان با اطمینان از 115 درجه فارنهایت (46 درجه سانتیگراد) گرم کرد، گرم کنید.

 

شکافها را در اطراف پایه های تخت و شکاف مبلمان را با استفاده از چسب مخصوص اینکار پر کنید.

 

حشره کش های متنوعی نیز برای از بین بردن ساس ها موجود است، یک شرکت کنترل آفات ممکن است به حشره کش ها یا وسایلی دسترسی داشته باشد که خرید، اجاره یا استفاده از آنها به تنهایی چاره مفید برای شما مشکل باشد.

 

مطالب بیشتری برای مدیریت آلودگی به ساس ها را مطالعه کنید و یاد بگیرید چه موقع با یک متخصص تماس بگیرید.

 

درمان جای نیش ساس

 

در اکثر موارد، جای نیش های ساس در طی یک یا دو هفته بهتر می شوند برای تسکین علائم ، موارد زیر ممکن است به کمک شما بیایند.

 

از کرم ضد خارش یا لوسیون کالامین برای گزش استفاده کنید.

 

برای کاهش خارش و سوزش آنتی هیستامین خوراکی مصرف کنید.

 

برای تسکین تورم و درد از مسکن های بدون نسخه استفاده کنید.

 

در موارد نادر ، نیش ساس می تواند باعث واکنش های آلرژیک شود، اگر علائم یا علائمی از واکنش آلرژیک جدی در شما ایجاد شد، حتماً قبل از اقدام خود سرانه با پزشک مشورت کنید.

 

بعضی اوقات ، محل نیش ساس ها ممکن است باعث عفونت موسوم به سلولیت شود، برای کاهش خطر عفونت، جای نیش را با آب و صابون بشویید و سعی کنید آنها را نخراشید.

 

داروهای خانگی برای رفع سوزش و خارش گزش ساس ها

 

علاوه بر داروهای نسخه دار، داروهای خانگی متعددی وجود دارد که ممکن است به تسکین علائم گزش های ساس کمک کند.

 

برای تسکین مناطق گزیده شده، ممکن است اعمال یک یا چند مورد از موارد زیر کمک کند.

 

یک پارچه سرد یا یک بسته یخی که در یک حوله پیچیده شده است

 

یک خمیر نازک از جوش شیرین و آب

 

انواع خاصی از روغنهای اساسی

 

اگرچه تحقیقات بیشتری در این مورد نیاز است ، اما برخی مطالعات حاکی از آن است که روغن کافور ، روغن بابونه یا برخی دیگر از روغن های اساسی ممکن است به تسکین خارش یا سوزش نیش های ساس روی بدن کمک کند، کمی وقت بگذارید تا درباره هفت روغن اساسی که ممکن است به درمان گزش کمک کند ، اطلاعات بیشتری کسب کنید.

 

اثر گزش ساس بر روی یک کودک چگونه خواهد بود؟

 

اگر گمان می کنید که نوزاد یا کودک شما از طریق ساس گزیده شده است، می توانید ملافه های کودک، تشک، چهارچوب تختخواب کودک و پایه های تختش را بررسی کنید تا علائمی از وجود ساس پیدا کنید.

 

برای درمان نیش های ساس بر روی نوزاد یا کودک خود، جای نیش را با آب و صابون تمیز بشویید در نظر بگیرید که از یک کمپرس سرد یا لوسیون کالامین استفاده کنید.

 

قبل از استفاده از کرمهای موضعی استروئید یا آنتی هیستامین های خوراکی برای درمان نیش ها با پزشک یا داروساز کودک خود صحبت کنید، برخی از داروها ممکن است برای نوزادان یا کودکان خردسال مناسب نباشند.

 

اگر فرزند شما به اندازه کافی بزرگ است که دستورالعمل های شما را درک کند، از آنها بخواهید که جای نیش را نخراشند، برای جلوگیری از خراشیدن، کوتاه کردن ناخن های کودک پیشنهاد می شود، حتی میتوانید جای نیش را با یک بانداژ ببندید

 

تشخیص جای نیش ساس در مقابل نیش کک ها

 

نیش های ساس و کک از نظر ظاهری کاملاً مشابه هستند، به طوری که هر دو می توانند باعث ایجاد برجستگی های قرمز بر روی پوست شما شده و موجب خارش شوند.

 

هنگامی که کک ها شما را نیش می زنند ، معمولاً نیمه پایینی بدن شما یا مناطق گرم و مرطوب اطراف مفاصل را گاز می گیرند به عنوان مثال ، آنها ممکن است پاهایتان، از ران تا مچ پای شما، زیر بغل، قسمت داخلی آرنج یا زانوها را نیش بزنند.

 

ساس ها معمولا قسمت های بالایی بدن مانند موارد زیر را گاز می گیرند:

دست ها، بازوها، گردن و صورت

 

اگر مشکوک به گزش ساس و یا کک شدید، در خانه خود نخست به دنبال علائم وجود ساس ها بگردید، ساس ها معمولاً در درزهای تشک، ترکهای تختخواب و تابلوها و پایه های تخت در اطراف تخت ها پنهان می شوند، گرچه آنها معمولاً در حیوانات خانگی و فرش یا مبلمان، اثاثیه یا لوازم خانگی نیز زندگی می کنند.

 

در صورت یافتن ساس ها و یا کک ها، مهم است که برای خلاص شدن از شر آنها منزل یا حیوان خانگی خود را هم تحت درمان قرار دهید، جهت برای شناسایی و درمان آلودگی این حیوانات اطلاعات لازم را به دست آورید.

 

تشخیص جای نیش ساس در مقابل نیش پشه چگونه است؟

 

گزش ساس و گزش پشه می تواند هر دو قرمز ، متورم و خارش دار باشند، اگر خطی ممتد از محل نیش دارید که در ناحیه کوچکی از بدن شما ظاهر می شود، این خط ها (گزش های زنجیره ای) بیشتر شبیه به گزش ساس می باشند، و محل نیش هایی که از هیچ الگوی خاصی پیروی نمیکنند، احتمالاً جای نیش پشه ها خواهند بود.

 

در هر دو نوع گزش، جای نیش های ساس و نیش پشه هر یک هفته یا دوهفته به خودی خود بهبود می یابند، جهت تسکین خارش و سایر علائم، ممکن است که اعمال کمپرس سرد، لوسیون کالامین یا سایر روشهای درمانی موضعی به شما در این مورد کمک کند، مصرف آنتی هیستامین خوراکی نیز می تواند بسیار تسکین دهنده باشد.

 

همچنین می توان گزش ساس را با گزش عنکبوت، نیش مورچه ها یا سایر گزش های حشرات اشتباه گرفت، درباره تفاوت بین این نوع نیش ها نیز باید مطالعه کافی داشته باشید.

 

در تمام دقایق روز هر زمان که سوالی در رابطه با ساس ها داشتید میتوانید فقط با یک تماس ساده بهترین راه درمان را از مشاوران ما جویا شوید.

 

بررسی نیش ساس در مقابل کهیر! چگونه است؟

 

گاهی اوقات، افراد در تشخیص جای کهیر و نیش ساس دچار اشتباه می شوند، کهیر برجستگی های قرمزی است که در نتیجه واکنش آلرژیک یا علت های دیگری می تواند روی پوست شما ایجاد شود و مانند نیش ساس اغلب باعث خارش پوست خواهند شد.

 

اگر بر روی پوست شما برآمدگی های قرمز ایجاد شده اند که سایز آن ها رفته رفته بزرگتر می شود و شکل خود را را تغییر می دهند و یا در یک دوره زمانی کوتاه  از یک قسمت بدن به بخش دیگری پخش می شوند، احتمالاً آنها کهیر هستند.

 

ولی یک دسته یا خط کوچک از برجستگی که در یک قسمت از بدن شما ظاهر می شود (بصورت زنجیره ای و مرتب) بدون تغییر شکل و یا موقعیت مکانی، به احتمال زیاد جای نیش ساس خواهد بود.

 

در صورت بروز کهیر به همراه مشکلات تنفسی، سرگیجه، حالت تهوع یا استفراغ، فوراً به پزشک مراجعه کنید، ممکن است شما در حال تجربه آنافیلاکسی که یک واکنش آلرژیک بالقوه تهدید کننده زندگی است باشید، در مورد آنافیلاکسی و سایر علل احتمالی کهیر میتوانید در اینترنت جستجو کنید.

 

روش تشخیص صحیح جای نیش های ساس در مقابل گزش عنکبوت ها

 

نیش عنکبوت می تواند قرمز و خارش دار باشد، دقیقاً مانند نیش ساس، اما بر خلاف ساس ها، عنکبوتها به ندرت بیش از یک بار نیش می زنند، اگر فقط یک نیش بر روی بدن خود دارید، احتمالاً از وجود و گزش ساس ها در امان مانده اید.

 

نیش عنکبوت ها بیشتر از انواع نیش های ساس برای بهبودی طول می کشد، برخی از نیش های عنکبوتی می توانند صدمات جدی به پوست شما وارد کنند، به یاد داشته باشید در صورت آلوده شدن برای کاهش خطر ابتلا به عفونت، جای نیش هر گونه حشره ای را با آب و صابون تمیز بشویید.

 

از آنجایی که بعضی از عنکبوت ها سمی هستند، اگر گمان می کنید عنکبوتی سمی شما را گاز گرفته است، سریعاً به پزشک جهت معالجه و درمان مراجعه شود.

 

خطرات ناشی از نیش ساس ها

 

ساس ها می توانند در هر خانه یا محل عمومی زندگی کنند، اما این حشرات خون خوار اغلب در مکانهایی که جمعیت زیادی از مردم هستند، فعالیت زیادی خواهند داشت، بخصوص محله هایی که به همدیگر نزدیک بوده و تردد و اسکان نیز در آنها بیشتر است.

 

در صورتی که در یکی از محل های زیر زندگی می کنید و یا در آنجا کار می کنید ممکن است در معرض خطر مواجه شدن با ساس ها قرار بگیرید.

 

هتل، بیمارستان، پناهگاه بی خانمان، پادگان نظامی (بازداشت گاه ها و زندان ها)، خوابگاه، مجتمع آپارتمانی و دفتر کار نا مرتب

 

خبر خوب اینکه:

 

بر خلاف برخی از حشرات، ساس ها هنگام نیش زدن بیماری را منتقل نمی کنند اما در برخی موارد، اندام های نیش زننده خود ساس ممکن است آلوده شوند، علائم و نشانه های بالقوه عفونت عبارتند از:

 

درد و حساسیت ناشی از نیش، قرمزی، تورم یا گرمی در اطراف نیش، لکه های قرمز یا لکه هایی در نزدیکی نیش، چرک یا چرک ریزی از محل گزش، کم رنگ شدن پوست شما و تب و لرز غیر معمول.

 

اگر به نیش ساس ها حساسیت داشته باشید، ممکن است بعد از گزیده شدن واکنش آلرژیک ایجاد کنید، این واکنش آلرژیک ممکن است باعث تورم دردناک یا خارش شدید در اطراف نیش شود در برخی موارد، این بیماری همچنین می تواند یک واکنش بالقوه تهدید کننده زندگی را ایجاد کند که به آنافیلاکسی معروف است.

 

اگر گمان می کنید عفونت یا واکنش آلرژیک به نیش ساس در بدن شما ایجاد شده، بدنتان موراد زیرنا خود آگاه از خود بروز خواهد داد.

 

حالت تهوع، استفراغ، تب، لرز، سرگیجه و مشکل در تنفس، که در تمامی این موراد سریعاً باید به پزشک مراجعه شود.

 

اثر نیش های ساس روی حیوانات خانگی چگونه است؟

 

ساس ها فقط انسان را نیش نمی زنند آنها می توانند از خون حیوانات خانگی هم تغذیه کنند.

 

اگر یک حیوان خانگی دارید که از طریق ساس گاز گرفته شده است، احتمالاً این گزش به خودی خود بهتر می شود، اما در برخی موارد نیش ها ممکن است آلوده باشند، در صورت بروز علایم غیر نرمال از سمت حیوان خانگی تان، آنها سریعاً نزد دامپزشک مربوطه ببرید.

 

حتی اگر یک متخصص کنترل آفات را برای خلاص شدن از شر ساس ها در خانه خود استخدام می کنید در صورت داشتن حیوان خانگی به آنها بگویید.

 

به یاد داشته باشید برخی از حشره کش ها ممکن است برای حیوان خانگی شما نسبت به سایرین مضر و خطرناک تر باشد، حد الامکان از حشره کش های مناسب استفاده شود.

 

بی شک شستن جای خواب حیوان خانگی، اسباب بازی ها و سایر وسایل جانبی که ممکن است ساس ها در آنها زندگی کنند، کمک بسیار خوبی برای دفع این آفات خواهد کرد.

 

سم ساس کش بدباگ اوت

خرید سم ساس - کلیک کنید


سفارش سم از طریق:
تلگرام
واتساپ
تماس