ریشه کنی ساس ها تخصص ماست


طول عمر ساس ها در شرایط مختلف

بررسی طول عمر ساس و رابطه آن با تغذیه

بررسی مدت زمان طول عمر ساس ها بدون تغذیه

 

بسیاری از افرادی که مورد هجوم ساس‌ها واقع شده اند، به این باور غلط اعتقاد دارند که می‌توانند ساس‌ها را از طریق گرسنگی از بین ببرند! ممکن است تصور کنید هنگامی که شما به یک تعطیلات طولانی مدت بروید و یا برای مدتی با یکی از بستگانتان زندگی کنید تا زمانی که به خانه خود بر میگردید، خانه شما عاری از هرگونه ساس خواهد بود، زیرا میزبانی برای تغذیه ساس‌ها وجود نخواهد داشت و طول عمر ساس ها کوتاه خواهد بود.
متاسفانه این راه حل پاسخگو نمی‌باشد.

در حقیقت دانستن این نکته که ساس‌ها می‌توانند برای مدت طولانی بدون تغذیه از میزبان زندگی کنند، سبب شگفتی شما خواهد شد، این موضوعی است که در این مقاله به آن نیز خواهیم پرداخت.

 

مهمترین سوالاتی که در مورد تغذیه ساس و طول عمر ساس ها وجود دارند، عبارتند از:

 

ساس ها چه موقع از محل اختفایشان بیرون می آیند؟

 آیا انسان‌ها تنها میزبانان ساس‌ها هستند؟

چند وقت یک‌بار ساس‌ها از میزبان تغذیه می‌کنند؟

طول عمر ساس ها بدون دسترسی مداوم به میزبان و خون چقدر است؟

ساس‌ها در صورت ناامیدی از یافتن میزبان انسان، از موجودات زنده دیگر تغذیه می‌کنند؟

انواع مختلف ساس‌ها بدون تغذیه نمودن از میزبان، می‌توانند تولید مثل کرده و تکثیر شوند؟

 

آیا ساس ها فقط از میزبان‌های انسانی تغذیه می‌کنند؟

 

برای ساس‌ها تغذیه از میزبان انسان اولویت دارد.
حقیقت این است که اگر برای ساس‌ها منبع خون انسان در دسترس نباشد، از موجودات دیگری تغذیه می‌نمایند.

به یاد داشته باشید، ساس‌هایی را که توسط استفاده بیش از حد حشره ‌کش ‌ها به بیرون از خانه رانده اید و چند روزی بدون تغذیه از خون شما زنده مانده‌اند، به مدت های زیاد منتظر هجوم دوباره به محل شما خواهند بود، زیرا ساس‌ها مقاومت بسیار بالایی در برابر انواع حشره ‌کش ‌ها دارند.

 

آیا ساس ها می‌توانند از ماده‌ی دیگری غیر از خون تغذیه نمایند؟

 

جواب این سوال منفی است.
تنها ماده غذایی که ساس‌ها می‌توانند از آن تغذیه نمایند خون است، زیرا ساختار دهان و آناتومی بدن ساس‌ها صرفا برای تغذیه از خون، ساخته شده است، به همین دلیل است که حشرات ساس مانند سایر آفات نظیر سوسک‌ها و مورچه‌ها در آشپزخانه یا حمام یافت نمی‌شوند، آن‌ها در این مکان‌ها غذایی برای خوردن نخواهند یافت، ساس‌ها هرگز سعی در خوردن خرده ذراتی که بر روی پیشخوان آشپزخانه شما وجود دارد، نخواهند داشت.

ساس‌ها معمولا هر چند وقت یکبار از میزبان تغذیه می‌کنند؟

 

برخلاف برخی از حشرات نظیر کک که از خون تنها یک میزبان زنده برای مدت‌ها تغذیه می‌کنند، ساس‌ها به تغذیه از میزبانان مختلفی که در دسترس آن‌ها قرار می‌گیرد، تمایل دارند.

 

به عبارت دیگر کک‌ها ترجیح می‌دهند تنها از یک میزبان تغذیه نمایند.
آن ها به جای رفتن از یک میزبان به میزبان دیگر، همان یک میزبان را تحت سلطه خود قرار می‌دهند، اما سرانجام کک‌ها نیز از روی میزبان پراکنده می‌شوند زیرا جمعیت‌شان افزایش می‌یابد و چاره‌ای جز پراکنده شدن ندارند. از طرف دیگر ساس‌ها بر روی میزبان خود زندگی نمی‌کنند و بنابراین میان آن‌ها وابستگی وجود ندارد، در عوض ساس‌ها در مکان‌های مختلفی مانند زیر تشک و اطراف تخته چوب‌های بزرگ زندگی می‌کنند.

 

نحوه یافتن میزبان توسط ساس ها

 

هنگامی که ساس‌ها از مخفی‌گاه خود خارج می‌شوند (معمولا در شب)، به دنبال میزبان خاصی نیستند، آن‌ها در پی علائمی نظیر گرمای بدن و گاز دی اکسید کربن میزبان هستند، این حشرات خونخوار از این طریق موقعیت به دست آمده، طعمه و شکار خود را کشف می‌کنند. در حقیقت ساس‌ها با استفاده از دی اکسید کربنی که به هنگام بازدم از دهان شما خارج می شود و بوسیله گرمایی که از بدن خارج می شود، موقعیت شکار و طعمه خود را پیدا می‌کنند.
پس مهمترین عوامل موثر در یافتن میزبان توسط ساس ها موارد زیر است:

 

  • گرمای ناشی از بدن میزبان
  • دی اکسید کربن خارج شده از بدن

 

انواع مختلف ساس‌ها تقریبا یک‌بار در هفته تغذیه می نمایند.
ولی این بدان معنا نیست که آن‌ها بخواهند فقط یک ‌بار در هفته شما را گاز بگیرند! از آنجایی که جمعیت و دسته ساس‌ها شامل هزاران ساس می‌باشد، هر یک از انواع ساس‌ها باید یک ‌بار در هفته تغذیه شوند، این بدین معنا است که در صورت قرار گرفتن محیط زندگی شما در معرض هجوم ساس‌ها، به احتمال زیاد شما هر شب توسط چندین ساس مورد گزیدگی قرار خواهید گرفت.

 

هجوم ساس ها به خانه

 

خبر خوب این است که تاکنون گزارشی مبنی بر انتقال آلودگی و یا بیماری از سوی ساس‌ها برای انسان ارائه نشده‌ است. خبر بد هم اینکه بعد از گزش، پوست شما احتمالا به خارش شدید دچار خواهد شد.

 

بسیاری از افرادی که محل زندگی آن ها دچار حمله های ساس شده است همواره سوال هایی در رابطه با این مسائل می کنند.
سوالاتی از این قبیل:

 

  • که آیا به کار بردن انواع داروهای ضدعفونی کننده محیط، برای سلامتی آنها خطرناک‌ است؟
  • آیا تورم و خارش ناشی از گزش ساس قابل درمان می باشد؟
  • از بین بردن ساس ها چه مدت زمان می برد؟
  • بهترین روش خلاصی از ساس ها چیست؟

 

نکته‌ای که شما باید مدنظر قرار داده دهید این است که از روش‌های بسیار بی‌خطر برای دفع آفات استفاده کنید.
حال ممکن است یکی از این روش های زیر را انتخاب کنید.

 

  • به کار بردن روش های خانگی
  • دور انداختن تمام وسایل آلوده به ساس
  • استفاده از سموم موجود در خانه
  • استخدام متخصصان از شرکت دفع آفات خانگی

 

طول عمر ساس ها و ارتباط آن با انتقال آن ها

 

ساس‌ها به هیچ عنوان سرگرم کننده نیستند.
آنها اغلب به عنوان یک مشکل جدی تلقی می‌شوند، به نظر می‌سد این آفات اغلب در مبلمان و لباس‌های دست دوم و نیز هتل‌ها یافت می شوند. اگر شما ساس‌ها را در خانه و تخت ‌خواب خود مشاهده نمودید، باید فورا با ما تماس بگیرید تا از شیوع بیشتر این آفت به مکان های دیگر جلوگیری کنید.

 

یکی از موارد جدی و خطرناک در مورد ساس‌ها چیست؟
از مهمترین و خاص ترین شرایط، زمانی است که شما خانه و محل زندگیتان را از وجود آن‌ها پاک نموده‌اید و حالا خانه شما مستعد بازگشت دوباره آن‌ها می‌باشد. هنگامی که ساس‌ها را در خانه خود مشاهده نمودید، معمولا مجبور هستید همه مبلمان‌ها، لباس‌ها و سایر اسباب و اثاث را ضدعفونی نمایید.

 

مشکل بزرگ این است که ساس‌ها فقط در تخت‌خواب‌ها زندگی نمی‌کنند.
آن ها در تمام اسباب و وسایل یافت می‌شوند، چنانچه شما اطلاعات قبلی در مورد هجوم ساس‌ها دارید، ممکن است درک بهتری نسبت به آنچه که قرار است اتفاق بیفتد، داشته باشید. فقط با یک تماس، مرکز کنترل آفات فروشگاه ما اطلاعات سودمندی به شما در رابطه با طول عمر ساس‌ها و مدت زمان زنده ماندن آن‌ها بدون تغذیه از خون به شما خواهند داد.

 

چرخه زندگی ساس‌ها

 

چرخه زندگی ساس‌ها شامل هفت مرحله از تخم تا بلوغ می‌باشد.
همه آن ‌ها در یک شفیره ریز متولد می‌شوند و دیدن آن‌ها در این مرحله بسیار دشوار است، مگر اینکه شما به دنبال دیدن تخم ساس ‌ها باشید.

 

اندازه ساس‌های تازه متولد شده از تخم بسیار کوچک است.
حتی کوچکتر از آنچه فکرش را بکنید!
شفیره های ساس از خون تغذیه می‌شوند و پس از این مرحله، استخوان‌بندی بدن آن‌ها تقریبا شکل می‌گیرد و بزرگ‌تر می‌شوند، این فرایند معمولا تا دوران بزرگسالی چهار مرتبه دیگر اتفاق می افتد، ساس ماده بالغ در روز حدود پنج عدد تخم می‌گذارد، این بدان معنا است که با این روند سرعت تکثیر ساس‌ها در چند روز اخیر شدیداً افزایش خواهد یافت.

مدت زمان طول عمر ساس‌ها که بدون خون زنده می‌مانند چقدر است؟

 

در رابطه با طول عمر ساس ها بدون غذا، دو مطالعه انجام شده‌است.
این دو تحقیق مدت‌ها پیش انجام شده و بین نتایج این 2 تحقیق تفاوت زیادی وجود دارد، تحقیق قدیمی‌تر روی گروه بزرگی از انواع مختلف ساس‌ها انجام شده‌است، محققان به این نتیجه رسیده‌اند که ساس‌ها تقریبا 18 ماه بدون تغذیه نمودن از خون میزبان می‌توانند به زندگی خود ادامه دهند.

 

تحقیق دیگر در این زمینه انجام شده است و جدیدتر می‌باشد که ساس‌ها را از مرحله تخم تا بلوغ مورد بررسی قرار داده اند و س از رسیدن به دوران بزرگسالی، به این ساس ها خون جهت تغذیه و رشد داده نشد، و محققان مشاهده کردند که ساس‌ها در این شرایط فقط به مدت چهار ماه زنده خواهند ماند.

 

حال مشکل اینجاست!
حشره ای که بتواند بدون تغذیه حداقل 4 ماه زنده بماند، یک حشره و آفتی نیست که بتوان به راحتی با آن کنار آمد، بی شک شما برای حل مشکلتان باید با متخصصین کنترل آفات ما تماس بگیرید تا ساس‌ها را از خانه و محل زندگیتان دور کنند، همکاران ما مجموعه‌ای از راه حل‌ها را برای خلاص شدن از دست ساس‌ها را برای شما ارائه می‌دهند.

 

ساس ها نوع بسیار گسترده‌ای از جانوران هستند و مدت زمان زندگی آنها به نوع ساس و شرایط زیستی آن بستگی دارد. برخی از ساس ها ممکن است تنها چند روز زندگی کنند، در حالی که برخی دیگر می‌توانند چندین سال زنده بمانند

 

سم ساس کش بدباگ اوت

خرید سم ساس - کلیک کنید

 


سفارش سم از طریق:
تلگرام
واتساپ
تماس